Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > oranjekuif Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : oranjekuif
sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2016-02-27 - 21:46:15 send message to sebastiaan

Ik heb een Koppel oranjekuiven die veel aan het gaas knagen , En hun snavels slijpen aan het aluminium van de gaas panelen . En daar door krijgen ze dus aluminium en schaafsel van het gaas binnen vermoed ik ??? . De pop raakt al haar vleugelpennen kwijt !!

Nu mijn vraag is het mogelijk dat ze haar pennen kwijt raakt door eventueele binnen krijgen van aluminium schaafsel of van het gaas ??

Wie kan mij antwoord geven ?

Missen ze misschien iets in hun eten dat ze dat doen ??


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-02-28 - 10:50:58 send message to rajar

Het gaas is waarschijnlijk verzinkt dus aluminium binnenkrijgen via het gaas kan niet.

Vertel eerst eens wat voer je zitten ze binnen of buiten hoe oud zijn ze verwarm je ze hoe lang heb je ze.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-02-28 - 13:04:24 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Omschreven afwijking aan bevedering kan tal van oorzaken hebben. Dat is op afstand bijzonder lastig in te schatten, laat staan te verhelpen.

Aan het omschreven knaaggedrag daarentegen is wel wat te doen.
Om aan de gemiddeld hoog te noemen knaagbehoefte van dit soort vogels te voldoen is het van belang om volop alternatieven aan te bieden. Dit kan in de vorm van grote-, maar vooral ook veel kleine knaagtakken. Hiervoor zijn tal van boomsoorten geschikt.
Hoewel diverse papegaaiachtigen in eerste instantie zeer terughoudend kunnen zijn ten opzichte van nieuwe zaken in hun directe omgeving, -dit soort kaketoes behoren daar zeer zeker toe- durf ik te stellen dat de kans van slagen om ze van het knagen aan gaas af te houden zeker op de wat langere termijn zeer hoog (>95%) is.



sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2016-02-28 - 15:34:48 send message to sebastiaan

Ik heb de vogels 2 jaar .ze zijn ook 2. Ze doen dit sinds 3 weken .

Ik voer ze verselelage voor kaketoe/ amazone

Zitten buiten 2 bij 4 meter met binnen 1.50 bij 1.50.


Ze krijgen zeker voldoende takken om te knagen .al duurt het wel 2 weken voor ze er pas aan durven komen .want alles wat nieuw is vinden ze eng .


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-02-28 - 16:23:21 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat laatste komt dus precies overeen met wat ik al omschreef.

Primair een kwestie van volhouden, dus vers knaagmateriaal blijven verstrekken.
Binnenkort zitten de katjes aan de wilgen, dat kan b.v. een leuke trigger vormen.

Verder zou ik veel meer variatie in voeding aanbrengen en proberen de vogels met allerlei vormen verrijking van verveling te weerhouden.
(Dat is namelijk waar gaas knagen vaak uit voort komt)

In geval deze vogels directe buren hebben zou ik ook even observeren in hoeverre er territoriumzaken aan de orde zijn.
Ook dat kan voor een flinke dosis frustratie bij dit soort hoogontwikkelde vogels zorgen, waardoor ook (soortgelijk) afwijkend gedrag kan voortkomen.








sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2016-02-28 - 16:28:10 send message to sebastiaan

ik wissel wel met voer , diverse merken en soorten , ik eet tenslotte ook niet iedere dag het zelfde haha. Ze krijgen ook regelmatig diverse Noten en elkedag fruit / kiemvoer .


prober er wel alles aan te doen zeg maar .

en anders is bloed afname nog een optie , maar dat doe ik liever nog niet , vanwege stress


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2016-02-28 - 16:30:01 send message to sebastiaan

ze hebben langsnavels als buren , maar kijken niet naar elkaar om , speeltjes en klimtouwen hebben de vogels ook . al doen ze daar bijna niks mee , ze vinden alles maar eng !!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede