Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Onderkomen blauwkroontje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Onderkomen blauwkroontje
eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-11-23 - 10:46:52 send message to eabe80

Deze mooie vogels heb ik in het verleden ook gehad maar in mijn ogen niet correct gehuisvest. Nu de plannen voor een nieuwe voliere op tafel liggen wilde ik weer blaauwkroontjes gaan houden naast de viooltjeslori. Qau voeding is het identiek volgens mij.
Mijn vraag is dan ook hoe zou een ideaal onderkomen voor blaauwkroontjes eruit zien?
Goed schoon te maken weet ik, maar bv binnen of ook naar buiten kunnen, beplanting etc.
Alvast bedankt.

"titel aangepast tbv zoekfunctie"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2014-11-23 - 14:53:23 send message to blg

Blauwkroontjes kunnen ook naar buiten, zorg wel dat ze s'nachts weer binnen zitten.
Voeding is gelijk aan lori's.
Ze slapen hangend, dus zorg voor een paar takken of een stuk gaas in het midden van de volière waar ze aan kunnen hangen om te slapen.
een mannetje met twee drie vrouwtjes gaat en ook kolonie, mits de volière groot genoeg is.
Let er goed op, jonge mannetjes lijken op popjes er is echter een groot verschil in kop formaat, popjes vierkant en mannetjes spits toelopend naar de snavel.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-11-23 - 18:50:22 send message to eabe80

Duidelijk, dank je,
Wat zouden dan goede maten zijn om bv 1 koppel in te houden. Zgn kistkooien geen optie aangezien ik hier geen voorstander van ben.
Zou bv een binnenvlucht van 1,80 lang 80 cm breed en 1,80 hoog en een idem buitenvlucht goed zijn?
Mogelijkheid om in bv de herfst/winter de buitdnvlucht met voorzetramen te dichten.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-11-23 - 22:52:39 send message to lorikwekerij

iheb ook blawkroontjes gehad ik had ze in rennen van 160cm diep 70 cm breed en 200cm hoog net zo als ik mijn viooltjeslori's en roodflankjes nu ook heb zitten en ik raad het niet aan om blauwkroontjes in de winter naar buiten te laten die fout heb ik ook gemaakt destijds ook met voorzetramen maar door de kou zijn er een aantal gesneuveld
ik heb ze daarna een binnenren gegeven en in de winter op 15 graden gezet zomers konden ze in de buiteren mits de tempratuur boven de 12 graden was
ik ben ook weer van plan om weer blauwkroontjes te gaan kweken en dan doe ik het weer op de zelde manier


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-11-24 - 05:57:59 send message to eabe80

Dus gewoon in de zomer periode buiten en daarna in de herfst, winter en vroege voorjaar binnen in een vlucht houden. Dan zou de vlucht die ik daarvoor heb kunnen.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-11-24 - 23:33:10 send message to lorikwekerij

Ja hoor de onderkomen die je hebt volstaat prima voor blauwkroontjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede