Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat voor soort papegaai kan ik het beste houden dus een niet schreeuwer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat voor soort papegaai kan ik het beste houden dus een niet schreeuwer
m.l.
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-12-17 - 12:59:19

daar ik geen problemen wenst te krijgen met buren hoop ik te weten te mogen komen van iemand welke papegaai het best bij mij past ik zoek een absoluut niet schreeuwer en handtam aub reageer m.leening@libero.it
van de verkoper dennis papegaaien vernam ik dat de Jardel baby het beste was dat bij mij past . wie geeft mij een objectieve mening omtrent dit onderwerp ik woon overigens in Sicilie


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-17 - 13:12:22

Een opgezette papegaai? laugh :D

Zonder dollen. De opvoeding van de papegaai is een belangrijke factor in het wel of niet schreeuwen! Wat betreft het tam zijn is elke papegaai even geschikt of ongeschikt. Dit heeft nl voor een groot deel met u zelf te maken. Laat u eerst goed informeren over de verschillende soorten en zoek informatie over de genoemde soorten op het internet of de bibliotheek voor u eraan begint.

Erwin



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-12-17 - 14:42:25

Dennis zal wel bedoelen een Jardine papegaai.
Die staan er om bekend dat ze weinig geluid maken.


Cheetah
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-12-17 - 15:47:18

Grijze roodstaarten staan er ook om bekend dat het rustige vogels zijn (mits je ze jong krijgt en aandacht geeft).


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-12-17 - 17:49:10

Inderdaad zal de jardine papegaai bedoelt zijn, waarvan ik ooit een koppel gehad heb. Het zijn fantastische vogels. Alle poicephalussoorten zijn relatief rustig qua geluid, de grijze roodstaart is wat luider, maar in mijn ervaring, dankzij de meestal meer aangename geluiden, levert dat meestal geen problemen op.
Amazones en in mindere mate dwergara's zijn een stuk luider qua geluid. Opvoeding kan neurotisch en dwangmatig geschreeuw voorkomen, maar schreeuwen is voor deze vogels een zeer natuurlijk gedrag dat nooit totaal voorkomen kan nog mag worden. De meeste amazones zetten toch echt regelmatig een flinke keel op, net als dwergara's alhoewel deze een wat minder volumineus stemgeluid hebben. Tussen de verschillende soorten amazones zitten aanzienlijke verschillen, maar de meesten doen geregeld van zich horen.

Een tamme zwartkop caique zal ook niet heel luidruchtig zijn.

Met kakatoe's heb ik geen enkele ervaring.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2004-12-17 - 18:50:01

als een vogel tam is zal hij in ieder geval minder schreeuwen.
kaketoe,s grijze roodstaarten.ara,s gaan wel als ze tam zijn.

Maar als ik een advies mag geven ga NIET naar dennis papegaaien.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-12-18 - 15:37:22

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

-------------------------------------------------

als een vogel tam is zal hij in ieder geval minder schreeuwen.
kaketoe,s grijze roodstaarten.ara,s gaan wel als ze tam zijn.

--------------------------------------------------

Dit is wel heel makkelijk gezegd,en ik denk dat hier ook veel mensen van uit gaan.
Met het gevolg dat de vogel binnen korte tijd weer een ander baasje krijgt.
Ik heb het nu over de kaketoe's, eigenkweek grijze vallen wel mee en van de Ara's weet ik het niet.
Ook kweekkoppels Kaketoe's kunnen rustig zijn maar zullen 'smorgens toch even laten horen dat ze er zijn.
Dit kan soms en kwartier tot een half uur duren. 'savonds voor het slapen gaan zullen ze dit weer doen.
Dit gekrijs hoort er nu eenmaal bij en is inderdaad een natuurlijk gedrag.
Nu heb ik het alleen over 'smorgens en 'savonds maar ook overdag kan dit gebeuren vooral als de(tamme)vogel alleen gelaten word.
Je kunt je kaketoe nog zo tam maken maar dit gedrag zal hij/zij regelmatig blijven vertonen, uitzonderingen daar gelaten maar daar moet je niet van uitgaan.
Er zijn kaketoe's welke dit gedrag ook 'snachts vertonen bv. de Goffini kaketoe.
Ook zie je vaak dat een huiskamervogel begint te krijsen als zijn baasje de voordeur achter zich dicht doet om te gaan werken oid.
Eea hangt veel van het baasje af of deze veel tijd en aandacht aan de vogel kan geven
en of je makkelijke buren hebt en kunt houden voor een hele lange tijd.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede