Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met tamme Grijzenroodstaarten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweken met tamme Grijzenroodstaarten.
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-03-26 - 13:24:06 send message to henkdelaat

Bij deze wil ik even vertellen dat mijn tamme Grijzen roodstaart pop met wildvang man 6 eieren heeft gelegd waarvan er op dit moment 2 van bevrucht zijn.

De pop is van 2007 en super tam en zat in September 2015 nog in een huiskamer en zitten vanaf +/_ Oktober November 2015 in een afgeschermde buiten voliere van L3xB1xH2 meter.

Ik heb altijd gezegd dat het mij en 5 andere ervaren kwekers van papegaaien het in 35 jaar nooit gelukt was om met tamme grijzen te kweken en ook heb ik nooit enig bewijs gekregen van andere kwekers die volgens hun zeggen wel met tamme grijzen kweekte om te komen kijken als ze er jongen bij hadden liggen.

Dus Jaap en Erik D en anderen die met tamme grijzen proberen te kweken geef de moed niet op het kan.

Nu geef ik toe dat het wel kan,en nu maar hopen dat verder alles goed gaat.

Karel als je denkt dat dit weer uitloopt op een beledigende discussie dan sluit je het maar.

Henk.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2016-03-26 - 13:33:06 send message to Jan van Dessel

Dat hoop ik ook,de aanhouder wint !
gr Jan.


gille
Website Member
Posts :6

Website Member
2016-03-26 - 14:09:51 send message to gille

hallo ik heb ook een koppel zitten man van 2011 pop van 1998 alle tam hoop op een goed afloop gr gille


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2016-03-26 - 14:50:02 send message to Patrick

Ik heb een andere combinatie zitten van een natuurbroed pop van 2009 en een oude import grijze roodstaart man. Nu naar een half jaar dat ze bij elkaar zitten 3 bevruchte eieren.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2016-03-26 - 16:33:11 send message to Jan van Dessel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo.
Het is wel wat anders, maar mijn koppel ng edels van 2009 alle bij hand opfok brengen al jaren hun jongen zelf groot.
gr Jan.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-03-27 - 11:06:22 send message to wiechmann

henk van harte gefeliciteerd .
alleen jammer voor je dat het bij jou 35 jaar heb moeten duren .en bij veel andere dat het veel eerder gelukt is .

maar geduld word beloond dat bewijs dit maar weer.

en over het kweken met tamme papegaaien .
voor de meeste soorten is dat totaal geen probleem.

hoop voor je henk dat ze nu ook uit gaan komen dan kan je zelf de door jou gevraagde foto plaatsen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-03-27 - 17:18:25 send message to Karel

Dat gaat de goede kant op Henk. Hopelijk krijg je jongen op stok, maar ik zie niet in waarom dat niet zou lukken.

Ik ken een aantal kwekers die uitsluitend met tamme vogels kweken en daar behoorlijk succes mee hebben. Soms duurt het even voordat zo'n tamme vogel een soortgenoot accepteert, maar dat wachten weegt soms niet op tegen de ellende die ik gezien heb na nestcontrole bij "wilde" vogels.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-03-27 - 21:34:26 send message to henkdelaat

Hou jullie op de hoogte.

Henk.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-27 - 21:37:49 send message to jaap van de pol

Goed nieuws Henk, hopen dat alles goed gaat. Hier twee eieren bij twee tamme vogels. Volgende week weet ik of ze bevrucht zijn.

Groet,
Jaap


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-27 - 22:01:52 send message to jaap van de pol

CORRECTIE: drie eitjes op dit moment.

Man en pop beide handtam. Zitten zes weken samen maar was liefde op het eerste gezicht. Ik denk dat als er een klik is het niet uitmaakt of ze tam zijn.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-03-28 - 11:25:18 send message to Erik D.

ik hoop dat het dit jaar eens zal lukken de ringen heb ik vorige week gekregen nu de jongen nog grt erik d


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-03-29 - 21:32:44 send message to Erik D.

Gisteren zaten ze contenu in de blok en vandaag voert de man de pop bij regelmaat ik hoop dat dit een goed teken is de pop is nu 8 jaar en de man 10 jaar Grt Erik D


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-29 - 21:56:16 send message to jaap van de pol

Het lijkt erop dat mijn pop nog een vierde ei gaat leggen morgen. Ze legt er keurig elke drie dagen een. Denk alleen dat ze onbevrucht zijn. Vooralsnog is er niks aan te zien, al is het nog wat vroeg.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-03-30 - 20:28:58 send message to Erik D.

pop knaagt aan broedblok denk dat dit een goed teken is hopelijk dit jaar jongen op stok


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-31 - 11:22:22 send message to jaap van de pol

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier vier eieren maar helaas onbevrucht

[URL=http://s781.photobucket.com/user/Jaapjan1989/media/20160331_080349.jpg.html][/URL]


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-03-31 - 11:58:39 send message to henkdelaat

Jaap,

Je kan nu nog niet zien of de laatste eieren bevrucht zijn.

Bij mij gaat het mis het 2e ei was bevrucht en het 3e of 4e ei was ook bevrucht de andere 4 eieren zijn niet bevrucht.

De pop heeft een wat kale borst zodat ze de 6 eieren niet voldoende warm kon houden,heb nog geprobeerd om ze in de broedmachine te leggen en de pop kunsteieren gegeven maar dit heeft niet tot resultaat geleid.
Laat de kunst eieren er gewoon 30 dagen onder liggen zodat ze de cyclus uit kan broeden.

Ben al heel blij dat er bevruchte eieren bij zaten en nu maar hopen dat het de volgende keer wel lukt.

Henk.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede