Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Combinatie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Combinatie
Frank1985
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-10-18 - 22:01:32 send message to Frank1985

Heb me zojuist geregistreerd om deze vraag te stellen.

Mijn naam is Frank en woon in de Kwakel.

Ben van plan om volgend voorjaar/zomer een bescheiden voliere te maken, lang niet zo groot als sommige hier op de site wink :) voor mijn twee grasparkieten.

Laat ze er s'avonds en in het weekend uit, maar denk dat ze het fijner vinden als ze de hele tijd kunnen vliegen, en zijn wel handtam, maar ook weer niet dat ze altijd bij me zitten.

Als uitbreiding heb ik catharina parkieten, en misschien nog een grasparkiet popje als ik echt wil kweken, heb nu zus en broer, waarvan de man het mooiste is. (weet niet of dat kan, 2 popjes met 1 man?)


Voor de grond zou ik twee kwartels willen nemen, alleen nu mijn vraag:


Wie heeft deze combinatie of worden de kwartels aangevallen en is het daarom niet aan te raden?

Als het kan, kunnen dan twee hennen bij elkaar ? (wil omdat hij niet te groot is, niet tientallen kwartels)


Voliere word 2m lang, 2m hoog en 1.5 m breed.

Voor een eventuele kweek maak ik een apart gedeelte wat ik kan opzetten binnen bovenstaande gedeelte.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-10-19 - 16:27:49 send message to gerrit1950

Het grondoppervlak is niet zo bijster groot, dus zou ik het houden bij één koppel kwartels, maar trio kan ook.
Grasjes houd je het best per (oneven) koppel, anders gaan ze rommelen en komt er weinig nakweek.
koppel catharina's kan ook, vliegen niet zo veel(niet veel ruimte nodig) en zijn verdraagzaam.(best horizontale nestkast).

Wel ruim voldoende kweeknesten ophangen


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-19 - 17:41:03 send message to mischa

die combi kan gewoon
de kwartels het zullen ook goed doen,je kan beter meer hennen hebben dan haantjes die slopen anders de hennen en de eitjes kan je gewoon eten
alleen broer en zus en kweken is geen goed plan,dus zou ik ze eerst met een ander koppelen


Frank1985
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-10-19 - 19:10:18 send message to Frank1985

Hoi Mischa en Gerrit, bedankt voor de reacties, nog wat aanvullende vragen/info.

Als ik geen haan wil, maar twee hennen, zodat ik helemaal geen kleintjes kan krijgen, kan dat ?
(alles kan, maar missen ze dan niks bedoel ik)


Als ik mijn man koppel met een pop, probeert hij het jaar erop dan met een van zijn kinderen ?

Of voorkom je dat door te zorgen dat ze al gescheiden zijn tijdens DE periode ?

Ben opgegroeid met grasparkieten, dus dat soort ken ik nu op mijn dertigste ook wel een beetje happy :), dus zo erg hoef ik dat ook weer niet, dan ga ik wat betreft het kweken eerder voor de Catharina parkieten, maar daar geld denk dezelfde vraag.


Ben benieuwd naar jullie reactie en nogmaals bedankt !


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-19 - 19:21:28 send message to mischa

je kan zeker 2 hennetjes bij elkaar hebben
en ik neem aan dat je de kleine kwartels bedoelt,die kweken bijna nooit omdat de meeste geen natuur broed zijn en dus nooit geleerd hebben hoe dat werkt,dus ook al zou je er wel een man bij hebben krijg je waarschijnlijk geen jongen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede