Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Heb respect voor elkaar op dit forum Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Heb respect voor elkaar op dit forum
wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-11-23 - 11:28:55 send message to wkreuze

Ik ben iemand die weinig posting plaatst, maar wel veel leest. Heb svp respect voor elkaar. zoals op sommige andere sites staat:

1. Toon respect voor elkaar
2. Wees beleefd en gebruik fatsoenlijke taal
3. Gebruik leestekens, zodat zinnen ook als zodanig herkenbaar zijn
4. Geef zo alleen relevante gegevens
5. Wanneer u een boos getint berichtje aan iemand wilt versturen, lees deze dan, voordat u op de verzendknop drukt, eerst nog even door. Ga bij uzelf na of u de persoon aan wie u het berichtje richt de inhoud van het bericht ook recht in het gezicht zou durven zeggen. Wanneer dit niet het geval is, verstuur dan het berichtje niet
6. Wanneer u een andere persoon 'quote' (teksten uit een vorig bericht (aanhalen), laat dan alles weg wat niet direct van toepassing is op uw antwoord. Zorg ervoor dat hetgeen u wel laat staan een goede context vormt voor uw reply-mail. Niemand houdt er van om een ellenlang verhaal met vele quotes te moeten doorspitten, om uiteindelijk onderaan de melding "Vind ik ook, ja" te vinden
7. Speel de bal, niet de man: d.w.z. val anderen niet persoonlijk aan
8. Felle en heftige discussies zijn toegestaan, zo lang je een ieder in zijn/haar waarde laat. Probeer je op dit forum te gedragen zoals je doet wanneer je iemand in het echt ontmoet
9. Post niet om het posten!
10. Dit vragenforum kost u niets! Kijk dus gerust een paar keer de volgende dagen of er reeds antwoord gegeven is



parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-23 - 15:21:02 send message to parkietenpeter

Is al een begin, goed zo.

wink ;) Peter


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-23 - 15:45:55 send message to rupicola

Dit zijn heel behoorlijke spelregels, waarvan ik echt hoop dat ze het gewenste effect zullen bereiken!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-11-23 - 15:55:22 send message to Daniel

Laten we nu collectief afspreken dat we onszelf hier aan houden.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-11-23 - 17:00:33 send message to Anjolo

Ik sluit me geheel bij bovenstaande aan


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-11-23 - 19:12:37 send message to thuis

Perfect... misschien kan Jan deze tekst op de startpagina van het forum plaatsen, dan kan iedereen ze elke keer weer lezen en word het niet vergeten.....wink ;)(of een aanvink vakje eronder "ik ga akkoord en houdt me eraanwink ;)"
voordat je een reaktie kan geven)...


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-11-23 - 21:20:35 send message to agabird

ParkietenPeter heeft aangeboden mij te helpen met het opzetten van etiquette. Ik heb al een opzet mogen ontvangen.

Om tot invoering van de regels over te gaan, zal het wel noodzakelijk zijn dat alle administratieve pagina's weer draaien. Die zijn echter nog niet geheel klaar. Heeft wel samen met de nieuwe server de hoogste prioriteit.

Ik wil me voor nu graag aansluiten bij alle berichten geplaatst. Het forum heeft wel wat richtlijnen nodig die nageleefd gaan woden.

Jan



aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-11-23 - 22:11:31 send message to aws

Om zomaar even over na te denken.

Vrijheids van meningsuiting.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-11-23 - 22:26:13 send message to thuis

Vrijheid van meningsuiting is het grootste voorrecht wat wij hebben en moeten behouden maar ik geloof ook niet dat de schrijver van deze forumpost bedoelt dat hierop gekort moet worden maar dat wij onze meningsuiting met respect en beleid dienen te doen want een ander mens beledigen, kwetsen of discrimeneren (buitensluiten) omdat hij/zij een andere mening heeft heeft niets met vrijheid van meningsuiting te doen maar slechts met de onbeleefdheid tussen mensen en de steeds meer wegzakkende normen en waarden. Enige etiquette of richtlijnen in deze vrije discussies kan volgens mij nooit geen kwaad. Het gaat niet om de meningsuiting maar wel
om de wijze waarop de mening geuit wordt.
Iemand schrijft hier vaak het woordje RESPECT... en dat is eigenlijk het enigste waar het om draait. happy :)
Met een vriendelijke groet.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-11-23 - 22:26:51 send message to agabird

Tuurlijk is vrijheid van meningsuiting iets wat bij iedereen hoog in het vaandel moet staan. Zo ook bij mij, en dus ook bij VogelArena.

Het is niet zo dat je de mening niet meer zou mogen geven, of dat ik sommigen met een bepaalde mening de mond zal snoeren. Dat heb ik nooit gedaan en zal ook nooit gebeuren.

Het gaat alleen om de manier waarop mensen de mening uitdragen, die manier wil ik wel graag aan een paar regels laten voldoen.

En mijns inziens is het sturen van de manier waarop een mening geuit wordt geen beperking van de vrijheid om de mening te uiten.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-23 - 23:11:21 send message to oranjekuif

het jammere is wel dat je aan het geschreven woord niet altijd kan zien hoe de schrijver het bedoeld.
dus het kan tot misverstanden leiden ,terwijl het anders bedoeld kan zijn.
Volgens mij is dit ook vaak het geval op dit forum (helaas)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-24 - 00:06:10 send message to Jacqueline

happy :)

Kan me helemaal vinden in het opstellen/naleven van bepaalde regels, ten behoeve van met elkaar omgaan op het forum.
En heb er het volste vertrouwen in dat het samen kan gaan met vrijheid van meningsuiting.
Uiten van een bepaalde mening kan best zonder een ander te kwetsen.
Mocht je twijfelen aan een bepaald antwoord of denk je in de ... genomen te worden dan vraag je gewoon om uitleg.
Dat zal eerder de lucht klaren dan gelijk de strijd aan te gaan.
Niemand hoeft aan de zijlijn te staan, alleen weten we iets, met z'n alle weten we heel veel.

wink ;)
Peter&Jacqueline.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-24 - 00:46:39 send message to tonnl

Ik ben voor!

Regels zijn soms nodig om druk internetverkeer in goede banen te leiden.
Daarnaast, als gezegd, schriftelijk je bedoeling weergeven kan soms lastig zijn. Ik reageer wel eens fel, maar dan bedoel ik eigenlijk dat ik me erg betrokken voel bij het onderwerp.
Laten we samen gewoon eens een frisse start maken met het prachtige nieuwe vogelarena!

Groeten, Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-24 - 07:02:07 send message to Niltava

De regels lijken me eigenlijk heel logisch. Maar is het nu zo erg hier? Vind het best meevallen.
(al zijn er sommige mensen zich wellicht niet bewust van kwetsende (discriminerende)teksten)

quote
Het is niet zo dat je de mening niet meer zou mogen geven, of dat ik sommigen met een bepaalde mening de mond zal snoeren. Dat heb ik nooit gedaan en zal ook nooit gebeuren.


Ik denk dat het woordje ik door wij zou moeten vervangen.

Toch nog een kritisch punt. Omdat je een mening hebt hoef je hem nog niet ten alle tijde ventileren.
En het zou geen kwaad kunnen de stukjes eens goed te (her)lezen en nog eens te bedenken wat iemand bedoeld/zegt.

Met VRIENDELIJK groet Niltava


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-24 - 09:12:36 send message to Ramon

Ik ben het wel eens met Niltava, als je de topics van de afgelopen periode terug leest, wat is er dan eigenlijk zo erg aan. Als je het goed bekijkt, is er alleen iets geschreven over het domineren van dit forum. Althans dit is wat ik er zo uit kan halen. Dat dit soms met wat hardere bewoordingen gaat. Je moet ook ergens tegen kunnen. We gaan toch niet de kant op, wat Jan-Peter en Piet-Hein willen. Vrije meningsuiting, gelukkig hebben we dit nog steeds in dit land. Laten we dit zo houden. En als een felle discussie, waarin iemand misschien voor een ander wel eens te ver gaat, niet meer mag tja, dan houdt je waarschijnlijk weinig deelnemers meer over. Mij mogen ze best bekritiseren, ook best op een hardere en om mijn part kwetsende toon. Iedereen weet dat als je publiekelijk meedoet aan een discussie je dit kunt verwachten. En wat is op internet nu echt persoonlijk. Mijn nickname is Ramon, mijn echte naam is Ben. Maar wie kent mij nu eigenlijk? Laten we het houden zo als het is, en kun je daar niet tegen, nou ja, je hoeft toch niet mee te doen. Maarrrrr.... Jan de webmaster heeft het laatste woord...Dus als hij vindt dat het op zijn site anders moet.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-24 - 11:23:12 send message to Hawkeye_nl

Regels? Perfect!
Persoonlijk denk ik dat regels de vrijheid van meningsuiting absoluut niet aantasten.
Wat betreft de toonzetting de laatste tijd moet ik Ramon gelijk geven. Ik zie niet echt negatieve of harde topics. Zelfs het stuk over overheersen of domineren op het forum vind ik persoonlijk nog niet hard.
Uiteraard werken regels alleen als iedereen zich er ook aan houd!

Erwin




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 93 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede