Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nachtlampje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nachtlampje
Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2016-03-01 - 19:57:06 send message to Baloega

Ik heb de papegaaien binnenshuis. Nu is het zo dat ze vaak 's nachts ergens van schrikken en dan van hun stokje vallen op het rooster. Ellende natuurlijk, veren kapot. Wil dit eigenlijk voorkomen door er een klein lampje bij te zetten in het stopcontact. Zou dit enig verschil maken en is dit schadelijk voor bijv de rui? Denk eerder aan een nachtlampje, en niet aan een gewone lamp. Heeft iemand hier ervaring mee?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-03-01 - 23:52:00 send message to Rik

Een nachtlamp voor vogels binnenshuis is onmisbaar. Het heeft geen invloed op rui.

Beter dan dat de vogels 's nachts door de kooi heen knallen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-03-02 - 00:55:38 send message to Karel

Klopt wat Rik schrijft.

Heb je overigens een idee waar ze 's-nachts van schrikken?


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2016-03-02 - 10:28:22 send message to Baloega

Bedankt voor de antwoorden. Geen idee waar ze van schrikken. Misschien van elkaar of dat er buiten iets gebeurt waar ze van schrikken. Het gebeurt gelukkig ook niet iedere nacht.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-02 - 11:07:16 send message to jaap van de pol

Ik ken het! Ook hier wel eens meegemaakt dat ineens 's ochtends alles onder het bloed zat. Vermoedelijk kwamen er twee te dicht bij elkaar 's nachts waardoor ze uithalen naar de poten.

Een ander scenario is dat ze van schrik vliegen of vallen en iets ophalen of iets scherps raken.

Heb sinds kort een klein blauw nachtlampje voor in het stopcontact. Gekocht bij de action. Ik kan nog niet zeggen of het helpt. Wel vind ik dat hij weinig licht afgeeft. Dat is natuurlijk de bedoeling maar ik bedoel of hij genoeg licht afgeeft om te kunnen oriënteren in het donker.

Groet


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-03-02 - 12:45:13 send message to henkdelaat

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Eerst de oorzaak zoeken waardoor ze van de stok vallen.

Al hang je nachtlampjes in het vogel verblijf dan is het probleem van vallen niet opgelost.

Had enkele maanden terug een amazone in de huiskamer die ook regelmatig van de stok afviel als hij zat te rusten en kwam tot de volgende conclusie.

Andere zitstokken erin en slijtstok eruit en na enkele weken was het probleem opgelost.

Als je de juiste dikte van zitstokken hebt waar de vogel(s) meestal zitten te slapen dan is de kans dat ze vallen klein.

De poot moet 2/3e van de zitstok omsluiten dan kan hij zich vast klemmen,is de zitstok te dun dan krijgt hij kramp en ontspant hij zijn voetspieren,is de zit stok te dik dan glijd hij er vanaf.

Zijn de zitstokken van de juiste dikte en ze vallen er nog af dan kan het zijn dat er muizen komen waar ze van schrikken,of dat er bloedluis zijn waardoor de vogel(s) onrustig op de stok zitten.

Ook kan de reden zijn dat er een slijtstok in de kooi aanwezig is die de spitse puntjes van de nagels haalt waardoor hij zich niet goed kan vastklemmen.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-03-02 - 14:38:52 send message to P.Rooth

heb de ouderwetse gloeilampjes van 7 watt en die dim ik tot een zwak schijnsel . In alle nachthokken scheelt indien ze ergens van schrikken kunnen ze de stok weer vinden


kakarikie1956
Website Member
Posts :35

Website Member
2016-03-02 - 17:24:55 send message to kakarikie1956

Ik gebruik deze nachtlampjes al jaren lang,onmisbaar als de vogels schrikken,voor niks schadelijk én zeker geen invloed op de rui.goed voor jonge vogels die nog maar pas uitvliegen en nog wat onzeker zijn bij schemering.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-03-02 - 20:41:16 send message to rajar

Papegaaien kunnen uitstekend zien in het donker!!


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2016-03-02 - 21:52:19 send message to Fredje15

Hallo Dennis, je kunt ook een flame lampje tegen het plafond plaatsen.
Heb ik al jaren op een kamer,en nooit problemen.
Heb je geprobeerd te bellen,maar dat lukte niet vanwege een technichs probleem ?

Groeten Fred


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-03-03 - 13:17:25 send message to rajar

Allereerst is bet niet normaal dat een papegaai van zijn stok valt. Dunne of dikke stok maakt niet uit.
Eerder denk ik aan een neurologisch probleem door gebruik van chemicalieen in huis. Zoals geurkaarsen, luchtverfrissers frituur muggenstekkers tefalpannen enz enz.


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2016-03-03 - 20:50:46 send message to Baloega

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ze schrikken gewoon ergens van. En het is niet dagelijks. Als het een neurologisch iets was zou je dat gaan denken. Er zit hier niets voor de ramen, zodat ze naar buiten kunnen kijken. Misschien dat er buiten wat gebeurt waar ze van schrikken. Enige tijd dat er wat voor het raam hangt is in de periode van oud en nieuw. En alles wat rajar opnoemt is hier verboden in huis....



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede