Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > trieste dag voor mij en kameraad! alle grijze gesneuveld! ! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : trieste dag voor mij en kameraad! alle grijze gesneuveld! !
surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2014-07-19 - 21:47:52 send message to surveyor

5.5 week geleden dolgelukkig met het uitkomen van mijn grijze roodstaartjes (3stuks).

Vanmorgen tijdens het voeren een blik geworpen, alle 3 de jongen dood in het blok!

Extreme hitte, ik in paniek gelijk mijn maat opgebeld want die had ook 4 jongen liggen (beide koppels hadden we tegelijk opgekocht van iemand die stopte) toen ik hem aan de lijn had was het, shitttt man, ik huh hoe weet hij dit van mijn vogels al, toen kwam hij met het zeer bedroevend nieuws, alle 4 de jongen + pop dood in het blok vanmorgen "wat is dit"? Antwoorde ik, bij mij zijn ook de jongen gesneuveld. ...

Grote mooie volières en vroeger met een ander koppel meerdere malen gekweekt maar dit nog niet meegemaakt...

Had ik ze er maar uitgehaald vd week, kan mezelf wel voor mijn kop slaan!

En die maat van mij mist nu ook zijn pop dus kweken voor dit koppel is einde verhaal, tjonge tjonge tjonge..

Dus kwekers houd de vogeltjes goed in de gaten, voor je het weet ben je te laat..

Nu blokje dicht en koppel rust gunnen, na de hitte gaat hij pas weer open..

Met vriendelijke groet bedroevende hobbyisten.


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2014-07-19 - 21:53:06 send message to anouk04

Hier ze maat.wat ben ik er ziek van zeg.net als me maat.ik hoop dat dit niemand anders over komt.dus mensen pas goed op.het kan zo fataal zijn.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-07-19 - 23:17:48 send message to Rik

Een trieste week voor Nederland.

Volgens mij voelen wij ons allemaal ziek deze week.



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2014-07-20 - 08:49:17 send message to dun grijzeroodstaart

Dat is waar Rick....



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2014-07-20 - 08:52:29 send message to Ramon

Sluit ik mij bij aan!!


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-07-20 - 08:57:10 send message to lorikwekerij

daarom heb ik vorige week ventilatortjes aan de blokken bevestigt die de warme lucht er uitzuigt
gewoon van die pc ventilatortje
en het werkt goed
ik heb ze aan de achterkant van de blok bevestigt zodat de vogels er niet bij kunnen komen


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2014-07-20 - 09:52:31 send message to surveyor

Wat voor ventilatie roosters zijn dat dan? Maar dan dien je vooraf gaten te boren toch?

Ik heb meer nesten gehad in het voorjaar en ook warme dagen, maar dit dus echt niet! Als ik dit had geweten had ik wel iets verzonnen. .

Balen


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-20 - 10:45:28 send message to henkdelaat

Wat kwekers nogal eens vergeten om aan 4 zijde boven in het blok 1á2 cm onder het deksel enkele gaten te boren van +/_ 16 á 18 m/m zodat de warme lucht eruit kan,en het kan ventileren,en anders met warm weer het deksel open zetten of er helemaal vanaf halen.

Ook de blokken niet vast tegen de wand aan hangen maar enkele m/m er vanaf hangen zodat bloedluis zich er niet tussen kan nestelen.

Henk.


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2014-07-20 - 12:00:37 send message to bakeliet

Ik heb een ventilatie roostertje boven op het blok 4cm .Kan ik open en dicht draaien. Boven in de deksel vier gaatjes geboord 6mm rond plaatje er op schroef in het midden en je kan hem open en dicht draaien.
groetjes Herman


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2014-07-20 - 12:03:35 send message to bakeliet

misschien zijn er nog meer tips?


h.hulshof
Website Member
Posts :16

Website Member
2014-07-20 - 12:37:58 send message to h.hulshof

hallo, heb zelf ook een koppel grijzen met 3 jongen liggen van
10 weken oud .. weet je wat heel belangrijk is met zulke dagen als deze.. met temparaturen van 25 graden of veel meer.. dan ga ik alle nest materiaal vervangen door nieuwe in te gooien.. want in de mest ( van 3 jongen al 10 weken lang )zit dan een zuur en met die hitte is het net een amoniak geur en dat hou je met die hitte nog geen 10 seconden vol... dat is ook een reden dat de jongen stikken ...de heren die dit overkomen is met hun papagaaien .. mijn medeleven .. doet mij altijd pijn als er een vogel dood gaat onder zulke omstandigheden vr.grwink ;)


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2014-07-20 - 12:45:35 send message to surveyor

Bedankt voor jullie tips! Zitten zeer nuttige tips bij, mocht dit nog eens voorkomen gaat bij mij get inspectieluikje open en gaaspaneel ervoor!

Had 1.5 week geleden het blok schoongemaakt maat met 3 jongen gaat het hard, idd ammonia is funest.

Baal als een stekker, kan mezelf wel voor mijn kop slaan, donderdag heb ik nog gekeken, zag ze wel hijgen en zat toen te twijfelen van wat zal ik doen!

2 warme dagen en alles weg sad :( nu is de temperatuur weer normaal..

Bedankt allemaal


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-07-20 - 13:24:17 send message to P.Rooth

Heb ventilatoren voluit aan het draaien kan de temperatuur daardoor flink omlaag brengen in het nachthok daarbij zijn de vogels zelf ook niet van die zonaanbidders en blijven ze uit de zon

De tips die al gegeven zijn helpen net als regelmatig ( dus ook als het minder warm is ) het nestmateriaal te verversen .

Ontzettend jammer dat je de jongen kwijtgeraakt bent is voor de ouders net zo frustrerend moet je maar rekenen

Paul


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2014-07-20 - 14:00:28 send message to surveyor

Hoi Paul,

Idd voor de ouders is het een net zo zware domper! Had ze zo graag op stok zien zitten bij de ouders, dacht lekker natuurbtoed en dan zo lang mogelijk bij de ouders. Zitten in een flinke binnen / buiten volière dus het was een prachtig zicht geweest.

Het blok waar de jongen inzaten is eruit, wel heb ik nog een blok erbij hangen die in het paneel gebouwd is. Dit had ik dicht genaakt maar de man/pop hebben het plankje ervoor gesloopt en zaten vanochtend er dus gewoon in, maar deze zomer pas ik ermee op. Evn rust nu


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-20 - 19:52:27 send message to henkdelaat

h.hulshof,

Nestkasten moet je nadat de jonge 10 dagen oud zijn zo wie zo wekelijks verschonen als er jonge in liggen ook al is het een normale temperatuur.

Ik gebruik hiervoor oud nestmateriaal
dat ze voor de broedtijd hebben kort geknaagd en wat ik er uithaal en in emmers bewaar zodat elk nest zijn eigen nestmateriaal terug krijgt als ik deze moet verversen.

Henk.



Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2014-07-20 - 22:20:36 send message to Duvel

Erg xxxxx als ik me zo mag uitdrukken.
Vogels in een omgeving van boven 28 C krijgen het allemaal benauwd te zien aan open snavels.
In een kooi of voliére kunnen ze niet ontsnappen aan de hitte.

Besteed veel aandacht aan ventilatie zonder tocht.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede