Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Turquiosines in kolonie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Turquiosines in kolonie
Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-11-27 - 12:44:11

Ik ben sinds vandaag in het trotse bezit van 3 koppels Turquiosines. Nu kom ik wisselende verhalen tegen op internet hoe er mee te kweken is. Natuurlijk kan het per koppel in een ruime kooi,danwel een vluchtje,maar ik heb ook ergens gelezen dat het een prima kolonievogel is,terwijl de man waar ik deze bij kocht verwachtte dat de mannen elkaar af zouden gaan maken in het kweekseizoen.

Zijn er hier mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen ?

Oh ja,ik heb een voliere van 4*2*2 ter beschikking,met daar ook een koppel bourkes in.


de koning
Website Member
Posts :22

Website Member
2004-11-27 - 14:23:49

ik zou ze tijdens het broedseizoen niet bij elkaar houden, ik heb zelf eens 2 koppels naast elkaar gehaden de mannen vochten met elkaar door het gaas heen.
als je toch broedkooien hebt om ze in te doen zal ik het risico niet nemen, een koppeltje bij de bourkes zal waarschijlijk wel goed gaan


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-27 - 16:39:11

Het beste is om Neophema's apart te huisvesten. Zoals de Koning al zegt, zelfs naast elkaar vechten de mannen nog. Het beste is paarsgewijs en steeds een ander soort in de tussenliggende vluchten, of dichte tussen wanden.


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-11-27 - 20:38:21

Ik ben inmiddels overtuigd,ook door een aantal eraringsdeskundigen. En dat wil ik op dit gebied niet worden! Vogels zwaar gewond e.d.
Ik ga het oplossen door er 3 verschillende types Neophema's in te plaatsen, koppel Bourkes,Koppel Turquiosines en een koppel Elegantparkieten

Dank voor het meedenken !


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-11-27 - 22:03:29

ik denk of weet het bijna zeker dat de 3 soorten in 1 voliere ook niet goed gaat.

Marcel


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-11-27 - 22:39:41

Wat is de reden dat je dat denkt ?
Ik heb hier geen ervaringen over gehoord,wel van mensen die de verschillende combi's hebben gehad (dus ELE-BOU,TURQ-BOU en ELE-TURQ),waarbij alleen die laatste wat problemen had doordat de soorten nog wel eens de neiging tot bastaarden hadden.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-11-27 - 22:48:33

Je hebt het antwoord zelf al gegeven.
Omdat ondersoorten zijn heb je kans op ruzie's tussen de partijen.
En dan met name in de broedperiode

Marcel


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-11-27 - 23:46:35

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kans op is nogal wat anders als ik weet het bijna zeker. Kun je het staven aan de hand van praktijkervaringen van jezelf of die van anderen ? Want vanuit de theorie begrijp ik je gedachte,alleen ik heb nog niemand vanuit de praktijk gehoord die meldde dat er een serieus probleem is(en dan bedoel ik zoals met Turquiosines onderling,dus dat men elkaar verwond/afmaakt).


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-27 - 23:59:56

Nogmaals mijn advies. Geen Neophema's bij elkaar plaatsen, geeft alleen maar problemen. Maar als je eigenwijs wilt zijn, gewoon doen, niet meer vragen. Je komt er in het voorjaar dan zelf wel achter.


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-11-28 - 12:09:34

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Grijns,eigenwijs ben ik zeker,mijn hele familie komt uit de buurt van Leekgloster dus dan weet je het welwink ;)
Maar ik ben ook zeker bereid naar ervaringen van anderen te luisteren. Waarschijnlijk ben ik zelf niet helemaal duidelijk geweest in mijn antwoord op Marcel. Wat ik bedoelde is dat ik al met meerdere kwekers contact heb gehad die combinaties van 2 soorten Neophema's bij elkaar hielden OOK in het kweekseizoen,en zonder noemenswaardige problemen,en dus ook met jongen van beide soorten. En dat terwijl dit vanuit de theorie ook een probleem zou moeten geven.
Alleen eentje meldde dat als hij de Turquiosines bij Eleganten plaatste dat hij het een paar keer had gehad dat die de neiging hadden tot koppelen.
Ik heb allleen niemand ontmoet die de 3 soorten bij elkaar had. Blijkbaar zijn die er niet,en moet ik inderdaad de gok maar wagen en zeer alert zijn. Ik laat het zeker even weten wat er uit komt.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-11-28 - 12:23:43

waar ik vandaan kom zijn ze niet zo eigenwijs Dennis zoals jij voor schotelt.

Marcel


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-11-28 - 12:33:49

OK, dan zal het toch wel aan mij en mijn familie liggen....... wink ;)


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-29 - 10:29:20

Zelf heb ik 3 kpl Bourke, 2 kpl Elegant en 1 Kpl Tuquoisine parkieten bij elkaar in een vlucht van 7x1,5x2 m. zitten.

Gaat perfect goed, ze zitten u zelfs binnen warm in 3x1,5x2 m.

Goed in de gate houden en succes.
happy :) Peter


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-29 - 10:51:13

Maar heb je al kweekresultaten gehad?


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-29 - 11:30:15

Nee, nog niet.

Omdat de vogels verwarmd ziten ong. 15 graden, zijn er sommigen al in de stemming. Ze krijgen vooralsnog geen gelegenheid omdat de ruimte daarvoor te klein is. Maar de vogels zijn absoluut niet agressief naar elkaar of de anderen toe terwijl ze wel al willen kweken.

Gewenning en ruimte is hier van belang.

Succes
wink ;) Peter


mreyder
Website Member
Posts :606

Website Member
2004-11-29 - 13:15:26

Ik heb eigenlijk zelden problemen ondervonden met de kolonieKWEEK van neophema's. Heb jaren 3 koppel Turquoisines gehouden in een vlucht van 3 bij 2 meter met een nachthok van 2 bij 1 meter. Alle 3 de koppels gaven nakweek. Heb blauwvleugels ook in kolonie gekweekt, in volieres van div afmetingen. Heb in m'n volieres van 7,5 meter maal 1 meter ook diverse kolonies gahad van 1 koppel bourke, 1 koppel splendid, 1 koppel Turq. en 1 koppel valkparkieten. Nooit problemen ondervonden. Heb alleen gen kolonieervaringen met Eleganten; heb deze alleen apart gehouden. Ook een kennis heeft veel ervaringen met de koloniekweek van neophema's. Mijn ervaring: is heel goed mogelijk!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede