Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Halsbandparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Halsbandparkieten
BirdsPlace
Website Member
Posts :1

Website Member
2015-01-05 - 15:37:27 send message to BirdsPlace

Goedemiddag,

Na bijna 15 jaar met valkparkieten gekweekt te hebben wil ik graag overstappen naar de wat grotere parkieten.

Nu heb ik al 2 koppels pyrrhura's die erg leuk zijn overigens, maar vind de halsbandparkiet toch echt wel heel erg gaaf.

Nu heb ik vorig jaar (klinkt alweer enorm ver weg!) op Zwolle gekeken en eens rondgevraagd naar wat prijzen, maar daar vroegen ze echt behoorlijke prijzen voor bepaalde vogels. zelfs voor split vogels voor WKWS en GKGS!

Omdat ik er niet van hou om halfbakken werk te doen ben ik opzoek naar informatie, en dan vooral informatie over hoeveel ik plus/minus moet sparen om een aantal leuke koppeltjes aan te schaffen. Wat een beetje normale prijzen voor welke mutatie etc.

Als je mij dit zou vragen over de valkparkieten kan ik direct een hoop mutaties opnoemen met de normale en gangbare prijzen hiervoor.
Als ik zoek naar halsbandparkieten kom je voornamelijke WitkopWitStaart en GeelKopGeelStaart mutaties tegen die ik eigenlijk wel erg duur vind om mee te beginnen. Ik zou graag met de wildkleur, opaline, bont, albino en vergelijkbare mutaties onder de halsbanden willen beginnen (genoemde mutaties zijn dus van valkparkieten!)

Verder vind ik ook niet echt informatieve websites waarbij elke mutatie beschreven staat en hoe deze vererft enzo.

Al met al is de halsbandparkiet dus niet erg vindbaar via google.

Zouden jullie mij misschien in eerste instantie kunnen helpen aan informatie over bestaande en betaalbare mutaties (laten we zeggen dat dit tot ongeveer €100,- is?), misschien met een foto'tje als voorbeeld en misschien ook informatie over hoe deze mutatie vererft en wat de gangbare prijs is hiervoor? dat zou mij echt giga helpen namelijk!

Alvast super bedankt.

Met vriendelijke groet,
Desiré


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2015-01-05 - 17:26:41 send message to kamervoliere

hallo Birdsplace,als je op de site van de nbvv ziet bij de rubriek tentoonselings voorwaarden,kan je alle verevingen zien van de kleuren.daarna kan je op marktplaats wel een beetje uitvogelen wat ze normaal gezien kosten.


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2015-01-10 - 00:58:07 send message to psittacula

zie de P.M


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2015-01-11 - 12:39:50 send message to Fredje15

Hallo Desiré, ik kan u wel vertellen dat de prijzen bij de mutaties van halsbandparkieten in witkopwitstaart ,butterkop,opalines en andere mutaties veel van elkaar afwijken.
Ik heb buiten mijn papegaaien nu een aantal koppels halsbanden gekocht in wtkws,butterkop e.a. om misschien de overstap naar deze soort te maken.
Kan u wel vertellen zodra een (niet eerlijke) halsbandkweker in de gaten heeft ,dat iemand niets of weinig weet over de richtprijzen of waarde van deze mutaties je in 8 van de 10 gevallen belazerd wordt.
Niet alléén met de prijs,maar zo is het mij weer gebeurd in Limburg dat ik een koppel butterkoppen gekocht heb,nadat deze persoon mij zelf gebeld had ,omdat hij een advertentie gelezen had waarin ik op zoek was naar witkopwitstaarten en butterkoppen. De persoon had een blauwpastelbutterkop man met een blauwe butterkop pop te koop . Die ook nog eens bewezen waren.
Er werd een bedrag van 500 euro voor deze vogels gevraagd. Voor minder werden ze niet verkocht. Omdat ik ze graag wilde hebben,ben ik de volgende dag naar deze persoon toe gereden. Bij het uitvangen bleek de man geen ring om te hebben terwijl ik hier wel om gevraagd had. En de pop was geringd 2012 terwijl mij verteld was dat deze van 2011 zou zijn. Het jong wat er bij zat is waarschijnlijk ook niet eens van dit koppel,maar er net van te voren bij geplaatst.
Nu heb ik omdat ik alweer een eind van huis was ,toch deze vogels gekocht voor 450 euro.
En weet nog de richtprijs niet.
Ik heb ook een jonge blauwe butterkop gekocht voor 35 euro.
Welliswaar ongeringd ,en niet gesext.
Maar kan er nu bij een andere kweker ook nog twee kopen.
Ook heb ik witkopwitstaarten en split butterkoppen gekocht voor heel verschillende prijzen.
En weet nu eigenlijk nog steeds de prijs niet precies.
Zoals ik lees ben ik niet de enige opgelicht wordt.
Lees de verschillende advertenties maar eens.
Veel succes.


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2015-01-11 - 13:47:59 send message to gerrit g

Er zit veel verschil in de prijs van jonge of kweekrijpe vogels.Ook de kleur maakt een groot verschil.
Een groene opaline pop is een stuk goedkoper dan bijv. een violet opaline pop.
Een groene gkgst is een stuk goedkoper dan een violet wtkwst.
Om mee te beginnen zou Ik kiezen voor bijv. een koppel gele (lutino) halsbanden.Voor Mij toch 1 van de mooiste kleuren en ook nog goed betaalbaar,of een koppel lacewing in bijv. pastelblauw of grijs,ook redelijk betaalbaar.
Er zijn betaalbare combinaties genoeg(volgens mij) zelfs in wtkwst.
Het is maar net wat Je er voor over hebt.


Polleken
Website Member
Posts :1

Website Member
2015-01-19 - 13:20:32 send message to Polleken

Beste halsbandliefhebbers
Ik ben nieuw op dit forum en heb een lutino man halsband.
Nu zou ik graag weten welke kleur van pop ik er het best tegenover zet om mooie lutino jongen te krijgen.
Met dank


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2015-01-19 - 20:12:34 send message to edwin 81

een lutino man vererft geslachtgeboden dat betekend dat het niet uitmaakt welke kleur je erop zet je krijg altijd gele poppen wil je ook gele mannen kweken moet je er een gele pop opzetten of een witte







Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede