Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Testen op split !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2015-06-22 - 18:20:12 send message to gerrit g

Ik heb Gendika vorig jaar gevraagd of het mogelijk was om de jonge mannen van mijn split lutino alexander te onderzoeken(DNA van veren of bloed) op de aanwezigheid van het lutino gen.Dit door vergelijken van het DNA van de vader en de jonge mannen.Volgens Gendika in de toekomst wel mogelijk maar nu nog te kostbaar.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-06-22 - 19:01:04 send message to sebastiaan

Dus er is hoop


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2015-06-22 - 19:46:39 send message to medaar

dus iedere vogel is geen mus. miene westvlaamse haha were . ligge were op miene gat . ha haha .
testen op split ???? kom zeg , wanneer je kleur kweekt weet je toch , wat je kweekt , of niet soms . de wet van mendel . ben maar 1 westvlaamse suskewiet vinkenpiet enne ik weet het .


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2015-06-22 - 20:30:15 send message to marc1

Ik geloof dat het testen op een ino gen wat anders is dan testen of een vogel een zoon is van een lutino....dat moet heel makkelijk zijn....


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2015-06-22 - 21:26:45 send message to gerrit g

Mijn alexander man is een zuivere split lutino(bewezen)De jonge mannen hiervan zijn dus groen en groen split lutino.De zgn. kanssplit lutinos.Mijn vraag aan Gendika was of dat lutino gen ook in het DNA vindbaar is vergeleken met het DNA van de man,dit uit DNA van veren of bloed.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-06-22 - 21:31:59 send message to sebastiaan

dus ondanks u split en Kanssplit kweekt. kunt u ze alleen verkopen als Kanssplit . Dus een test zou ideaal zijn


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2015-06-22 - 21:46:15 send message to gerrit g

een test zou ideaal zijn vooral met alexanders omdat Je toch 3 tot 4 jr moet wachtten voordat ze kweekrijp zijn.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-06-23 - 10:20:34 send message to gerrit1950

ja Medaar, je weet wat je kweekt (hopelijk toch). maar als je een vogel aanschaft, dan weet je dat niet met zekerheid. Tevens is, zoals aangehaald, niet iedereen betrouwbaar en zitten er steeds sjoemelaars tussen. En amazones, kaketoes kosten nu eenmaal een paar euro's meer dan een suskewiet. Ook duurt het enkele jaren vooraleer ze tot de kweek overgaan. Allemaal factoren die een rol spelen;


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2015-06-23 - 20:58:16 send message to Fredje15

Hallo Sebastiaan,misschien kun je aan het uiterlijk van jouw rose al zien of dze split is voor lutino. Vroeger was er al een kenmerk bij de kans split lutino roceicolli,s. De split vogels hadden n.l. een lein oranje streepje bij de oogrand. Zelf heb ik drie koppels blauwvoorhoofd amazones uit de lijn van Postema.
Van één koppel waarbij ik met broer en zus kweekte heb ik in 2004 al lutino amazones gekweekt.
Deze gingen echter met een paar dagn dood,of waren tijdens het aanpikken dood gegaan.
In 2006 heb ik een groene pop uit dit koppel gekweekt,en in 2008 een groene man (kans split).In 2009 heb ik mijn koppel gewisseld met gewone amazones. Nu had ik twee koppels kans split. In 2009 heb ik bij één koppel vier jongen gekweekt die na een paar weken een oranje vlek op het hoofd kregen. Ook zat hier een donkergroene vogel bij die ik zelf heb aangehouden. Nu heb ik bij dit koppel voor het eerst jongen met blauwe veertjes. Bij mijn andere koppel heb ik ook vier jongen van dezelfde leeftijd als mijn eigen kweek 2009. Deze vier jongen hebben een hele lichte rose huid,terwijl de jongen die blauwe veertjes krijgen een donkere huid hebben op dezelfde leeftijd. Ook heb ik vorig jaar een koppl uit 2008 kunnen kopen. Uit dezelfde bloedlijn van Postema als mijn vogels. De pop is mij verkocht als Müller amazone. Ik was wel blij want het is een donkergroene aestiva uit de kooi van Postema.
Een kennis van mij die jongen van mij uit 2009 had gekocht heeft er één bij met een witte iris ?
Hij heeft daar nog geen nakweek van.
Misschien is dit ook een kenmerk dat er wel wat aan de hand is met deze vogels. Ik had ook gehoord dat jij een vogel uit dezelfde bloedlijn van Postema hebt,of verkocht heb. Ik heb nu van twee nesten een laatste jong die ik met de had moest voeren omdat ze anders te ver achterbleven.
Allebei de vogels met een andere kleur huid.
Het is nog even afwachten wat hier uitkomt.
Ook heb ik een pop die elk jaar weer een hele gele staartpen krijgt. Dit is één van mijn kweekpoppen die een hel blauwe was (kleur) op de borst heeft. Evenals de jongen ervan ?
Misschien heb jou een beetje kunnen helpen. groeten fred


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-06-23 - 21:10:36 send message to sebastiaan

Fred ik heb je een berichtje gestuurt !


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-06-23 - 22:56:30 send message to P.Rooth

Dat geld het slechtste bovenbrengt in mensen is wel bekend en oplichters zijn er te veel .
Ik heb kanssplit vogels verkocht als kanssplit verkoopt die vent ze voor zekere splitten omdat dat ff meer oplevert .
Verkoop ik een vogel die split is doe ik dat desgevraagd schriftelijk aan een slechte naam heb je niks . En testen op split is toekomstmuziek gelijk het nu mogelijk is om op geslacht te testen met vedermateriaal wat 40 jaar geleden onmogelijk leek . Verwantschap testen is niet gelijk aan split testen echter heb je daarvoor wel het dna van de ouder vogels nodig en ook daarbij kan gesjoemeld als het de vogel duur is


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2015-06-24 - 13:27:17 send message to Fredje15

Hallo, ik heb trouwens in H ooit een koppel Rose,s gekocht.
Man split lutino x lutino pop.
Er zaten ook twee jongen bij normaal van kleur.
Dus 100% split mannen.
Een prijs afgesproken en zou ze een paar dagen later ophalen omdat ik ze bij toeval had gezien.
Alléén zat een paar dagen later alléén het koppel er nog.
Alsnog gekocht omdat het een zogenaamd broedkoppel was,en ik had de jongen gezien.
Het koppel zou gekocht zijn bij iemand uit Zeeland die ernstig ziek was.
Uiteindelijk toch de vorige eigenaar gesproken.
(Deze man was gelukkig niet ernstig ziek ,en wilde gewoon niet aan de man verkopen uit Haarsteeg) Zijn knechtje had ze opgehaald.
De man uit Zeeland vertelde mij dat de vogels uit Nieuw-Zeeland kwamen,en volgens hem onvruchtbaar waren gemaakt.
Hij had er nog nooit een ei bij gehad.
Kijk dus uit voor mooie verhaaltjes over split.
Ook al zitten de jongen er zogenaamd bij.
succes

"Anoniem houden svp"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-06-24 - 18:28:09 send message to sebastiaan

ik vertrouw de man waar Ik ze vandaan heb voor 100%.

dus ben heel benieuwd


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2015-06-24 - 20:21:23 send message to marc1

Die handelaar uit H. ken ik .....zou er nog geen kanarie kopen..

Ik heb vorig jaar een splitman gekocht, er 5 groene jonegn bij gekweekt tegen een lutinopop...dus hele sterke twijfels.
De kweker bood hem aan terug te kopen of er een jonge lutinopop voor te geven omdat hij nog steeds oevrtuigd is van het feit dat het een split is...zo kan het dus ook, en soms heb je gewoon pech..

"Anoniem houden svp"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-06-24 - 21:10:15 send message to P.Rooth

zodra het om geld gaat



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede