Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoop dat niemand hier in trapt....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Hoop dat niemand hier in trapt.......
Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-11-28 - 13:17:08 send message to Anjolo

Kreeg het volgende binnen via mijn mail:

Geachte,
Wij zoeken voor onze winkel “alle” soorten papegaaien en grote parkieten, vanaf een leeftijd van één tot twee weken… NIET ouder.
Mocht u ons vogels kunnen aanbieden verzoeken wij u hierom, onder vermelding van, soort, aantal en prijsvoorstelling. Wij kopen momenteel GEEN oudere vogels op.
Met vriendelijke groet,

Troubleyn
LECO Benelux

Bovenstaande hou je toch niet voor mogelijk.
Er is hier al vaak een discussie gevoerd over jonge vogels maar dit....
Vragen om vogels van 1 à 2 weken oud. Zijn dit nu liefhebbers (zowel koper als verkoper).
Hoop van harte dat in ieder geval de bezoekers van deze site niet meewerken. Hier zou een wet met een verbod op zijn plaats zijn.
Anjolo


rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-11-28 - 13:36:40 send message to rik

Deze mail kreeg ik ook.

Als je hier aan meewerkt, wat is dan nog de
lol van kweken?

Laten we maar gewoon hard om LECO Benelux lachen:
laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-11-28 - 13:50:37 send message to Dennis Fr.

Deze mail kreeg ik ook.heb een mail teruggestuurd helaas geen reactie op gehad.



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-28 - 14:09:16 send message to Jacqueline

happy :)

Gewoon handelaren die een quotum moeten halen/hebben voordat de klant ( meestal buitenlands) ze op komt halen.
Deze mails staan bij mij onder SPAM en worden gelijk verwijderd.

Natuurlijk is het te hopen dat kwekers hun nakweek een beter plekje geven.

wink ;)

Peter.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-28 - 15:02:03 send message to wiechmann

ik heb de mail ontvangen en gezegt dat ik niet mee doe aan zulke handel .heb wel reactie gehad maar niets negatief in hn antwoord.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-11-28 - 17:47:31 send message to thuis

Wellicht is hun naam Troublewink ;) in Leco Benelux.
Ik vraag me trouwens af.... wij hebben ervaring gehad (best een positieve trouwens) met de AID en enige tijd geleden stond er iemand in het forum die "boos"was over de mensen van de AID maar hoe kijkt men bij die AID nou naar dit soort (vraag)advertenties? MAG dit nou zomaar, een dierenwinkel die bv honden wil verkopen moet aan nogal wat eisen voldoen voordat er een vergunning voor wordt afgegeven.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-11-28 - 18:34:23 send message to Anjolo

Inderdaad thuis dat is iets wat ik me ook afvraag. Zou de Aid hierover getipt kunnen worden, of gaan die niet over de grens?


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-28 - 19:31:23 send message to goffini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Thuis.
Ik denk dat de bedoeling van deze meneer is om hele jonge vogels op te kopen en met de hand verder op te fokken zodat ze als handtamme vogels de deur uitgaan.Daar is blijkbaar nogal wat vraag naar.

zie ook http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1435


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-11-28 - 19:57:36 send message to thuis

Tja Goffini, dat is natuurlijk ook mogelijk en als dat met liefde en kennis gebeurt is daar natuurlijk weinig op tegen. Zie je maar weer hoe snel een negatief oordeel geveld wordt (ook door mij) waar het wellicht ook positief beoordeeld kan worden. Laten we maar hopen dat men weet waar ze mee bezig zijn en dierenleed wordt voorkomen.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-28 - 20:07:49 send message to oranjekuif

maakt mij niet uit waar ze voor bedoeld zijn,het is gewoon niet goed te praten dat ze op die leeftijd,uit hun warmtekast,vertrouwde omgeving genomen worden om vervoerd te worden,naar een andere(verre) bestemming.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-28 - 21:03:52 send message to wiechmann

mijn mailde ze dat ze veel ervaring haden met handopfok vanaf die leeftijd .
alleen ik had ze gemaild dat ze beneden de 6 weken niet weggaan bij mij en dan alleen nog maar naar mensen met ervaring ik heb een ara blauw gele baby 11 weken die ik voor de koper ook met de hand groot breng .omdat die man geen ervaring heeft met handopfok.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-29 - 10:16:47 send message to parkietenpeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op de vraag of de AID cq. LID hier iets mee kan, kan ik kort zijn.

Nee,... en heel heel helaas!

Het is nl. bij de Nederlandse wet niet verboden om onzelfstandige dieren te verhandelen met uitzondering van de bedreigde dieren.
Zolang de regering hier geen wetgeving voor invoerd is er helaas bijna niets aan te doen omdat de mens zelf de dieren dan mag groot trekken. Als aangetoond kanworden dat dieren daardoor verwaarloosd worden of de nodige zorg onthouden wordt, wel weer. Hier staan wel boetes op.

sad :( Helaas.
wink ;) Peter


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-29 - 19:54:48 send message to oranjekuif

Nou Ik kan je verzekeren dat ook de ,,bedreigde diersoorten,,Cites 1 als baby ,dus onzelfstandig
nederland verlaten voor een verre bestemming.
Dit wil dus ook zeggen dat kwekers/liefhebbers
lijt 1 vogels als baby verkopen.
Zelf heb ik niet zoveel vertrouwen in aid,het is een logge organisatie die niet weet waar ze mee bezig is,behave dat ze moeten ontmoedigen,dat weten ze!


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-29 - 20:41:20 send message to parkietenpeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat is dan ook de reden dat de inspecteurs veel werk hebben. Er wordt (te) veel gedaan wat niet mag. En ja,je kan niet overal tegelijk zijn. Er zijn te weinig inspecteurs in Nederland. Buiten het feit dat er veel geklaagd wordt maar weinig gemeld. En dan wel meldingen waar iets mee gedaan kan worden. Omdat de wetgeving nu eenmaal niet meewerkt, is het heel moeilijk.

Dan pas kan de AID/LID er iets aan doen.

Hebben we dus zelf een beetje in de hand.
Maar ja, wie maken we wat wijs.
Zolang er geld is, is er g(ew)eld.

sad :( Peter


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-29 - 21:16:28 send message to oranjekuif

Ik ben bang dat ze weten dat dit gebeurd,maar denken:zolang als er btw betaald wordt,en betaald wordt voor export papieren vinden wij het wel goed.
Als je echt wilt weten hoe deze organisatie werkt bel er maar eens een keer heen met een vraag wat je nodig hebt om vogels naar het buitenland te verkopen,en wat de eisen daar voorzijn?
Na 1 uur en 10 telefoonnummers weet je nog niks(hun ook niet trouwens)
P.S als ze nu nog niet weten wie ,wat (legaal)exporteerd ,zullen ze het nooit weten.
Een cites 1 baby met papieren,mag van nederland gewoon geexporteerd worden.
Meer eisen stellen de landen waar ze naar toe (zouden moeten)gaan.
In sommige landen staan ze geen cites 1 toe.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-30 - 09:27:11 send message to parkietenpeter

Ben direct met je eens dat in Nederland kennis ter zake ver te vinden is. Alleen moet er verschil gemaakt worden op dit gebied tussen de doelstellingen van de instanties.

De AID maar ook de LID gaat in hoofdlijnen over het welzijn en de welvaart van dieren. De LID interesseert de wetgeving die niet te maken heeft met dit doel, niets. De AID gaat wel iets verder, overwegend.

Bij het exporteren is het Min. van LNV en de Douane meer betrokken. Ben het met je eens dat ook zij niet veel informatie kunnen geven. Maar zo zijn er in Nederland te veel verschillende organisaties die zich onafhankelijk van elkaar met dieren bezig houden. Te vaak wordt dan door de een naar de ander gewezen. En dit is fout. Of op zijn minst niet professioneel.

En zoals ik al zei is het zo dat zolang er geld verdient wordt over de rug van dieren, je wantoestanden blijft houden.

Helaas,
wink ;) Peter



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede