Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ei koningsparkieten op de grond wat nu ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ei koningsparkieten op de grond wat nu ??
declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2014-05-12 - 18:02:19 send message to declerck

Hallo vandaag zag ik dag mijn koningsparkiet pop een ei geeft gelegd op de grond. Er hangen in de voliere 3 blokken voor hun? Wat moet ik nu doen met dat ei? Of moet ik de blokken verhangen? Of bijmaken?,....


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-05-12 - 19:11:54 send message to P.Rooth

Plaats een staande klok model waarvan het onderste deel een stukje in de grond gegraven dient te worden
Legt ze dan nog op de grond doe dan het inspectie luik open die in een erg diep blok behoort te zitten grote kans dat ze dan via dit luikje naar binnen gaat
Een blok wat kleiner is eveneens op de bodem plaatsen ook met inspectieluik open

Succes


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-05-12 - 19:14:51 send message to P.Rooth

o ja vergeten .

Is het ei nog heel plaats dat in een bakje zaad kan later eventueel bij ander eieren gelegd indien de pop wel in het blok eieren legt
Mogelijk ergens onder leggen wel een soort die grotere vogels aan kunnen


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-05-12 - 20:30:27 send message to henkdelaat

als het ei niet stuk is bewaren zoals hierboven geschreven is en een kunst ei in het blok leggen,kan ook zijn dat de man het ei uit het blok gooit dan weet je dit gelijk.

heb dit jaren geleden met een 1-1 edels meegemaakt dat is nooit meer iets geworden.

Henk.


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2014-05-12 - 21:13:53 send message to declerck

hallo,

oke, heb daarnet de blok op de grond gezet in de vogelier zelf (ging er eerst buiten) en heb het inspectie luikje open gezet na een uurtje zaten ze er allebei in de blok via dat luikje, moet ik het ei er in leggen of best nog wachten, het ei is niet stuk en is wel degelijk op de grond gelegd geweest. ik heb nog geen kunstei en heb ander geen andere grote parkieten buiten halsbanden maar die liggen nog niet met eieren.


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2014-05-13 - 10:51:39 send message to vasco

Ik zou wachten tot ze het volgend ei legt en het er dan pas bijleggen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-05-13 - 11:39:20 send message to P.Rooth

Mooi dat ze gereageerd hebben op het op de grond plaatsen van het blok
Komt veel voor dat ze via het inspectieluikje het blok betreden

Heeft u geen kunstei geen nood misschien een grindsteen van ongeveer de maat van het ei is ook goed

Veel succes gewenst

Paul


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2014-05-13 - 17:36:41 send message to declerck

hallo

heb gisteren het echte ei bijgelegd, vandaag lag er al een 2de ei in de blok. hopelijk heeft ze het nu gevonden hoe het moet happy :) heb gelezen dat ze broeden vanaf hun 3de of 4de ei klopt dit ? het is de eerst keer dat ik koningsparkieten kweek


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-05-13 - 19:13:15 send message to P.Rooth

Klopt wel dat er vanaf 3de ei gebroed wordt er zijn ook die direct beginnen en die na laatste ei beginnen is niet altijd 100% zeker

Na een 10 dagen na laatste ei de eieren schouwen kan je gelijk zien of het hartje al klopt

Succes

Paul


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2014-05-19 - 19:14:16 send message to declerck

Ze heeft 3 eieren gegat maar helaas heeft ze er 2 stuk gebeten, ik heb dan het 3de ei weg gehaald en achter een nep ei gereden en dat er ondergelegt. Gisteren heeft ze terug een ei gelegt bij het nep ei en heeft ze het niet stuk gebeten. Vandaag heb ik dan ook het nep ei terug vervangen door het echte ei dat ik weg gehaald had sins vandaag begind ze goed te broeden, kan het nu nog zijn dat ze haar eieren stuk bijt ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-05-19 - 19:18:46 send message to P.Rooth

mogelijkheid blijft aanwezig maar wat moet je anders doen dan het goede ei erbij te leggen ?

Je hebt geen keus dus uitproberen

Hopelijk is ze nu zover dat eieren heel gelaten worden .

( ) je hebt toch niet je handen vooraf met gewone zeep gewassen ?
Kan reden zijn dat er een foute geur aan zat
Altijd de handen met aarde , of bodemmateriaal inwrijven voor er een ei vastgepakt wordt

Succes

Paul


jan koningsp
Website Member
Posts :23

Website Member
2015-03-11 - 14:15:57 send message to jan koningsp

De eieren hoeven niet door vogels kapot gemaakt te zijn controleer eens overal goed of je geen muizen hebt want die kunnen dat ook doen door dat blok op grond staat heb je daar veel kans op succes!! kan hoeft niet maar zou wel even chekken


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2015-03-12 - 09:45:52 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Mijn man,van toen nog een jong koppel edels maakte ook elke keer de eieren stuk.
Had de moed al opgegeven maar het 4 de broed lukte het wel, dat kwam omdat de pop de man niet meer in het blok toeliet.
En nu al weer jaren een voorbeeldig koppel.
gr Jan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede