Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP roestkop caiques 2 jongen opvoeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP roestkop caiques 2 jongen opvoeden
guaruba
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-10-26 - 14:42:03 send message to guaruba

Beste kwekers,

Met veel geluk en plezier wil ik van de eerste legsel genieten van mijn mooie caiques alleen tot mijn verbazing zijn de eerste 2 eieren wel uitegekomen maar de jongen vroeg gestorven ( ik schat binnen 5 dagen) nu is de derde ook uitgekomen die ziet er ook iets beter uit alleen ben ik bang dat dit ook verkeerd gaat. Waar kan het aan liggen want kan ik doen. Ik ben van plan ze zelf te gaan voeden, maar moet dat perse in zo een couveuse apparaat? Ik heb wel ervaring met een jong van 2 tot 3 weken maar niet met zulke kleintjes van paar dagen. Kan dat ook gewoon met een spuit en wat opfok voeding?

Indien ik toch voor de natuurbroed ga moet ik dan misschien mijn voeding aanpassen? Ik geef ze dagelijks groffe zaadmix met pellets, grint en eivoor er doorheen daarnaast krijgen ze om de 2 dagen fruit (meestal appel, sinasappel, wortels en soms wat andere soorten).

Ligt het mischien aan de voeding? Ze zitten wel de hele dag in het blok voornamelijk de pop. Aub help help help. Ik wil zo graag dat het goed komt met deze laatste 2 jongen. Alvast bedankt. Gr sezgin


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2014-10-26 - 15:08:46 send message to Johnson

Een couveuse is noodzaak bij zulke kleintjes! Als ik u was zou ik ze zo veel mogelijk met rust laten en hopen op het beste. Aan de voeding kan het niet liggen want dat is gevarieerd genoeg naar mijn idee.

Is het het eerste nestje van de vogels?


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-10-26 - 15:42:41 send message to meyersam

Ik,had hetzelfde bij een koppel hun 1ste legsel. Alles gestorven omdat ze niet gevoerd werden. Paar weken later lag ze terug met eieren en toen 4 jongen op stok gekregen.


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2014-10-26 - 15:53:40 send message to idl

ik heb een pyrrhura perlata groot gekregen vanaf dag 5 oud. het jong was al koud en uit het nest gegooid. het kan wel dus,maar hou er rekening mee dat het een tamme vogel word die je niet meer kan inzetten voor de kweek.althans ,dat is mijn gedacht.


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2014-10-26 - 18:11:09 send message to Johnson

Lees je andere topic nog eens door en laat de vogels hun gang gaan.. Komt allemaal wel goed denk ik!

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=14541



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede