Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > De grijze roodstaart naar lijst 1 (het werd een keer tijd) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ChristavN
Website Member
Posts :8

Website Member
2017-01-28 - 16:57:07 send message to ChristavN

Ik wacht nog steeds op een reactie op mijn laatste mailtje (wel/geen transponder laten plaatsen in de correct geringde grijze).
Ze hebben het echt heel erg druk daar?
(of zouden ze ijsvrij hebben wink ;) )


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2017-01-28 - 17:43:43 send message to johnveraart

ik heb van de week nogmaals gebeld met de rvo en nogmaals nagevraagd, correct geringde grijze roodstaarten moet je kunnen bewijzen dat ze voor 1 januari 2017 in je bezit waren,dan hoeft er geen certificaat aan gevraagd te worden,maar zodra je ze verkoopt dan wel.


gille parkiet
Website Member
Posts :51

Website Member
2017-01-28 - 19:01:25 send message to gille parkiet

alleen maar over de grijze roodstaart kan men over niks anders schrijven


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-01-28 - 20:23:02 send message to surveyor

Klopt Johnveraart, dit hebben zij mij ook verteld...

4 weken geleden cites aangevraagd maar nog steeds staan de aanvragen in behandeling. Kan even duren dus!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-01-29 - 00:19:24 send message to henkdelaat

Gille Parkiet,

Dit is een topic over grijzen roodstaarten dus waar schrijf je dan over,juist over alleen grijzen roodstaarten.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2017-01-30 - 19:28:49 send message to nigrigenis13

Ja lap heb cites gebeld en kan nog 2 maand duren vooraleer ik ze krijg en ze vragen om bewijs dat ik deze vogels legaal in bezit heb dus vaste voering is niet genoeg ik heb fotos maar er staat geen datum bij welke zever is me dat ze hebben een vaste voetring 1 van 2012 de ander van 2014 maar ze zijn wel allebij van 2015 ze hebben oude ringen gebruikt bij mijn vogels heb deze zelf grootgebracht hoe kan ik aantonen dat ik deze dieren op een legale manier verkregen heb


ChristavN
Website Member
Posts :8

Website Member
2017-01-31 - 20:55:28 send message to ChristavN

Het hele RVO ligt op het moment plat - dus dat schiet ook al niet op wink ;)

"Geen toegang tot mijn.rvo.nl
Er is helaas iets misgegaan.
Wij werken aan een oplossing.
Probeert u het later nog eens. "

Ik begrijp helemaal dat een vaste voetring geen bewijs van eigendom is (daar heb ik die overdrachtsverklaring voor), maar ze zouden het toch wel gewoon als bewijs van "gekweekt in gevangenschap" moeten accepteren.
Zeker aangezien het hier gewoon om een oerhollandse en geregistreerde kweker gaat.
(en geen vage 'in gevangenschap gekweekt en sindsdien geďmporteerde' Haagse versie)

Maar voorlopig is het wachten op de systeem/netwerkbeheerders wink ;)


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2017-02-06 - 14:30:34 send message to Henry Veugelink

Ik heb eind december de cites aangevraagd voor 2 koppels, 1 wildvang en 1 vastgeringd.
Heb het wildvangkoppel laten voorzien van een chip. Vervolgens van beide koppels een aankoopverklaring meegestuurd. Als extra van het wildvangkoppel nog de rekening van de dierenarts voor het chippen. kopie van de chip-verpakkingen, geslachtscertificaat van gendika van beide koppels. Nu is de aanvraag al 2 maanden in behandeling, zonder resultaat. Ik ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren als er toevallig jongen komen van mijn wildvang-koppel....... Ze zijn aardig bezig in het blok en het lijkt erop dat er wat te gebeuren staat. Geen idee hoe dan te handelen.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2017-02-06 - 22:48:14 send message to hj de graaf

Heb zelf geen ervaring met cites, kreeg alleen een mailtje van nvwa ivm de vogelmarkt en die geven aan dat het pas sinds 1-2-2017 mogelijk is eu certificaten aan te vragen voor de grijze roodstaarten wellicht dat er daarom nog weinig certificaten zijn afgegeven ?


ChristavN
Website Member
Posts :8

Website Member
2017-02-06 - 23:44:26 send message to ChristavN

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vandaag uitgebreid aan de lijn gehangen met iemand van het RVO. Gewoon omdat ik twijfelde over bepaalde keuzes in het 'menu' bij de aanvraag.

Ik ben heel vriendelijk geholpen- en een gesloten voetring was alles wat ik nodig had-> dus het hele ook nog verplicht een transponder laten plaatsen is inderdaad een vergissing van een van de andere medewerkers geweest.

Helaas mag ik nog een paar dagen wachten op de TANcodes, maar daarna zou het hele proces met 4 weken afgerond moeten zijn en de ontheffingen in de brievenbus liggen.
Ze houden nog steeds 4 weken aan voor het afronden, wat ik best netjes vind.
(De dame in kwestie verontschuldigde zich nog, want normaal gesproken zijn ze sneller, maarja het is er echt beredruk op het moment.)
Nu afwachten of het waargemaakt kan worden.
(Ik duim.)

=

Het aanvragen kan al heel lang, dus 'pas per 1-2' is waarschijnlijk een vergissing van iemand geweest.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2017-02-06 - 23:45:55 send message to nigrigenis13

Je kan altijd minstens 2 maanden cites aanvragen in België kunnen ze de aanvraag niet aan en hebben al een achterstand van 1 maand


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2017-02-07 - 12:27:57 send message to wiechmann

angelo in 2015 duurde de gemiddelde aanvraag in belgie max 2 weken en nu heb ik me cites aanvraag van begin november net binnen gekregen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-11 - 17:25:33 send message to ineznick

Vandaag de cites binnen gekregen voor de grijze roodstaarten! Valt me nog mee, begin januari heb ik ze aangevraagd. Werd afgelopen week nog gebeld door iemand van RVO met de vraag om welke soort grijzen het ging. Toen hij dat wist heeft hij ze gelijk opgestuurd.

gr gerben


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-02-11 - 21:59:33 send message to surveyor

Nou ik heb ze ook begin januari aangevraagd, maar tot heden nog niks gehoord of ontvangen. Ik ga komende week even bellen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-11 - 22:17:55 send message to ineznick

hallo surveyor,
Ik denk dat als je vaste voetringen hebt, dat je dan de minste kans op problemen hebt. Ik heb het geluk gehad , dat toen ik vorig jaar dit koppel kocht, er al sprake was van cites bij grijze roodstaarten. Dus voordat ik dit koppel kocht heb ik eerst goed gekeken of er vaste voetringen om zaten. Daarna heb ik het koppel pas gekocht. Dat is, denk ik , mijn geluk geweest. Succes met de aanvraag in ieder geval!

gr gerben




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede