Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geen warmte kruik kan ik den gel of kerspitkussens gebruiken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Geen warmte kruik kan ik den gel of kerspitkussens gebruiken?
benni1991
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-08-28 - 16:47:46 send message to benni1991

Morgen heb ik opnieuw dwerpapegaaien jongtjes vqn 3a4 weken oud maar ik heb geen warmte kruik voor hun warm te houden, kan ik ook zulke felkussens gebruiken of kersenpitkussens en daarover dan een handdoek en wat schors erover?

Hoe warm mag deze kersenpikussen dan zijn want ik wil de beestjes ook geen pijn doen

Mvg


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2014-08-28 - 18:30:39 send message to medaar

puur natuur leren kweken . is zinloos al da gedoe .je maakt je eigen blaasjes waar .
totaal zinloos .


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-28 - 19:19:07 send message to eabe80

Waarom liggen deze jongen niet gewoon in het nest?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-08-28 - 20:28:27 send message to P.Rooth

met de hand op willen fokken zonder vooraf weten hoe en wat voor middelen er nodig zijn indien dit onverhoopt MOET is dierenkwelling



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-08-29 - 14:47:14 send message to tropic

@ P.rooth, dat is het volgens mij altijd!!!


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2014-08-29 - 17:17:07 send message to hj de graaf

Daarnaast is het zonder noodzaak handopvoeden ook niet meer toegestaan en bij wet verboden !


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-08-29 - 17:31:48 send message to gerrit1950

BIJ WET VERBODEN, zoal hierboven gezegd


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-08-29 - 17:57:24 send message to tropic

In Belgie niks wet, maar zoals gewoonlijk hinken wij wat achterop. In 8 jaar , en vier regeringen verder zal het hier wel raken.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2014-08-29 - 19:42:59 send message to parkietje1

Ja hoor daar hebben we alle moraalridders weer, volgens mij stelt deze persoon een normale vraag. Kijken hoe principieel jullie zijn als het over je eigen vogels gaat.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2014-08-29 - 19:59:39 send message to parkietje1

Ben echt pissig over de reacties, voor Bennie het advies zorg voor een goeie warmte of ziektekooi. ik ben zelf ook niet voor handopfok maar als ik een nest papegaaien of parkieten heb liggen om het even welk soort laat ik ze echt niet aan hun lot over. Dus geef deze persoon een normaal advies hij vroeg niet om een oordeel .


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-08-29 - 20:36:53 send message to P.Rooth

Karin en Guus ( parkietje 1 )
Jullie kennen wel pissig zijn maar de vraagsteller vraagt : Morgen heb ik opnieuw dwerpapegaaien jongtjes vqn 3a4 weken oud

Ken daaruit goed opmaken dat die ergens anders vandaan komen om bij de vraagsteller verder opgefokt te worden tot handtamme dwerg papagaaitjes ?

Dit is handelen in niet zelfstandige vogels en blijkbaar zonder zich vooraf ergens op voor te bereiden hoe nestjongen warm te houden .

Ook ik heb wel jonge vogels gered doordat de ouders ze molden en het niet naar uitzag dat ze zouden overleven en ook daarvoor had ik mezelf verdiept in huisvesting ( couveuse ) en de voeding hoe warm die gegeven dient te worden samenstelling voer enz .

Vogels verkopen die nog niet zelfstandig waren heb ik nooit verkocht of weggegeven .
Dus ben ik op dat punt een moraalridder
Principe lozen zijn er altijd geweest zodra het om geld gaat .

Ideeën van gel of kersenpittenkussens maakt duidelijk dat de vraagsteller zich zeer slecht heeft voorbereid en jawel op het laatste moment zich realiseert dat hij/zij van toeten nog blazen weet en wel dwergpapagaaitjes aanschaft die nestjongen zijn met de ouders als beste opvoeders

Doe voor degenen die de moraal hooghouden om geen vogels te verkopen die niet zelfstandig zijn toch willen redden indien dit dringend noodzaak is een link erbij http://dieren.aanbodpagina.nl/ziekenkooi-couveuse-opfokkooi-warmtekast

Wie eerst nadenkt voor vogels aan te schaffen die niet zelfstandig zijn had actie dienen te ondernemen en simpel een antwoord gevonden betreffende warmhouden niet zelfstandige vogels

Google is daarvoor 1 van de vele zoekmachines

Paul


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2014-08-29 - 21:43:58 send message to parkietje1

Dag Paul, Wat mij het meest stoorde is dat er eerst een veroordeling wordt uitgesproken voor men tot een oplossing komt. wij zijn zeker geen voorstander van handopfok maar Laten onze eventuele jongen die niet door de ouders worden gevoerd niet aan hun lot over. en inderdaad daarvoor heb je je maatregelen in de vorm van warmtekooi of couveuse voor paraat. Wat mij het meeste stoort is dat iedereen altijd een mening heeft zonder een oplossing. Of het nu gaat over de katten van de buurman, handopfok of kweekmethoden het gaat op deze topics te weinig over het oplossen van een vraag maar hebben onze mening wel altijd klaar. Pasgeleden werd de vraag gesteld of vogelarena nog wel toekomst heeft. Ik denk dat het op deze manier weinig zin heeft omdat iedereen zijn mening op een vraag ventileert maar wordt er mijn / ons inziens veel te weinig aandacht besteed om de vraag te beantwoorden. Erg jammer , het weerhoudt ons in ieder geval om onze ervaringen ( zo,n 40 jaar variërend van tropen, kanaries papegaaien en parkieten) zo veel mogelijk te delen.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2014-08-29 - 22:03:38 send message to vogeltje1000

"Verwijderd"

"Kom maar terug als je je fatsoenlijk hebt leren uitdrukken Vogeltje1000"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-08-29 - 22:19:03 send message to P.Rooth

Hallo Karin en Guus ( parkietje 1 )

Natuurlijk is het de bedoeling om oplossingen aan te dragen en ook ik houd ruim 40 jaar vogels en weet niet overal een passend antwoord op , echter dit is een vooraf bekend gegeven daar er geschreven wordt dat er OPNIEUW vogels komen zodat dit niet per ongeluk is maar vooraf maatregelen genomen konden worden en op de Arena is een zoekfunctie hoe jongen op te fokken en daar is in het verleden tot in den treure op gereageerd en zijn er tal van hulpacties ondernomen om iemand bij te staan met raad en soms daad kennelijk zijn er mensen die het erg makkelijk vinden om raad te vragen terwijl het kort dag is ( Morgen komen enz ) dat wel raad gegeven kan worden maar de tijdsduur dusdanig kort is om b.v een warmtekast/couveuse aan te schaffen tenzij dit te duur is en dan wordt er onnodig gekloot met hulpeloze dieren vandaar ik zo gereageerd had .

Dit vind ik dierenkwelling !

Jullie hadden zelf ook maatregelen genomen zoals een liefhebber dit doet .
Heb jullie website bekeken en verslag gelezen van Edelpapegaai daarbij ken ik het art over jullie samen uit de P.S nog herinneren over het hoe en wat van jullie hobby zodat ik niet kan volgen waarom gereageerd wordt met moraalridders .

( ) hoe heeft de vraagsteller de VORIGE keer baby papegaaitjes groot gekregen ?
Verslag gemaakt met foto's temperaturen enz waar op terug gekeken kan worden en een leidraad kan zijn indien er nogmaals met de hand opgefokt MOET worden ?

Of is dat niet goe gegaan ?

Paul


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2014-08-30 - 09:30:11 send message to parkietje1

Dag Paul, Laat het duidelijk zijn dat ik het met jouw mening eens ben.
Maar een voorbeeld.
Wij hebben op dit moment nog een nest blauwvoorhoofdamazones liggen. Heel makkelijk om nu de vogels in de warmtekooi te leggen en ze 3 of 4 keer per dag te voeren. Levert gewoon het dubbele op als dat ik ze zou verkopen als natuurbroed. Uit principe weiger ik en ook Karin dit te doen. Maar laten we eerlijk zijn hoeveel leden zouden dit ook doen als er 1000 euro extra te verdienen valt. Misschien, let wel de nadruk op misschien wel diegene die het nu zo hard veroordelen. Paul wij lopen mijn inziens lang genoeg mee in het vogelwereldje dat geld rare dingen doet met mensen. En dat principes snel overboord worden gezet.
En mocht jij je persoonlijk aangesproken voelen tot "moraalridder" is dat niet mijn bedoeling geweest.

Verder vind ik en dat staat los van het bovenstaande onderwerp er op het forum veel minder constructieve antwoorden op vragen komen
( op een aantal zeer betrokken forumleden na ) maar o zo veel meningen. Dat vind ik als trouwe bezoeker van VA erg jammer.

MVG Guus




IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2014-08-30 - 10:32:13 send message to IGGINO VB

Even geknipt van een ander topic van hem.

Ik heb al verschillende nesten valkparkieten en kakarikis grootgebracht. Dit is de eerste keer dat ik een grijze roodstaart met de spuit opvoed.

Hoe doe je dat anders dan?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede