Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Knoflook toevoegen aan het drinkwater? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Knoflook toevoegen aan het drinkwater?
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-19 - 16:01:03 send message to Henry Veugelink

Ik heb pasgeleden een prachtig koppel Edelpapegaaien gekocht.
De voormalige eigenaar deed altijd een knoflookteentje in een emmer water, waaruit hij vervolgens de waterbak van vulde.
Ik heb hier geen ervaring mee en lees ook diverse tegenstrijdige berichten hierover, zowel voor als tegenstanders.
Wie heeft hier ervaring mee en raad het aan of wie juist af.
Graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt.
Henry.


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2015-10-19 - 19:27:48 send message to unknown

Ik volg graag mee. Niemand die de voor- en/of nadelen kan beschrijven?


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-19 - 19:43:40 send message to mischa

als je het googled vindt je alles er over
kort gezegd,het gaat paracieten tegen zoals luis,en is bloedzuiverend,goed voor de doorbloeding en daardoor zouden ze zich ook beter warm kunnen houden in de winter


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-10-19 - 21:09:27 send message to P.Rooth

door drinkwater doe ik geen teentje knoflook meer maar verstrekt het wel door het eivoer en wordt goed opgenomen .
Teentjes voer ik zo kunnen ze zelf het uit de poot eten en plant ze in de buitenvoliere waar ze opschieten en ook daar vreten ze het loof en de knollen van .

Wat ook vaker gedaan wordt is een ui doorsnijden en in het te verstrekken water doen of een schijfje in de drinkbak allemaal om bacteriën en parasieten te bestrijden


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2015-10-19 - 21:14:52 send message to kamervoliere

ik weet niet wat de bedoeling is van het water in de emmer of het de bedoeling is om het te laten staan,maar dan bederft het water wel,is stilstaant water.heb zelf ooit wel knoflookpoeder door het eivoer gedaan.denk ook dat je aan 1 teentje knoflook niet genoeg hebt per dag aan werkzame stof.
kan je denk ik beter bv 1 keer per week een geconcentreert knoflook poeder cq middel gebruiken.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-19 - 22:06:45 send message to Henry Veugelink

oke, jullie zeggen dus eigenlijk dat je het wel moet geven? Ik lees namelijk op google ook veel tegenstanders van knoflook, dat het slecht zou zijn voor de gezondheid.....


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-19 - 23:15:42 send message to mischa

je moet het niet geven,dat is je eigen keuze als je vindt dat het nodig is
denk dat de meeste het niet doen en die vogels doen het ook goed
dat is hetzelfde voor mensen,daar is het ook goed voor maar dat betekend niet dat iedereen het eet


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-20 - 10:37:43 send message to Henry Veugelink

Hoi Mischa, ik begrijp dat het niet moet. Maar als het beter is voor mijn vogels dan doe ik het graag.
Ik lees alleen ook verhalen van mensen die zeggen dat het erg slecht is voor de vogels, vandaar mijn twijfel. Geef jij zelf ook knoflook aan jouw vogels?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-10-20 - 10:49:23 send message to Rogert

Hoi Henry,

Ik kan me helemaal vinden in je twijfel. Zoveel tegenstrijdige berichten dat ik ook niet meer weet wat de waarheid is. Wie weet dat wel?

Ik heb ooit het advies gehad van een dieren acupuncturist om het één keer per week met mate te geven. Als je 10 vogels hebt is één teentje voldoende voor de hele groep. Ik zou het niet door het drinkwater doen maar door het voer. Dan hebben ze ook nog de keuze om het wel of niet te nemen.

Wat nu de reden is om het niet te doen zou ik niet weten. Ik ben wel van mening dat je met kruiden een hoop kan bereiken. Zoals boven al geschreven is plant je volière helemaal vol met kruiden en de vogels kunnen zelf van het één en ander nemen. Zo kun je bijvoorbeeld ook andere planten planten om te verrijken. Denk daarbij aan een druif, eucalyptus, wilg, ...... en nog veel meer!


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-20 - 11:16:59 send message to Henry Veugelink

Klopt, ik heb ook een wilgenboompje in de voliere staan, elke 3 maanden vervang ik deze voor een nieuwe. Dan zit er ook werkelijk niets meer aan.
Wellicht probeer ik eens een klein stukje geperste knoflook door het voer, dan even afwachten hoe ze daar op reageren.


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-20 - 14:33:39 send message to mischa

ik denk persoonlijk dat ze het niet nodig hebben omdat ze het in de natuur ook niet eten.
maar met mate kan het zeker geen kwaad lijkt me.
ik geef het hier niet.
kan me wel indenken dat iemand met veel last van parasieten oid het wel zou gebruiken


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-10-20 - 14:50:29 send message to Rogert

Hoi Misha,

Hoe weet jij zo zeker dat ze het in de natuur niet eten? Misschien hebben bepaalde soorten geen beschikking over knoflook zoals wij deze kennen maar een alternatief met dezelfde werking.

Om een simpel voorbeeld te geven: wij mensen denken dat koeien alleen maar gras eten, misschien een beetje mais en stro. Maar een koe in de natuur eet wel meer dan 200 soorten planten waarvan wij niet eens weet hebben. Ofwel: onze in gevangenschap gehouden dieren worden heel beperkt met datgene wat wij ze voorschotelen maar in de natuur eten ze veel meer dan je denkt. Papegaaien graven zelfs naar wortels en knollen.


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-20 - 16:04:29 send message to mischa

daar kan je zeker gelijk in hebben dat andere planten dezelfde werking hebben
maar de knoflook die wij gebruiken zal je in de natuur weinig tegen komen en niet veel vogels graven naar wortels of knollen van planten
net als waar het hier over ging edels,zijn fruit eters
en inderdaad staan er tussen het gras vele kruiden wat wij vaak onkruid noemen en er staan er ongetwijfeld tussen die goed zijn en een bepaalde werking hebben
daarom zei ik ook dat het met mate zeker geen kwaad zou kunnen om het te geven
dan kan je ook naar tamme vogels kijken die soms met de pot mee eten,daar zit ook vaak van alles in wat geen kwaad kan en misschien wel goed zou kunnen zijn
net als extra vitamine,appelazijn,kalk,grit ,maagkiezel,dat geef je ook voor de zekerheid omdat je waarschijnlijk niet aan de natuurlijke behoeftes kan voorzien met ons voer,maar het is niet zeker of ze het ook echt extra nodig hebben
je weet die dingen gewoon niet zeker
ik heb zoiets van doe wat je gevoel je ingeeft en geef wat je denkt dat goed voor ze is
mensen nemen soms ook knoflook capsules of visolie,maar of ze het echt nodig hebben weten ze vaak niet,maar met mate kan het zeker geen kwaad
en apart aanbieden kan een voordeel zijn zodat ze kunnen kiezen maar een nadeel als ze het nodig zouden hebben en niet zo lekker vinden


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-10-20 - 17:51:34 send message to P.Rooth

http://www.de-imme.nl/nl/shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=19&category_id=5

Wat ik belangrijk vind is vooral het zuiverende effect van knoflook daarom eet ik het zelf ook en merk het positieve ervan .

Werkt bloedzuiverend, remt de groei van coccidiose en wordt gebruikt als slijmoplosser.

Bovendien bevat knoflookpoeder allicine, een natuurlijk antibioticum, dat de groei van schadelijke, ziekmakende, bacteriën remt. Tevens werkt knoflook preventief tegen vliegen, muggen, luis en bloedluis.

Knoflookpoeder van de Imme is 20 maal geconcentreerd, waardoor u slechts kleine hoeveelheden hoeft te gebruiken.

Knoflookpoeder is met de modernste apparatuur gedroogd, waardoor alle waardevolle bestanddelen zijn behouden.

Dosering
1-2 maal per week.

Voer
1 theelepel per kg (ei)voer.

Drinkwater
1 theelepel lepel per liter drinkwater, (post)duiven 1 eetlepel per liter drinkwater.

Tip
Knoflook houdt insecten zoals muggen en motten op afstand. Bescherm uw vogels tegen ongewenst bezoek !


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-10-21 - 10:32:50 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ik al iets geef geef ik het altijd zodanig dat ze niet verplicht zijn om het te eten of te drinken.
Een extra waterbak erbij en poeder of iets nieuws te eten over of door een klein gedeelte van het voer.
Vogels willen nog wel eens stoppen met eten of drinken als het ze niet aanstaat.


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-21 - 16:28:26 send message to mischa

p,rooth,mag ik vragen hoeveel je er zelf van eet en wat je er zelf van merkt in je eigen lichaam



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede