Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > arizonakardinaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : arizonakardinaal
rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-12-07 - 20:21:45 send message to rogert

Wie kan mij uit ervaring vertellen hoe je het beste arizonakardinalen kan huisvesten, wat ze eten, hoe je ze kan aanzetten tot broeden, en waar je het beste nestjes kan ophangen etc. etc.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-12-08 - 12:07:34 send message to pitylus

Beste vriend arizonakardinalen kan je gemakkelijk kweken het zijn wel gestresseerde vogels en schuwe vogels maar naargelang dat ze u beginnen te kennen worden ze wel rustiger.Ik kweek deze vogels in boxen van 2 m bij 1.10 m en dat is voldoende bij mij hangen er wel veel takken van bomen omdat arizona s zich nog graag verplaatsen .De voeding bij mij is gewone exotenmengeling met wekelijks wat aangevoerd met gepelde haver paddyrijst ietwat hennep cardy en een paar sparresoorten maar eigenlijk kan je ze goed in leven houden met exotenmengeling.Wekelijks krijgen ze van mij ook wat insectenpatee en vruchtenpatee en af en toe een stukje appel .De arizona s wonen graag hoog van de grond in een nestkastje open en blood .Doordat het bange vogels zijn zijn ze nochtans zeer rustig op het nest . Mijn arizona s maken er niets van om nestcontrole te doen het zegt hen niets .De jongen worden gevoed met insectenpatee wat droog opfok voor kanarie s nogal veel buffalowormen de ganse dag door , witte meelwormen niet veel en nog wat pinky s . Van die pinky s moet je wel beperkt blijven omdat ze ingevroren zijn en bij het ontdooien veel bacterieen bevatten en dat is niet goed voor de collibacterie .ringen doe ik nooit bij arizona s maar ik heb een vriend die ze wel ringt maar dat is uw keuze.Ik laat de man het ganse proces bij de pop zitten . Wanneer de jongen uitvliegen na 10 dagen blijven ze lang bij de ouders zitten totdat de volgende jongen al een dag of 5 zijn .Wanneer je een nieuwe aankoop doet van arizona s ben je beter dat je ze ne keer ontsmet met esb 3 omdat het erg nerveuze vogels zijn .Als je nog vragen hebt mag je mij gerust mailen .

veel succes met uw arizona s.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede