Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren sterven af Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2014-12-02 - 14:00:27 send message to arjandaf

nee volgens mij niet , en verse wilgen takken blijven geven is niet goed , sommige poppen laten dan de eieren met rust en gaan verder met nest bouw


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-12-02 - 23:48:35 send message to hkhan

Zodra er eerste ei ligt, dan geen nieuwe wilgentakken meer geven anders gaat de pop inderdaad verder nestelen en zo krijg je de hele blok vol met wilgentakken.
Ik heb het probleem 1 keer gehad en bij mij was de koppel denk te jong om te leggen en was eerste keer voor de koppel dat ze eieren hadden.
Bij het zelfde koppel heb ik nu jongen bij in het blok en hierbij heb ik niks aan voer of wat dan ook veranderd.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2014-12-12 - 15:17:35 send message to nigrigenis13

ik doe dit ik geef al een eind geen verse takken meer en denk dat dit het probleem is heb net terug 6 afgestorven eitjes weggegooid en de vogels terug losgelaten in de voliere heb nog 4 koppels waar er bevruchte eitjes onder liggen maar vrees ervoor zal opnieuw beginnen in maart denk ik als deze ook niet uitkomen


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2014-12-12 - 19:45:25 send message to swanny

Als de eieren zijn afgestorven voorzichtig rondom doorsnijden met een scherp mesje. Kijk daarin hoever het jong ontwikkeld is en hoe groot de luchtkamer is. Vooral het laatste is belangrijk als het om de vochtigheid gaat bij het ei. als je een kleine luchtkamer hebt droogt het ei niet genoeg uit en verdrinkt het jong. De luchtvochtigheid is dan te hoog in het blokje.
als de luchtkamer te groot is, is het ei te veel uitgedroogd en de luchtvochtigheid dus te laag.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-12-13 - 10:51:20 send message to henkdelaat

Swanny,

Dit is het juiste antwoord op de vraag.

Behoudens dat de voeding ook een grote rol speelt in het afsterven van jonge in het ei.

Als de ouders niet de juiste voeding krijgen kunnen ze dit ook niet doorgeven aan de jonge,
want wat je er niet instopt kan er ook niet uit komen.

Henk.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2014-12-13 - 14:52:04 send message to hj de graaf

Al eens een mestonderzoekje gedaan ? ik had zelfde probleem alleen andere vogelsoort eieren kwamen niet uit en de jongen zaten vrijwel volgroeid in het ei. Heb toen een mestonderzoek laten doen en gevoeligheidstest en het bleek een ecoli bacterie te zijn. De oudervogels hadden er zo op het oog geen last maar de jongen net geen kracht genoeg om uit te komen.
Als een pop over water kan beschikken dan regelt ze mijn inziens zelf de luchtvochtigheid wel in het nest.

mvg,

HJ de Graaf






Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede