Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Iemand hier ervaring mee?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Iemand hier ervaring mee??
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-12-20 - 12:03:00 send message to henkdelaat

Anti-pluk vlokken

Na jarenlang onderzoek hebben wij eindelijk een oplossing gevonden voor het plukken van veren bij vogels. Uit onze testresultaten blijkt dat 90% van de vogels stopt met veren plukken als ze 3 maanden dagelijks anti-pluk vlokken gevoerd krijgen.

Uitleg:
Vaak komt verenplukken voor door stress. Bijvoorbeeld door vogels verplaatsen, partner overlijdt enz. Door deze stress hebben vogels een verhoogd verbruik van bèta-keratine. Dit speciale eiwit komt enkel voor bij vogels en reptielen. Deze bèta-keratine zit amper in de voeding. Alle bèta-keratine die ze via de voeding binnen krijgen wordt gebruikt voor de opbouw van veren en huid. Doordat de veren boordevol bèta-keratine zitten eten ze deze op. Dit noemen wij plukken, beter gezegd veren eten. Vogels vullen hiermee hun tekort aan bèta-keratine aan. De veren gaan dan weer groeien, en worden weer opgegeten. Zo blijven de vogels in een spiraal van bèta-keratine tekort, veren eten enz.

Wij zijn op zoek gegaan naar pure bèta-keratine, deze is verkrijgbaar. Wij hebben de vogels dit gevoerd, echter hebben ze hulpstoffen nodig om de bèta-keratine te kunnen verwerken in hun lichaam.

In de anti-pluk vlokken zit deze bèta-keratine en de hulpstoffen om het te kunnen verwerken in het vogel lichaam.

Vogels die geen last van plukken hadden en die deze vlokken gevoerd krijgen laten een mooiere bevedering zien.

De anti-pluk vlokken zijn te vermengen door het eivoer. Indien u niet dagelijks eivoer verstrekt zijn de vlokken te vermengen met geraspte wortel en/of appel.

Gelezen bij de NBvv.

Henk.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-12-20 - 13:24:40 send message to sebastiaan

Kijk dit is nog eens interessant . Als ik dat ergens kan bestellen !!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-12-20 - 15:18:47 send message to Antonia

Ik heb plukkers maar nog nooit gezien dat ze het opeten.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-12-20 - 15:41:38 send message to henkdelaat

Antonia,

Kan kloppen wat je zegt dat niet alle vogels aan de veren knagen.
Maar in die dertig jaar dat ik plukkers behandeld heb en dat waren er 3 á 4 per jaar.
Waren er toch zeker 75% van bij die wel op hun geplukte veren knaagden,heb er ook SPEKZWAARD voor gebruikt en dit hielp bij sommige plukkers wel en bij andere weer niet.

De verdere gegevens waar je het kan bestellen staan in een advertentie op de website van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers.

Henk.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2015-12-21 - 14:17:24 send message to wiechmann

Dit is weer zo onderzoek waar de onderzoekers er beter van worden .er zijn al zoveel producten op de markt geweest en onderzoeken .maar de werkelijke reden .van plukken is lang na niet altijd hetzelfde probleem .en de reden die India onderzoek gezegd word ik onzin.ik heb op mijn vraag aan de onderzoekers nog nooit geen antwoord gekregen op de volgende stellingname.

Heb op leeftijd van 6 maanden 8 grijze roodstaarten in gezelschapsvoilere geplaatst .van de 8 zit er na 3 jaar 1 bij die geplukt is niet kaal maar dons ..waarom die 1 wel en de andere 7 niet.omstandigheden zijn voor alle gelijk.

Natuurlijk heb je stess gevallen en vervelinggevallen .en dat soort vogels is het meestal geen probleem om die weer perfect in de veren te krijgen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-12-21 - 14:43:08 send message to henkdelaat

Wiechmann,je hebt gelijk.

Je vergeet goede voeding in je rijtje te plaatsen.

Heb vogels terug in de veren gekregen door ze dagelijks heel gevarieerde voeding te geven,maar anderen moesten jaren hardnekkig behandeld worden tegen plukken.

Heb geplukte pellet eters gehad die na 6á7 maanden weer volledig in de veren zaten en nooit meer geplukt hebben.

Henk.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2015-12-21 - 20:56:24 send message to wiechmann

Henk voeding heb er niets mee te maken .hoe kan het dat er maar 1 van de 8 geplukt is en de rest niet .hebben allemaal de zelfde voeding.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-12-21 - 21:12:36 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Voeding is 1 van de grootste oorzaken van plukken.
Vogels kunnen net zo goed als iedereen intolerant of allergisch zijn voor bepaalde of onbepaalde voedingsmiddelen. Dat je 8 grijze hebt waar er 1 van plukt en denkt dat dat niet aan de voeding ligt is waarschijnlijk verkeerd gedacht. Vooral het niet kunnen ontgiften zoals vogels in het wild door het eten van klei is hier debet aan.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-12-21 - 21:20:01 send message to henkdelaat

Wiechmann,

Hoe verklaar je dan dat ik geplukte vogels alleen op andere voeding gezet had als wat zij bij de vorige eigenaar kregen en na 6á7 maanden weer geheel terug in de veren zaten.

Die ene grijze die bij u geplukt heeft kan één van de eerder genoemde factoren van toepassing zijn.

Nog steeds weet niemand exact wat de juiste oorzaak is.

Kan een samenloop van omstandigheden zijn zoals,
stress,huisvesting,voeding,te weinig badwater en omgeving situatie.

Wat mij wel is opgevallen bij plukkers is dat de vetklier op de stuit vaak verstopt is door vervilting van de donsveren.

Henk.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2015-12-21 - 21:32:28 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Henk in de meeste gevallen is stress de oorzaak door wat voor reden dan ook .dus verandering van omgeving kan al voldoende zijn .om van het plukken af te komen .maar anders om kan ook goede vogel bij jou en jij verhuis en dan begin de vogel te plukken .
Heb dit zelf gehad met geelvleugel op ons oude adres heb ik hem gekocht heb hij jaar gezeten toen ben ik verhuist naar waar ik nu woon .en binnen 2 weken zo kaal als een kip bij de poelier .het enige wat verandert was is een andere voilere .voeding was het zelfde .
Voeding is een ding waar men nooit over eens zal worden met elkaar .en wat is goede en wat is slechte voeding.
Dus rob als ik het goed heb .in dit geval was voeding totaal niet schuldig aan het plukken .natuurlijk zouden er vogels een allergie voor bepaalde stoffen kunnen hebben .maar zie maar is uit te vinden .en voor welke stof die vogel allergies is .kan door een voedingsproducten zijn maar kan net zo goed van iets anders zijn.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-12-21 - 21:57:35 send message to marc1

En is dat ook niet meer een papegaaien kwaal?
Zal bij parkieten wel voorkomen, maar naar mijn beleving een stuk minder....


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-12-22 - 09:22:25 send message to rajar

Herman probeer eens alle soya uit het voer weg te laten.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2015-12-22 - 10:13:41 send message to wiechmann

Rob goede tip denk ik .
Marc1 .parkieten zie je ,zelden.
Behalve goudparkieten .voor de rest weet ik,het niet heb niets met parkieten.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2015-12-22 - 10:55:21 send message to Erik D.

ik heb een grijze pop gehad en deze plukte zich de borst kaal en trok zijn staart uit ben begonnen met een knoflook kuur en met de volgende rui zat ze weer perfect in de veren ik doe nog bij regelmaat knoflook poeder in het drinkwater en mijn vogels zien er gezond uit


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-12-22 - 11:31:18 send message to henkdelaat

Hoor wel vaker dat knoflook helpt tegen plukken.

Een collega kweker doet elk jaar in de zomer gemalen rauwe paprika's in de diepvries en geeft dit het hele jaar door met kiemzaad en eivoer en fruit en groenten aan zijn papegaaien en die heeft ook plukkers het plukken afgeleerd en ze weer terug in de veren gebracht.

Ik denk ook zoveel mensen zoveel meningen.

Henk.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2015-12-22 - 13:40:03 send message to jaap van de pol

Hoi Henk,

Hier hetzelfde als Erik D. Een grijze pop die geen staart meer had. Sinds ik knoflook door het water en voer doe krijgt ze de staart terug. Het gaat langzaam maar ze blijft ervan af.

Groeten,
Jaap



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede