Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ervaring speciale 'African parrot' mix Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ervaring speciale 'African parrot' mix
Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-03-03 - 22:07:07 send message to Antony

Heeft er iemand ervaring met het speciale voer van Versele Laga: African Parrot Loro Parque Mix?
Ik gebruik dit voer nu 6 maanden voor een aantal Poicephalus soorten maar het wordt nog steeds slecht gegeten. De zogenaamde VAM (vitamine, aminozuren, mineralen) korrels worden zeer slecht opgenomen. Je moet het echt afdwingen. De grotere soorten zoals grijskop laten ook de haver staan; een behoorlijk groot deel van het voer bestaat uit dit goedkope graan. De pepertjes zijn ook niet gewild. Nu voer ik een paar keer per week gekiemde zaden (oa zonnepitten) en iedere dag walnoten om zo toch wat extra's te geven.


westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2014-03-04 - 10:40:00 send message to westerhaar

hallo
mag ik vragen wat betaal je voor die mix????
ik voer een poicephales mengeling die samen gesteld is door kwekers van poicephales soorten
in 25 kg zakken prima voer.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-03-04 - 12:03:24 send message to Antony

Ik meende rond de 30 euro (in Duitsland) per 15 kg. In Nederland is het wat duurder. Kijk ik naar wat er in zit vind ik het aardig aan de prijs.


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2014-03-04 - 12:46:52 send message to pietsus

Probeer eens een ander merk.
Sommige merken hebben speciale mengeling voor deze soorten.

Mvg Pieter


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-03-07 - 17:04:13 send message to michielhartjes

Heb dit voer ook gehad, werd niet tot nauwelijks opgenomen, ik ben daarna Aviseed gaan voeren, eerst de Afrikaanse mix, Nu de Stichting papegaaielhulp Ara mengeling, bevalt mij erg goed, en de prijs is ook erg aantrekkelijk.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-03-08 - 12:30:06 send message to Henk57

Heb de versele laga altijd aan de kaketoes gevoerd. Aten het goed. Eten je vogels niet te selectief ? Geef je niet teveel zodat ze de lekkere dingen er uit halen? Want dan zullen ze dat bij alle merken doen.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-03-11 - 11:17:34 send message to Antony

Ik geef ze absoluut niet teveel zaad. Ik laat het staan tot ze het op hebben maar het lijkt het er op dat ze liever, bij wijze van spreken, dood gaan dan dat ze de haver eten. Sowieso eten ze niet veel. Per paar grijskoppen bv 5 walnoten in de avond en in de ochtend geef ik de mix (paar eetlepels vol). Daarnaast drie maal per week gekiemde zonnepitten of een mix van gekiemde mungobonen, saffloor en wat kleinzaad; dan krijgen ze wat minder van de mix. Van het fruit nemen ze hoofdzakelijk de wat zoetere appel.
Voor de rest doen de vogels het goed.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-03-11 - 12:53:31 send message to P.Rooth

Voer eens niet 5 walnoten in de avond maar houd het op een halve walnoot per vogel denk dat ze dan wel meer van het aangeboden zaad gaan eten

Ik verstrek ook dat African parrot maar meng dit met papegaaievoer van Witte molen en Grote parkietenzaad om meer variatie en ze eten dan minder selectief

Paul


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2014-03-11 - 19:47:28 send message to kaapsen

Dag Antony, wat voerde je daarvoor en aten ze toen wel goed, ws niet want anders was je niet overgestapt, maar even ter info?







Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede