Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gele veren bij Konings pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gele veren bij Konings pop
Guuske
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-05-20 - 22:10:01 send message to Guuske

Hoi

In een van mijn volières heb ik momenteel, een koppel, Konings, pop van 2014 en een man van 2013,in eerste instantie had ik ook een pop van 2013 maar helaas is deze overleden ik heb toen er een nieuwe bij geplaatst van 2014.

Deze pop krijgt nu op verschillende plekken gele veren, de pop heeft zich nooit ziek geweest en neemt zo nu en dan al een kijkje in het blok.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?



bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2015-05-22 - 17:46:16 send message to bva118

Kan een mottle mutant zijn. Pigmentstoring kan ook door ziekte veroorzaakt worden.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2015-05-22 - 23:52:17 send message to KeesdeJongh

Beste vogelliefhebber, ik heb een jaar of 3 geleden ook bij een jonge Groenvleugel koningsparkiet gehad die steeds meer gele veren kreeg.
Ik had het vermoede had dat ze een leverafwijking had en daarom heb toen ik bloedtesten uit laten voeren,in het bloed waren geen afwijkingen te vinden.
Nadat deze vogel in de rui viel en weer terug in de veren kwam zijn de gele veren niet meer terug gekomen.
Ik heb van deze pop al meerdere keren jongen gekregen zonder ook maar 1 gele veer.
Later hoorde ik dat dit vaker voorkomt bij Koningsparkieten, er wordt wel gezegd dat ze mogelijk in het nest iets tekort zouden zijn gekomen, maar echt bewijs daarvan heb ik nog niet gezien.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede