Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lange aanloop? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lange aanloop?
Aramaracana
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-02 - 23:17:41 send message to Aramaracana

Ik ben vorig jaar voor het eerst begonnen met het houden van een koppel Maracana's. Het is een goed klikkend koppel van ongeveer 10 jaar oud. Ze hebben een ruim binnen- en buitenverblijf en krijgen gevarieerd voedsel. Sinds half april is het koppel erg agressief naar mij toe geworden. Ook zijn ze elkaar sinds half april overdreven veel aan het verenpoetsen. Ook zitten ze sinds half april regelmatig met z'n tweeën in het broedblok. Sinds een paar weken zit nu heel soms de pop alleen in het blok en zit de man op de stok ervoor maar nooit voor lang. Vorige week heb ik ze voor het eerst 1x zien paren.

Is het normaal dat dit soort ara's zo'n lange aanloop hebben? Kan ik nog eieren verwachten? Het lijkt wel of dit koppel niet door wil zetten zeg maar. Ik ben meyers en grijze roodstaarten gewend waarbij de broedse rituelen elkaar veel sneller opvolgen. Doe ik misschien iets verkeerd? Alvast bedankt voor jullie reacties..


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-07-04 - 14:23:00 send message to P.Rooth

Geduld is wat een ieder nodig heeft die met bijzondere vogels aan de slag gaat

Doen ze het dit jaar niet is er een volgend jaar


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-04 - 15:17:34 send message to Rogert

Een jaar geduld vind ik geen lange aanloop. Het is een koppel dat broedrijp is maar door de verandering van huisvesting zul je even geduld moeten hebben.

Overdreven veren poetsen kan stress gedrag zijn of verveling. Ik zou eens kijken of je ze ergens mee kan verrijken?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede