Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nest Zebravinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nest Zebravinken
mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2015-11-15 - 22:33:40 send message to mreyder

ik heb 2 koppel Zebravinken, ieder koppel heeft een eigen broedkooi. Nu durven beide koppels niet in het nestkastje (halfopen) om te nestelen. Ze slepen wel met nestmateriaal, proberen dit tussen kooiwand en zandla te stoppen bijvoorbeeld. Beide koppels zijn broedrijp, voeren en treden. 1 popje had vanochtend een eitje gelegd, maar heeft dit vanaf een zitstok gedaan: ei lag kapot in de zandla. Iemand dit al eerder meegemaakt met Zebravinken? Tips om dit op te lossen?


jjjaquet
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-11-15 - 23:39:38 send message to jjjaquet

ik heb dit probleem ook gehad. bij mij lag het er vooral aan dat ze gewoon nog in hun eerste paar vruchtbare jaren zaten en het nog moesten leren. na twee jaar brachten ze hun eerste paar succesvolle nesten groot sindsdien elk jaar jongen gehad. het is natuurlijk ook altijd belangrijk dat je ze onder de juiste omstandigheden houdt en dat ze beschikken over het juiste voer.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-11-16 - 00:22:18 send message to roodmus

Gebeurt bij goudvinken ook wel eens , dan weten ze gewoon niet wat te doen.

Geef zoveel mogelijk verschillende nest kasten of bakjes etc.

Grt.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-11-16 - 13:01:17 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

kan je een nestkastje binnen de broedkooi plaatsen? ze maken ook graag nest in een badje dat je aan hun kooi ophangt.

het ene koppel houdt van donker, het andere juist niet. Het is soms een zoeken. Ik denk dat jouw vogels het liefst op een klare plek nestelen (badje b.v.) geef ze dan het best cocosvezel als nestmateriaal. Juist genoeg! Anders doen ze aan etagebouw: eitje, materiaal, eitje,materiaal...


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2015-11-16 - 22:10:11 send message to mreyder

Bedankt voor de reacties! De nestkastjes hangen beiden in de kooien. Ik kan geen badje aan de kooien hangen, het zijn kooien met gazen voorkanten en de deurtjes zijn te groot om er een badje voor te hangen. Ik geef kokosvezel als nestmateriaal. Ze slepen er ook wel mee, proberen om het tussen de zandla en de kooiwand te stoppen... Ik ga ze niet wegdoen ofzo, ik geef ze gewoon de tijd om te wennen. Vind het alleen zo jammer, dat het ene popje nu al 2 eitjes van de zitstok af gelegd heeft (beiden gebroken).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede