Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oplichter actief marktplaats Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Oplichter actief marktplaats
Aramaracana
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-27 - 21:59:06 send message to Aramaracana

Beste mensen,

Op marktplaats staat op dit moment een advertentie van een bewezen koppel NG edelpapegaaien split voor blauw te koop. Na wat heen en weer gemaild te hebben kreeg ik er toch een unheimlich gevoel bijl. Ik had zijn adres (in xxxx) al gekregen na het maken van een afspraak. Na wat speurwerk op google blijkt het een oplichter te zijn die al enkele jaren op marktplaats actief is. Niet alleen met papegaaien maar ook met auto-onderdelen. Doe er je voordeel mee.... Ik heb de adresgegevens en het telefoonnummer. Die ga ik hier echter niet plaatsen. Mocht je al door deze persoon opgelicht zijn en heb je meer info nodig dan moet je mij maar even een mail sturen. Mogelijk kan ik je dan verder helpen.

Groet,

"Geanonimiseerd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-07-28 - 10:47:54 send message to tropic

Vind dit erg kort door de bocht. Omdat jij er een "unheimlich" gevoel bij hebt, schrijf je zomaar dat iemand een oplichter is. Zou in jou plaats toch maar erg voorzichtig zijn met dit soort opmerkingen. In Belgie kan je aangeklaagd worden voor laster er eerroof.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-07-28 - 11:10:17 send message to Daniel

Dat je voorzichtig moet zijn bij de aankoop van vogels is bekend en met name het kopen van split vogels is een kwestie van vertrouwen.

Ik laat het topic wel staan als een herinnering dat mensen op moeten letten bij het aankopen van dit soort vogels.


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-07-28 - 11:33:53 send message to gerrit g

Ik heb ook met deze man te maken gehad.Niet rechtstreeks maar Hij heeft iemand die Mij benaderde een alexander pop verkocht die split lutino zou zijn(geslachtsgebonden vererving,pop kan niet split zijn!!).Deze pop zou door Mij gekweekt zijn.Ik zou zelfs een splitgarantie hebben gegeven.Het was jammer dat de benadeelde persoon niet eerder contact met mij had opgenomen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2014-07-28 - 12:54:37 send message to agabird

De vermeende "oplichter" is inderdaad een oplichter. Helaas heb ik al meerdere verhalen daarvan ontvangen.

Als VogelArena zijnde ook opgelicht (door het opgeven van niet bestaande rekeningen voor incasso's).

Via mail heb ik geprobeerd de betreffende man daarop aan te spreken, helaas zonder resultaat. Zijn reactie's waren dusdanig dat zijn IP adres is geblokkeerd, helaas steeds maar voor korte duur. Als een goed oplichter betaamd is een IP blokkade voor hem geen enkel probleem.

Dat de betreffende persoon een oplichter is, is duidelijk. De vraag is alleen of zijn gegevens op het forum mogen/moeten. Het zou mij niet verbazen als hij op fictieve gegevens of op van de buurman zijn oplichters praktijken uitvoert.


Aramaracana
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-28 - 13:43:22 send message to Aramaracana

@ Tropic.

Volgende keer eerst beter mijn bericht lezen. Ik kreeg een unheimlich gevoel en ben toen gaan spitten. Mijn gevoel werd vervolgens bevestigd. Dus ik ben zeker niet kort door de bocht. Ik kan e.e.a. goed onderbouwen.

Gr,


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-28 - 15:54:49 send message to henkdelaat

Is mij ook bekend.
Je kan het beste geen vogel kopen als in de advertentie geen naam of telefoon nummer staat.

Henk.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-07-28 - 19:00:02 send message to tropic

Als je twijfels hebt over wat hierboven wordt aangegeven kan je daarover inhoudelijk reageren. Zeker aangezien 2 andere leden aangeven persoonlijke ervaring te hebben met deze man.


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-07-28 - 23:40:21 send message to tropic

Mijnheer de moderator, daar ben je weer met je censuur. Ik heb geen twijfels, of trek niets in twijfel. Ik probeer alleen maar te zeggen dat ik het gek vind, dat men zomaar, terecht of onterecht, kan zeggen dat iemand niet correct handelt, zonder dat daarvoor enig bewijs gegeven wordt.
Anderzijds, als je toevallig in een reactie op één of andere post, een woordje verkeerd schrijft over interesse in een gekweekte vogel te kopen, dan wordt je post verwijdert,want ojee, je mag niet handelen op dit forum, en dat wordt dan aanzien als een zwaardere misdaad.
Zal aan mij liggen, maar ik begrijp het niet. En beste moderator, als je ook deze post van mij alweer wil aanpassen, verwijder hem dan gelijk helemaal aub.
Nog een prettige avond verder.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-07-29 - 00:11:30 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik probeer alleen maar te zeggen dat ik het gek vind, dat men zomaar, terecht of onterecht, kan zeggen dat iemand niet correct handelt, zonder dat daarvoor enig bewijs gegeven wordt.



Volledig mee eens. Om die reden worden dan ook vermeldingen van naam en/of adressen verwijderd. Afgezien van mogelijke juridische problemen, moet VogelArena immers geen plek worden waar iedereen zomaar, terecht of onterecht, vuil kan spuien over anderen. Daar zijn genoeg andere sites en forums voor te vinden.

Echter, in dit specifieke geval heeft VogelArena -in de persoon van Agabird- zélf zeer negatieve ervaringen met de betreffende persoon, en kan en mag dan uiteraard voor zichzelf opkomen en zijn ervaringen delen.

Op persoonlijke titel wil ik er nog wel aan toevoegen dat ik topics als dit in het algemeen bedenkelijk blijf vinden.....


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2014-07-29 - 07:18:43 send message to vogeltje1000

Opgelicht door verkeerde rekeningen bij incasso's.
Verkeerde rekening is niet incasseren en geen dienst verlenen is dus geen sprake van oplichting.

1op·lich·ten (lichtte op, is opgelicht) 1helder(der) worden
2op·lich·ten (lichtte op, heeft opgelicht) 1optillen2door bedrog geld enz. afhandig maken



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-07-29 - 09:22:26 send message to tropic

@Karel, kan me gedeeltelijk vinden in je uitleg, vooral je laatste zin klopt volledig.
Als ik iemand een oplichter vind, ben ik man genoeg om het hem persoonlijk te zeggen en het met hem persoonlijk proberen oplossen, (uitvechten), en niet via openbaar medium.
Wat los je daar mee op???
Dit ga ik als mijn laatste bijdrage beschouwen over dit onderwerp.


Aramaracana
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-29 - 09:45:35 send message to Aramaracana

@ Tropic:

Wat ik daarmee wil bereiken is dat ik andere mensen wil waarschuwen. Dat is het enige. Wat is daar mis mee? Dat de persoon in kwestie een oplichter is staat buiten kijf. Onnodig om hier nog een discussie over te voeren. Dus het waarschuwen van mede hobbyisten is volgens mij rechtvaardig en zeker via dit medium. Ik had mijn bericht ook nooit geplaatst als ik niet zeker van mijn zaak zou zijn.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2014-07-29 - 10:09:32 send message to wiechmann

aramaracana helemaal mee eens .dit soort menen moeten gestopt worden ma helaas zal deze persoon er nooit mee ophouden . hij heb zelfs 1 persoon uit zijn eigen straat belazerd .hij verkocht een halmahera pop ma was een ng pop. heb deze persoon zelf div keren benaderd over het zogenaamde split koppel .hij noemde in eerste instantie ook de naam van de blauwe edel kweker er bij .ma dat heb hij snel verandert dat ze nu uit duitsland en spanje komen ;
voor de prijs waar hij ze voor verkoop wil ik graag heel veel koppels hebben als ze inderdaad zuiver split of zelfs kans split voor blauw zijn; .


Bird brain
Website Member
Posts :46

Website Member
2014-07-29 - 10:18:32 send message to Bird brain

Dan nog maar een bevestiging dat dit een van de echte oplichters in nederland is. Deze persoon adverteert regelmatig onder diverse namen, al enkele jaren altijd uit xxxxx. Ik denk dat hij in middels een keer verhuisd is. Hij gebruikt zowel een mannennaam als een vrouwennaam, deze wordt weer gewijzigd als de zaken beginnen terug te lopen.

Koopt gehandicapte en tamme huiskamervogels die later (binnen enkele weken) als bewezen kweekkoppel worden verkocht. Zeer terecht dus dat hij hier te kijk wordt gezet.
Ik mag aannemen dat iedereen die zijn vogels op een eerlijke manier verkoopt niet gediend is van dit soort types die veel kapot maken.

persoonlijke gegevens verwijderd


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2014-07-30 - 13:43:51 send message to agabird

@vogeltje1000

Na het opgeven van een machtiging is het gelijk mogelijk om een advertentie te plaatsen. Ongeveer 10 dagen later gaat de machtiging naar de bank, dan ongeveer 4 dagen later krijg ik bericht van de bank dat het niet is gelukt. Daarna ontvangt de persoon een bericht de 5 euro alsnog zelf over te maken. Wat natuurlijk nooit gebeurde.

Op dat moment had de betreffende persoon reeds vele advertentie's geplaatst. Dit gebeurde 10 keer in 1 jaar.

Zelfs nadat ik hem persoonlijk enkele malen had gemaild, dat hij moest betalen of met die praktijken te stoppen, ging hij gewoon door. (Hij heeft wel gereageerd op mijn mailtjes trouwens)

Iets afnemen/gebruiken en niet betalen en het opgeven van valse gegevens, dat valt bij mij echt wel in de categorie oplichting.

=========================

Dan in het algemeen, het is inderdaad niet de bedoeling om mensen met naam en toenaam te noemen, dit omdat er dan een juridische kant bij komt kijken die niet gewenst is.

De bedenkelijkheid van zo'n onderwerp snap ik wel. Al zit een gedeelte van mij er ook mee in de maag dat zo'n persoon zoveel leed bij de vogelliefhebbers veroorzaakt, dat hij eigenlijk ontmaskert moet worden. Maar goed, dat is niet een taak die we als VogelArena hebben.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede