Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rode schimmel in drinkpot Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2014-10-16 - 17:58:08 send message to roodmus

Tropic.

Ik kweek zelf Noorse Goudvinken , en dat zijn gewoon vies peuken.

De snavels zitten altijd onder het eivoer etc.
Als ze water drinken dan zit er in het tuitje ook resten voer.

Als het warm is dan begint in het water inderdaad een bacterie werking.

Ik geef daarom 2 x per dag schoonwater in drinkflesjes.
In de winter 1 x per dag.


Grt.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-10-16 - 22:54:29 send message to parrotmaniak

Voor loris die ik pap of loridry voerde gebruikte ik konijnebakjes ,daar zit een staafje in wat voorkomt dat dat er voer naar binnen kan komen
Hiervoor waren de flesjes met de rode dop en tuitje niet geschikt ,dit vervuilde idd wel
Aan alle bakjes gebruikers, koop eens een flesje voor 3 euro ,probeer het en geef dan pas je mening
Dat water in een bakje na2 uur bacterieel vervuild is komt van een derenarts ,maar je kunt zelf ook wel bedenken dat als het water ververst wordt de vogel er direct in badderd en met de poten in loopt dat het dan niet meer schoon is




tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-10-17 - 10:42:31 send message to tropic

parrotmaniak, tussen "niet meer schoon" en "bacterieel vervuild" is nog een hemel van verschil. Zet water in een schaal waar geen vogels inkomen, en na enkele dagen zal je schaal ook rode randen vertonen.
Het is en blijft gewoon een kwestie van hygiëne. Dagelijks vers water, en wat voor bak dan ook is een must voor mij.


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-10-17 - 11:12:37 send message to hkhan

Dagelijks de waterbakjes schoon maken en je hebt er geen last van. Bij sommige vogels 2 keer per dag


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-10-24 - 12:51:54 send message to parrotmaniak

Niet iedereen is in de gelukkige situatie dat hij dagelijks vers water kan geven ,met name in de winter als het smorgens en savonds donker is .
Zijn dat er dan ook nog 25 ,dan ben ik zeer blij met mijn flesjes


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-10-24 - 19:16:12 send message to tropic

Wil je mij is zeggen welke flesjes jij gebruikt, ze worden niet vuil, zijn vrij van bacterien en bevriezen niet.
Ik wil er ook zo.


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-10-24 - 23:08:02 send message to hkhan

Daar ben ik ook benieuwd naar welke flesje je hebt. Eventueel foto plaatsen zal wel handig zijn.
vraag me ook af of de grotere papegaaien soorten uit een flesje kunnen drinken en zowel of ze genoeg binnen krijgen.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2014-10-25 - 13:08:27 send message to dirkp106

Ik gebruik al enkele jaren deze flessen http://www.diervoordeel.nl/knaagdier/voeding-drinkbakken-knaagdier/drinkfles-voor-rody-biba-500ml?channel_code=34&product_code=93038728&s2m_channel=34&s2m_exclickid=567585%3a%3a4312%3a%3aXTREF%3a%3a%3a%3a1414235150&s2m_exaffid=4312.

IK heb ze voor al men papegaaien ara's , grijze , roze kaketoe's zonparkieten . Ze hangen hier tegen een alu plaatje met een beugel op en klikken daar in. Zo kunnen ze ook niet bijten aan de fles zelf. Ik heb de flessen dubbel en steek ze wekelijks in de vaatwasser. Zeer tevreden over .



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede