Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alleen maar onbevruchte eieren!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Alleen maar onbevruchte eieren!!!!!
bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-05-09 - 00:02:39 send message to bottenberg

Wie heeft hier een antwoord op?

Ik hebben volgende vogels op eieren zitten en ze zijn allemaal onbevrucht!!!!!

2 koppels halsbanden waarvan 1 bewezen en het andere koppel is 4 jaar oud en voor het 2e jaar onbevruchte eieren.

2 koppels pruimkoppen van ongeveer 6 jaar oud. Vorig jaar heeft 1 van de 2 koppels wel bevruchte eieren en jongen gehad maar liet deze dood gaan.

2 koppels bourke van vorig jaar.

Ik kweek al hel wat jaren met heel veel verschillende soorten van tropen tot grote parkieten en zelfs kippen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wie wil zijn/haar ervaringen met mij delen en misschien komen we er wel achter waar het mis gaat.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-05-09 - 13:03:20 send message to wiechmann

troost je .je ben echt niet alleen .en de persoon die het goede antwoord hier op zou hebben .zou schatrijk worden .
en zal het hier niet vertellen wat wel de oplossing is .er is te veel wangunst onder de kwekers .helaas


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2016-05-09 - 15:27:50 send message to Sam&dave

Het kan zijn dat de vogels vervet zijn. Dat zou kunnen door te veel zonnepitten, trosgierst, etc.

Vervetting is een belangrijke reden. Dus schraler voeren (minder aanbieden en vooral minder zonnepitten), zorgen dat ze zich voldoende kunnen bewegen en meer fruit aanbieden.

Controleer ook de zitstokken. Die mogen niet te dik en te glad zijn. Kijk anders ook verder op dit forum. Dit probleem is vaker besproken!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-05-09 - 19:00:38 send message to P.Rooth

Je bent zeker niet de enige die slechte kweekresultaten heeft
Ik voer juist vrij veel zonnepitten omdat de vogels bij mij niet verwarmd of erg beschermd zitten is het koud eten ze meer pitten ze regelen het zelf wel .
Voldoende (vlieg)ruimte is wel belangrijk maar vergeet niet de rare weerssituaties waarop de vogels ook reageren . Heb wel onbevruchte legsels maar de meeste eieren zijn bevrucht gebleken en de uitkomst is ook 90% uitval slechts een enkeling . Heb met me kweekstellen net als vorige jaren goede resultaten . niet alle overjarige stellen reageren hetzelfde 2 stel heeft nog geen ei gelegd en 2 stel wat pas geformeerd is onbevrucht . Waar het aan ligt ?
Al met al geen slecht resultaat (tot nu toe ) wat misschien voor betere resultaten kan leiden is de voeding . Geef veel gekiemde zaden door het eivoer tevens gemalen stuifmeelkorrels vogelmineralen en eivoer - universeel 3-1 .

Paul


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-05-10 - 15:59:02 send message to bottenberg

Allen alvast bedankt voor de reacties. Een aantal oorzaken die voorbij zijn gekomen had ik zelf ook al wel bedacht alleen bewust niet vermeld! Alle suggesties zijn welkom ik weet ook niet precies waar het aan ligt en misschien is net die ene opmerking nou juist het antwoord op mijn vraag.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-05-11 - 12:50:00 send message to kamervoliere

voelen de vogels zich veilig waar ze zitten,en dan voornamelijk de plaats van het broedblok.misschien verstooring van buitenaf.misschien kun je er wat mee.succes


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2016-05-11 - 16:28:42 send message to Richard V

Sinds ik na een tip van iemand al mijn vogels, dus ook mijn kromsnavels wat universeelvoer geef heb ik bijna geen onbevruchte eieren meer bij mijn vogels. Valt te proberen.... Bij mij eten ze het graag. Sommigen moesten even wennen, maar uit nieuwsgierigheid wordt er wel aan geknabbeld en dan volgt de rest van zelf. Let op: wel spaarzaam voeren (of niet) zodra er gebroed wordt. Van al die dierlijk eiwitten kunnen sommige vogels net iets TE driftig worden...

Succes


gille
Website Member
Posts :6

Website Member
2016-05-15 - 16:13:05 send message to gille

hier ook onregelmatig leggen van eieren veel onbevrucht nog moeten leggen denk de natuur gr gille


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2016-05-15 - 19:21:09 send message to sebastiaan

Hier ook waardeloos , De koppels die eieren hebben is 50% bevrucht , Meerendeel Van de koppels hebben zelfs nog niet eens wat gedaan .

En dan nog de koppels die van de eieren afstappen .! Denk toch echt dat het voor een groot deel met het mooie nederlandse weer te maken heb . De eene dag 26 graden de andere dag een hagel bui


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-05-15 - 21:59:21 send message to P.Rooth

Rare weer doet wel veel stellen twijfelen ook bij mij enkele stellen die niet aan de leg zijn maar de kweekstellen die hebben op een enkel ei na bevruchte eieren en minimaal uitval .
Moet wel erbij vermelden dat de jongen beter groeien nu er broedblokverwarming is .
Is overigens de drogende wind waardoor eieren kunnen uitdrogen daarvoor een regeninstallatie die dagelijks gebruikt wordt


aklaassen
Website Member
Posts :11

Website Member
2016-05-17 - 02:25:06 send message to aklaassen

Dit jaar zelf behoorlijk wat pech gehad wat de kweek betreft .Heb best alwel wat jongen gekweekt dit jaar ! De grootste hoeveelheid bij mij was bevrucht ,heb daaruit enkele jongen gehad die maar een dag hebben geleefd maar het aantal jongen dood in het ei was tot nu toe denk zo'n 70% ! Zonder dat ik het zeker weet denk ik dat het bij mij toch met de weersomstandigheden had te maken . Daar het broeden vroeg is begonnen vanwege de zachte winter en het warme voorjaar.Plots waren er toch tijdens de legperiode zeer koude nachten met vorst,waardoor ik denk dat er bij mij in de weliswaar af te sluiten maar onverwarmde voliere toch zoveel eieren overstuur zijn gegaan ! Toevallig deze week een kweker langsgeweest en hebben we het over onbevruchte eieren gehad ,deze gebruikt citroenzuurpoeder en vermengd een theelepel hiervan door het drinkwater 3 x per week .Dit geeft bij hem meer bevruchte eieren als resultaat!!is proberen waard!!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede