Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kauw gevonden, wil hem opvoeden totdat hij wegvliegt - hoe doe ik dat? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-06-14 - 15:48:08 send message to Karel

@miserlou

Op dit forum zijn diverse kwekers van kraaiachtigen aanwezig, die over de nodige kennis beschikken en aspirant kwekers van deze soorten -mits legaal gehouden!- met plezier willen helpen.

Er bestaat echter tegelijkertijd een zekere afkeer, afkeuring en terughoudendheid ten aanzien van het zelf proberen opvoeden van uit de natuur genomen zgn. "hulpeloze" jonge vogels. Dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen gebleken en bezorgt menig vogelliefhebber de nodige kromme tenen. Vooral als men leest hoe er wordt geklungeld met deze dieren, waar het gaat om voeding en huisvesting.

In het verleden is al meermalen gemeld dat dergelijke slachtoffers zo snel mogelijk moeten worden overgedragen aan de vogelopvang, waar men inmiddels over voldoende kennis en ervaring beschikt om dit soort vogels op te voeden.



nidla
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-06-15 - 14:36:06 send message to nidla

Het is nimmer mijn bedoeling geweest op te voeden, wel hem te verzorgen totdat hij weer wegvlieg - wat gebeurd is.

Ik heb hem één keer in het begin brood gegeven, maar ik zag dat hij dat niet at en sindsdien heb ik hem geen brood gegeven.

Hij kreeg voedsel van mij welke bedoeld was voor vogels. Dit vestond uit allerlei dingen, zoals insecten en zaden. Hij at altijd de insecten op en de zaden liet hij staan. Ik wisselde dat af met fruit. Gezien de hoeveelheid die hij elke dag at, dronk en poepte ga ik ervan uit dat hem geen kwaad werd gedaan.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede