Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aratinga's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aratinga's
lloyd
Website Member
Posts :7

Website Member
2014-02-19 - 17:11:05 send message to lloyd

hallo,
na wikken en wegen heb ik toch besloten om meerdere soort van de aratinga's te gaan houden.
echter heb ik nog te weinig info om vluchten?? of broedkooien te kopen.
denk daarbij aan welke afmetingen broedkooien of welk materiaal? licht?
welke aratinga's is qua prijs te doen en kweekt makkelijk??

alvast bedankt,

lloyd


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-02-19 - 17:20:34 send message to Daniel

Je weet dat aratinga's erg luidruchtig zijn? Zeker na je situatie met amazones zou ik eerst eens bij een kweker gaan kijken/luisteren voordat je een koppel aanschaft.


lloyd
Website Member
Posts :7

Website Member
2014-02-19 - 17:23:56 send message to lloyd

ik heb een beetje info op gedaan en die geven aan dat ze niet allemaal luidruchtig zijn.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-02-19 - 17:29:45 send message to Daniel

Dan zou ik toch maar eens bij een kweker gaan kijken, want ondanks dat het erg van koppel tot koppel kan verschillen laat het merendeel van de vogels zich toch goed horen.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2014-02-19 - 21:02:30 send message to mreyder

Ik heb zo'n 25 koppel Aratinga's. Geloof me: ze maken behoorlijk veel geluid. De meeste soorten eigenlijk alleen 's ochtends en 's avonds EN als ze onraad bespeuren, sommigen maken bijna de hele dag geluid (vooral m'n koppels Wagleri's zijn qua kwantiteit en volume erg luidruchtig). Ligt heel erg aan waar je jezelf EN waar je buren zich aan ergeren. Maar: als je je Amazone's hebt moeten verkopen ivm geluidsoverlast, zou ik NIET aan Aratinga's beginnen. Alle soorten kunnen veel geluid produceren, ook de kleinere soorten! Wat evt wel zou kunnen is ze alleen binnen houden, zodat de buren het geluid nagenoeg niet horen. Mijn Aratinga's kunnen bijna allemaal ook naar buiten, komt verenkleed en conditie zeker ten goede. Ik weet niet waar je woont, maar: ik woon in het Noorden van Nederland, je bent van harte welkom om eens te komen kijken en luisteren (maar stuur dan een PB).


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2014-02-19 - 22:03:21 send message to Home of Amazone

Zoals mreyder al schreef is het verstandiger om eerst eens een dagje kwekers te plannen, je komt uit het zuiden zag ik en wij wonen in Overijssel, als je bij mreyder bent geweest kom je op de terugweg bij ons langs dus bij deze ben je uitgenodigd. kan je ook direct zien hoeveel ruimte je nodig bent voor je kooien/vluchten. groet Erik (http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001664.html)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-02-20 - 12:20:21 send message to Antonia

En in tegenstelling tot de kwekers hiervoor heb ik 7 aratinga's in huis.
Je moet echt wel wat kunnen hebben om dat jaren te doorstaan razz :p



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede