Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge Pyrrhura's uit nest halen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge Pyrrhura's uit nest halen?
Blex
Website Member
Posts :6

Website Member
2015-05-01 - 17:45:06 send message to Blex

Beste forumbezoekers/leden,

Thuis hebben wij twee Pyrrhura's in de huiskamer. Dit bleken naderhand een mannetje en vrouwtje te zijn en dus... jonkies laugh :D.

Maar nu, de jongen zijn nu enkele weken oud, krijgen al de eerste gekleurde veertjes en de ogen staan al goed open. Nu is mijn vraag; op welke leeftijd is het raadzaam om ze uit de kooi te halen (danwel tijdelijk)?

De kooi begint nu wel wat vies te worden maar ik ben niet zeker of ik de jongen voor enkel de schoonmaak er uit kan halen. Dan is mijn gedachte om het nest (wat overigens als enige plekje van de kooi mooi schoon is) te laten, maar de rest is zeker aan verschoning toe. Kortom, wat te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-05-01 - 21:42:58 send message to Daniel

Kan je de kooi niet schoonmaken zonder het blok te verwijderen. Als de veren doorkomen kan je eventueel tijdelijk wel het blok verplaatsen en de kooi schoonmaken al zou ik het vermijden indien niet nodig.

Verder is het in Nederland verboden om de jongen bij de ouders weg te halen indien niet noodzakelijk voor de welzijn voor de jongen totdat ze zelfstandig zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede