Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hoe doen jullie dat?! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe doen jullie dat?!
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-28 - 13:01:16 send message to ineznick

Stel ik wil aan het eind van dit jaar beginnen met een ander soort kromsnavels.
En dan wil ik ruimte maken voor die andere soort, de bewezen koppel(s) wil ik dan graag kwijt aan iemand die er net zo mee omgaat als mij. Die ook bewust kiest voor deze vogels.
Misschien dat diegene ook ook koppel(s) heeft en er net zo over denkt. Hoe vinden jullie zulke mensen? Of is het gewoon een advertentie zetten en hopen dat ze goed terecht komen?
Ik heb al eens vaker koppels verkocht en alles uitgelegd hoe ik er mee kweekte en wat ze lekker vonden om te eten, broedblok erbij meegegeven.
En dan zie je een paar dagen later dit koppel te koop staan op MP. Daar baal ik dan weer van.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2016-04-28 - 16:11:56 send message to Sam&dave

Tja, ik ken dat gevoel, je wilt andere soorten en je hebt zelf goede koppels die je niet de handel in wilt zien gaan. Je gunt ze liever iemand (met als mogelijkheid om nog eens te informeren hoe het vergaan is) dan dat je ze aan wild vreemde kwijt raakt.

Ik heb een goed koppel gegund aan een maat van de vogelverenging maar ook ben ik eens naar Zwolle geweest met een groep en onderweg kwam van het een weer het ander. Maar via dit forum kom je ook een hoop goede kwekers tegen waar je het liefst je vogels naar toe ziet gaan.

Een advertentie in de parkietensocieteit zorgt er voor dat je vogels een veel grotere kans maken bij een kweker terecht te komen dan via MP.




Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-04-28 - 20:36:50 send message to Rik

Inderdaad ergernissen bij verkoop.

Dat is ook één van de dingen waarom ik een paar jaar geleden besloten heb om alles weg te doen op één koppel Meyers na. Dat bevalt uitstekend.

Geen gezeur aan de deur en geen dus ergernissen meer. happy :)


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-04-29 - 11:14:34 send message to anouk04

ja ja dat blijft inderdaad altijd moeilijk,ik heb waarschijnlijk dit jaar weer jonge en dan??
kan helaas niet alles zelf houden en dus zit er maar 1 ding op verkopen maar aan wie???het liefst wil ik dat ze bij iemand komen en dan daar blijven maar helaas die gerantie heb je nooit.

wat zou je voor soorten willen gaan houden dan???

groetjes


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-04-29 - 15:18:18 send message to P.Rooth

vraag een normale prijs en door de jaren heen leer je wie je voor je hebt
Zijn altijd mensen die eerst enthousiast zijn en per se zo'n kweekstel willen en na enkele dagen is de leuk eraf en hop op mp
1 van de redenen ik zelden op mp kijk hooguit als ik via google daarnaartoe verwezen wordt bij zoektocht maar over algemeen zoek ik op de Arena EN de parkieten Socieëteit kom je meer serieuze liefhebbers tegen . Verkoop zelf ook via de Arena en op de markt in Zwolle en ook dan ben je niet 100% zeker of de nieuwe eigenaar de vogels zo behandeld zoals jezelf graag ziet


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-29 - 21:27:06 send message to ineznick

Ja Paul, daar zit wel wat in. Het nadeel van de de advertenties op VA vind ik dat er bijna nooit een prijs bij staat.
Als je naar wat nieuws op zoek bent, weet je niet altijd wat de prijzen zijn.


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2016-04-30 - 09:45:50 send message to marc1

Je kunt voor je deze koppels te koop zet eerst andere liefhebbers mailen die met deze zelfde soort kweken, vaak ken je elkaar wel..


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-30 - 12:07:50 send message to ineznick

Ja marc, dat is ook een goed idee. Bedankt voor de tip.

gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede