Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2014-03-10 - 16:54:34 send message to JoskeVD

[/quote]@JoskeVD


quote
--------------------------------------------------------------------------------
dan krijg je zelke dingen bij actieve vogels als rosés.
--------------------------------------------------------------------------------



Kun je dat uitleggen? Gaan papegaaien meer eieren (per nest) leggen, als ze zich vervelen[/quote]

Neen, ik bedoelde niet dat papegaaien meer eieren gaan leggen als ze zich vervelen, ik doelde dat papegaaien die te weinig agleiding hebben naar mijn mening sneller overgaan tot probleemgedrag als 'voetballen' met de eieren. Het is bekend dat rosés heel graag op de bodem foerageren, wat in een ruime voliere best wel voor afleiding zorgt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-03-10 - 17:08:02 send message to Karel

Ok, dank je voor de uitleg.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-03-12 - 09:01:41 send message to ginoheeren

--------------------------------------------------------------------------------



Kun je dat uitleggen? Gaan papegaaien meer eieren (per nest) leggen, als ze zich vervelen[/quote]

Neen, ik bedoelde niet dat papegaaien meer eieren gaan leggen als ze zich vervelen, ik doelde dat papegaaien die te weinig agleiding hebben naar mijn mening sneller overgaan tot probleemgedrag als 'voetballen' met de eieren. Het is bekend dat rosés heel graag op de bodem foerageren, wat in een ruime voliere best wel voor afleiding zorgt.




en wie zeg dat dat rose voetballen als ze er eigen vervelen heb nog nooit .een reden ergens kunnen lezen over dit probleem .die medisch is onderbouwd.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2014-03-12 - 09:23:38 send message to molineti

Quote
Het is bekend dat rosés heel graag op de bodem foerageren, wat in een ruime voliere best wel voor afleiding zorgt.

Maar dit is natuurlijk wel een feit,en bevordelijke zal zijn voor een geslaagde natuurbroed kweek.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2014-03-12 - 15:52:52 send message to JoskeVD

Net wat ik bedoelde molinetti wink ;)

(kwam misschien een beetje stuntelig over) happy :)

Ben van mening dat een mooie ruime voliere met veel afleiding een deftige bodem en lekker vele takken heel wat kunnen doen om tot een succesvolle kweek te komen en dat dit voor de dieren zelf beter is als een kale, grijze kooi met 2 zitstokken en een broedblok bij wijze van spreken wink ;)


ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2014-03-15 - 15:12:50 send message to ceetje

Ik heb ook nog een vraagje in verband met rose's als u vogels eieren leggen maar u hebt niet genoeg nep eieren en er komt een nieuw ei zouden ze daar ook nog mee spelen?


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-03-15 - 16:20:11 send message to ginoheeren

en wat zien jullie als een grote volliere. heb ooit weleens bij iemand een volliere gezien was bijna een voetbalveld zo groot maar kweken niet dus .
maar als iedereen eerst is gaat uit zoeken wie de eieren kapot maak de man of pop
als de man het doe kan je een natuur broed nest krijgen door de man er af te halen en ergens anders weg te zetten /plaatsen en hoef je de eiren niet te rapen of wat dan ook de pop broed het gewoon uit en breng ze gewoon groot

probeer het zal ik zeggen ik doe het nu al een paar jaar en vandaag het eerste ei liggen



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede