Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pyrrhura's sexen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : pyrrhura's sexen
jmussche
Website Member
Posts :42

Website Member
2015-07-29 - 14:07:41 send message to jmussche

Hallo allemaal
ik heb een paar vraagjes over het sexen van pyrrhura's
waar kan ik het beste pyrrhura's laten sexen?
waar laten jullie pyrrhura's sexen?
wat kost het per vogel om ze te laten sexen?
Mvg johan


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2015-07-29 - 18:23:12 send message to idl

hoi, waar het beste is voor pyrrhura's (en alle andere vogels) te laten sexen dat weet ik niet en iedereen zal wel zijn favoriete voorkeur hebben natuurlijk. maar ik laat ze sexen in spanje en heb tot hier toe nog geen enkele klacht. het kost zo rond de 4 euro per vogel daar.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-07-29 - 18:51:33 send message to sebastiaan

ik laat me vogels sexen bij Gendika . kost ronde 15 euro geloof ik .


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-07-29 - 19:59:51 send message to gerrit1950

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik laat het doen bij NBT Spanje (Sevilla) 4,5€ per vogel.Zelfde als Idl aangeeft. Hoe het in zijn werk gaat kan je vinden op mijn website. http://www.everyoneweb.com/parakeetplaza knop DNA analyses NBT

Je kan ook een voucher aanschaffen voor 10 vogels, op voorhand te betalen: 40€. leden van WPC voor 36€


jmussche
Website Member
Posts :42

Website Member
2015-07-29 - 21:57:40 send message to jmussche

Hallo
iedereen bedankt voor de reacties
ik ga morgen even kijken voor het dna sexen in Spanje
Mvg johan


jmussche
Website Member
Posts :42

Website Member
2015-07-29 - 23:09:05 send message to jmussche

Als je de veertjes eruit trekt, moet je dan je handen goed schoonmaken of handschoenen aan doen?


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2015-07-30 - 09:11:52 send message to idl

zorg er gewoon voor dat je de puntjes van de veren niet aanraakt! dat volstaat dan meestal. en veren trek je het best aan de onderbuik (cloaca).


jmussche
Website Member
Posts :42

Website Member
2015-07-30 - 09:16:09 send message to jmussche

Hallo allemaal,
ik ben nu bezig met het opschrijven van de rinu nummers.
Nu zijn er nummers zoals: NB 05 9L6H 12, deze snap ik wel maar er zijn ook nummers zoals: 084 AB 5.5 9688 14. Kan iemand mij uitleggen wat de betekenis van deze nummers zijn?
Mvg johan


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-07-30 - 11:49:54 send message to gerrit1950

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Elke bond die ringen aflevert heeft zijn eigen code. b.v. in België: AOB werkt met clubnamen met letters en cijfers(volgnr in de club) en KBOF werkt met cijfercombinaties van clubnummer en lidnummer. De parkietenclub: WPC dan de eerste letter van de familienaam K en het volgnummer bij die letter 028.

Voor het sexen is het belangrijk alle gegevens van de ring te noteren.

Zo zal er op te zien zijn: bondsnaam(letters) of nr; kwekersnummer bij die bond(iets als AZ 123 of 149-019); ringmaat (in mm of met codeletter), jaartal en volgnummer.

De trend is dat de nieuwe ringmaat nu in het algemeen aangeduid wordt met cijfers (mm) en niet meer met een letter (K, L,X..) maar er bestaan nog heel wat vogels met ringen met lettermaat.

hopelijk raak je wijs uit die wirwar...


wat jouw ringen betreft: NB nederlandse bond en AB algemene bond elk met hun systeem van identificatie. Ik zou elke ringmaat afschrijven beginnend met NB of AB... 05en 084 zijn volgnummers; 12 en 14 zijn jaartallen, 5,5 is diameter van de ring (ringmaat) H waarschijnlijk ook; rest zijn de verdere identificatiegegevens van de bond zelf naar kweker toe.


jmussche
Website Member
Posts :42

Website Member
2015-07-30 - 12:22:32 send message to jmussche

Hallo
bedankt voor de uitleg, ik heb de papieren uitgeprint, nog even de veren erop plakken en ze kunnen worden opgestuurd
Mvg johan


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-07-30 - 13:23:03 send message to Rik

Tip:

Ik trek altijd een paar kleine of middelste dekveren aan de onderkant van de vleugel. Dat is een stuk makkelijker en duidelijker. Je hebt dan twee of drie nette veren van goede kwaliteit.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-07-30 - 14:40:36 send message to gerrit1950

Als je ze op donderdag of vrijdag verstuurt, komen ze ten vroegste op maandag aan. Tegen einde week kan je al bericht krijgen dat de resultaten online staan. Druk je pdf dan maar af. Ikzelf plastificeer ze ook.


jmussche
Website Member
Posts :42

Website Member
2015-07-30 - 15:15:35 send message to jmussche

hallo
ik ben er nu helemaal klaar mee. ik moet ze alleen nog even opsturen. dus als ik ze vandaag of morgen opstuur kan ik eind volgende week al de uitslag hebben?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2015-07-30 - 19:55:42 send message to vogeltje1000

En er is niemand die zich afvraagt waarom dit zo goedkoop is.
Zeker met de recente golf van diefstallen van meestal dure vogels in Spanje krab ik echt 2 x achter mijn oren voordat ik hier mijn gegevens achterlaat.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-07-30 - 20:19:51 send message to ineznick

Heb laatste mijn jonge pyrrhura's laten sexen bij Bird Genetics. Is mij goed bevallen.
€12,50 1/4 vogels en 5 vogels of meer voor €10,00.
Ook binnen een week had ik de papieren thuis. Ziet er allemaal erg netjes uit.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-07-30 - 21:43:11 send message to gerrit1950

Vroeger stuurde ik ze naar Brazilie. Dat labo heeft opgehouden te bestaan en ik kreeg het adres van NBT door van een topkweker uit België. Ondertussen zijn we met tientallen die de gegevens aan elkaar doorgegeven hebben en werken allen met NBT. Niemand had al problemen.

maar ja iedereen werkt op zijn eigen manier he? De ene zweert bij Nederland, andere met Duitsland en weer anderen met Spanje. Als je ergens goed bent, dan blijf je daar gaan. (Ik liet al zelfs tegenexpertises doen omdat ik ook twijfelde, maar alles klopte)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 111 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede