Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > halsbandparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : halsbandparkiet
vroege vogel
Website Member
Posts :2

Website Member
2014-10-20 - 16:17:31 send message to vroege vogel

Wie heeft er in de regio Leiden, Den Haag, Rotterdam halsbandparkieten in zijn volière. En vindt het leuk om deze te laten zien op TV. Voor het TV programma Vroege Vogels willen wij donderdag 23 oktober daar graag wat opnamen maken. Graag contact op 06-51837530.


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-10-20 - 19:24:00 send message to bva118

Wordt het een positieve uitzending?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-10-20 - 21:37:44 send message to Antonia

Er vliegen er hier in Rotterdam genoeg in het wild, dus ik hoef ze niet in een voliere :P


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-10-20 - 22:59:10 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben benieuwd wie hier nog in trapt. De laatste keer dat iemand van Vroege Vogels een vogelhouder bezocht werd deze door presentator Menno Bentveld, niet gehinderd door enige kennis van de vogelhouderij en vol vooroordelen, na afloop van het bezoek volledig de grond in getrapt.


vroege vogel
Website Member
Posts :2

Website Member
2014-10-20 - 23:25:26 send message to vroege vogel

Wij willen in de reportage laten zien hoe ze in Nederland zijn gekomen en hoe ze zich gedragen. Dat doen we samen met Roelant Joncker die een onderzoek doet naar hun gedrag. Hij wil weten of ze steeds naar dezelfde plekken terugkeren (forensen) of dat ze zich op nieuwe plaatsen vestigen.
Nu de halsbandparkiet zich definitief als wilde vogel kan handhaven willen we meer van dit mooie beest begrijpen. Dat vind ik positief. Daarom nogmaals de vraag of we bij iemand in zijn volière mogen filmen. We horen het graag.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-10-20 - 23:45:53 send message to rupicola

In verband met de neiging naar vooringenomen beeldvorming vanuit de hoek van topic starter adviseer ik minstens een hoge mate van voorzichtigheid ten aanzien van het verzoek.

In tweede instantie overigens eenzelfde advies gezien de ophanden zijnde wetgeving aangaande de door de overheid selectief als 'ongewenste exoten' aan te merken diersoorten, waar de halsbandparkiet zeker onder gaat vallen.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-10-21 - 10:47:20 send message to Karel

Het filmen van halsbandparkieten in een volière is zinloos als het gaat om het bestuderen van het gedrag van deze vogels in een (semi) natuurlijke omgeving. Zij zullen dit gedrag niet vertonen voor de camera en hooguit angstig op en neer vliegen bij al die drukte. Daar heeft niemand iets aan, en de vogels nog het minst.

Ik vermoed echter dat uw uitzending een blokje "hoe zijn ze in de Nederlandse natuur terechtgekomen en wiens schuld is dat?" zal bevatten, waarbij een shot van een volière slechts ter ondersteuning zal dienen van deze "schuldvraag".

Vogelpark Avifauna in Alphen a/d Rijn heeft een volière met halsbanden. Wellicht kunt u daar terecht?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-10-21 - 11:27:59 send message to henkdelaat

1]
Wij willen in de reportage laten zien hoe ze in Nederland zijn gekomen en hoe ze zich gedragen.

2]
Hij wil weten of ze steeds naar dezelfde plekken terugkeren (forensen) of dat ze zich op nieuwe plaatsen vestigen.

Dit kan je in geen enkele voliére onderzoeken.
Het is zoals Karel het omschreven heeft.

En vogelpark Avifauna zal zich ook wel 2 x bedenken om een filmploeg toe te laten na de laatste diefstal van vogels,waarvan er toch weer zijn terug gevonden in een schuur in s'Hertogenbosch.

Henk.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-10-21 - 14:21:58 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daarnaast heeft Roelant uitstekende contacten in de avicultuur en durf ik te zeggen dat hij bij velen van ons van harte welkom is, maar dan wel zonder filmploeg. Het merendeel van zijn onderzoek vindt plaats in wilde populaties en zeker voor kennis van papegaaien in stedelijke gebieden moet je bij hem zijn.

Ik hoop wel dat de vroege vogels uitzending de ruimte biedt voor de positieve kanten van papegaaienpopulaties buiten hun normale leefgebied.


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-10-31 - 21:58:34 send message to bva118

Wanneer is de uitzending? Of is ie al geweest?


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2014-11-15 - 23:05:58 send message to Araproject

a.s. dinsdag


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-11-16 - 09:05:07 send message to bva118

Oke bedankt. Zal zeker kijken.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2014-11-16 - 13:09:56 send message to vogeltje1000

In Engeland hebben ze dit onderzoek allang gedaan.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2014-11-17 - 16:44:46 send message to Araproject



bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-11-18 - 18:54:38 send message to bva118

Vanavond is de uitzending om 19:20 uur op NED 2.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede