Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kalkaanmaak Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kalkaanmaak
gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-09-30 - 21:37:53 send message to gerrit1950

Las zopas een advertentie waarin zonparkieten aangeboden worden, maar ze leggen eieren met een zwakke schaal.
Is daar iets aan te verhelpen? welke voeding? welk supplement? of niks aan te doen? iemand ervaring mee?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-09-30 - 22:07:41 send message to P.Rooth

Ik gebruik calcilux door het eivoer en gistocal ook een preparaat met kalk en heb niet alleen de kwaliteit van de eieren zien toenemen maar ook het aantal eieren . Tevens zien de jongen er beter uit , forser in kortere tijd en het verenkleed ben ik zeer tevreden over .

Paul


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2015-10-02 - 13:30:18 send message to kamervoliere

is er ook kans op een te dikke schaal Paul?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-10-02 - 14:04:52 send message to P.Rooth

Nog niet meegemaakt Jaap dat de schaal te dik was wel meer eieren ook bij mijn Goffin Kaketoes destijds 4 eieren per legsel terwijl 2 normaal is


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2015-10-03 - 10:01:19 send message to kamervoliere

oke,zal het eens proberen,heb nog gistocal staan.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-10-03 - 13:35:06 send message to Rogert

Opletten dat je niet te zuur voert. Fruit met een hoog zuurgehalte kan kalk afbraak geven. Niet alleen de eieren maar ook de botten van de vogel.

Tevens moet er voldoende fosfor in het voer zitten om de kalk op te nemen. Dus pas ook daar het dieet op aan.

Heel eerlijk van de verkoper om dit te vermelden maar houd er wel rekening mee dat je dus eerst de vogels moet opknappen voor je er mee gaat broeden. De vogels zullen waarschijnlijk ook al wel wat schade ondervonden hebben van het gebrek aan kalk. Misschien kun je het dieet opvragen aan de verkoper? Kijken wat daar mis aan is?


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2015-10-04 - 12:26:01 send message to frehen

Kweek al jaren met vogels en voeg niets toe aan suplementen.De vogels die ik bezit zijn papegaaien en heb vaak wel legsels van 4 eieren bij de amazones.Maar voer heel divers veel fruit en groente en als er geen jongen zijn 2 keer per week eivoer met kiemzaad.De vogels zitten mooi strak in de veren en elk jaar doen ze wel een ronde maar dat is geen garantie voor jongen.Ze moeten het echt naar hun zin hebben geen lawaai en verandering.Ben nu bezig alle hokken te veranderen en te vernieuwen de blokken achterin de vlucht en voorin het voer plateau dat ze zich meer op hun gemak voelen.
groetjes freek



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede