Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dierenwinkel gesloten vanwege uitbraak papegaaien ziekte. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-06-20 - 22:25:02 send message to rajar

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

De eigenaar van de zaak, Pardeep Chauhn,

http://www.ad.nl/den-haag/kinderen-ziek-door-papegaai~ad37628d/


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-06-20 - 22:56:08 send message to Antonia

Van D is wel bekend dat hij al heel wat zieke vogels verkocht heeft wink :)
Omdat deze persoon het lef heeft de media op te zoeken is het bekend geworden.
Veel gedupeerde mensen hebben zich laten afschrikken door zijn verhalen en zelfs dreigingen..


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-06-20 - 22:56:46 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zoals aangegeven wil ik papegaaienziekte niet bagatelliseren, maar het risico niveau zit toch vooral in een meervoudige samenloop van omstandigheden. Zaken als leeftijd, gestel/weerbaarheid, moment van diagnose en niet in de laatste plaats het stellen van een al dan niet juiste diagnose spelen een cruciale rol en om die reden kan het (risico op) oplopen van papegaaienziekte hier niet per definitie aan worden opgehangen.
Er zijn immers ook tal van mensen die papegaaienziekte hebben gehad, maar er niet of nauwelijks iets van hebben gemerkt. De wetenschap over aanwezigheid van antistoffen is dan doorgaans voortgekomen uit een ander onderzoek.

Een en ander neemt niet weg dat sommige mensen er behoorlijk ziek van KUNNEN worden, maar dat geldt ook voor het eerder door mij genoemde voorbeeld griep, waar mensen onder bepaalde omstandigheden ook aan kunnen bezwijken.
Opvallend verschil is dat daar echter geen meldingsplicht voor geldt.

Waar ik uiteindelijk over val is echter het meten met verschillende maten èn het gegeven dat men steeds weer de gelegenheid aangrijpt om in algemene zin de handel in- en het houden van exoten ter discussie stelt.
Een met regelmaat rondwarend griepvirus wordt hooguit en passant gemeld in media en in geval van papegaaienziekte wordt alarm geslagen, alsof het een groot gevaar voor de volksgezondheid betreft.
Nogmaals, beide zijn niet ongevaarlijk en dienen zeker niet te worden onderschat, maar als de risico's van papegaaienziekte zo omvangrijk zouden zijn als steeds wordt geschetst dan waren we met elkaar wel omgekomen in de decennia dat er volop potentiële dragers vanuit alle risicogebieden van deze aardbol werden geïmporteerd.





jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-06-21 - 14:01:39 send message to jaap van de pol

De site van D. is misschien niet heel actueel maar er staat nog steeds Torenstraat 43 Den Haag op. Zal gewoon dezelfde nog zijn maar dan met een zetbaas of iets dergelijks... Wanneer zou hij sneuvelen???


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-06-21 - 22:47:41 send message to rajar

quote
Wanneer zou hij sneuvelen???


Waarom wil je dat.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-06-21 - 23:08:09 send message to jaap van de pol

Nou, ik denk dat de meerderheid met me meegaat als ik zeg dat hij al velen een berg leed heeft aan gedaan. Zo iemand moet gestopt worden vind ik. Hij is het niet waard om met zulke prachtige dieren te werken.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-06-22 - 15:02:15 send message to P.Rooth

helemaal met je eens Jaap had al 30 jaar eerder gestopt moeten worden


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-06-22 - 16:55:53 send message to Henry Veugelink

In de uitzending van SBS6 weten ze te vertellen dat er net een andere eigenaar op zit?!


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-06-22 - 16:59:01 send message to Henry Veugelink

Klopt Jaap, deze man moeten ze opbossen!!! Toets zijn naam eens in op google en je weet genoeg.
Ik begrijp trouwens niet dat er nog steeds mensen zijn die hier een papegaai kopen, ik neem aan dat je eerst een klein beetje rond surft op het net. Als je dit doet weet je al heel snel dat je daar niet aan het juiste adres bent voor een papegaai.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-06-22 - 22:37:03 send message to jaap van de pol

Daarom dus Rajar.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2016-06-28 - 00:00:28 send message to ginoheeren

heb een artikel gelezen dat de heer d ook toestemming heb om vogels met de hand optevoeden
artikel stond in een vrouwenblad zal de naam niet noemen maar begin met een L


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-06-28 - 11:53:01 send message to Antonia

Zoiets had ik gehoord ja, is toch belachelijk.
De één kan er een hoop gezeur mee krijgen en hij weer mag het zomaar sad :( Of hij zegt het om te voorkomen dat mensen gaan "klikken" ...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-06-28 - 19:06:09 send message to Karel

quote
heb een artikel gelezen dat de heer d ook toestemming heb om vogels met de hand optevoeden


Dat werd idd door een verkoopster van de betreffende zaak aan een klant verteld en heeft destijds inderdaad in een blad gestaan, maar bleek uiteraard onjuist te zijn.
Het hoorde bij het "verkooppraatje" om als deskundig over te komen. Gewoon een leugen dus!

Voor iedereen in Nederland geldt gelukkig gewoon de Nederlandse wet en uitzonderingen mogen alleen gemaakt worden in geval van medische noodzaak.

Wat dat betreft mankeert er niets aan de wet.

Het probleem is zoals zo vaak de naleving van de wet en de controle daarop.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-06-28 - 22:23:08 send message to Antonia

Gelukkig maar


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2016-06-29 - 12:35:13 send message to ginoheeren

hier het verhaal wat naar het blad is gestuurd

https://yoo.rs/grace/blog/een-open-brief-aan-linda-1461614010.html




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede