Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hele tuin overdekt met gaas Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-08-01 - 12:50:51 send message to rupicola

Quote: "geen enkele volière is groot genoeg om het territorium van meer dan één paar aan te kunnen."

Tropic, je mikt hier opnieuw een stelling op het forum die echt kant nog wal raakt.

Afgezien van het feit dat een en ander volstrekt overbodig mag worden geacht voel ik er verder weinig voor om een en ander nader te beargumenteren.


@ Wally: succes met je nieuwe grote volière.
Mogelijkheden te over, gaat vast helemaal goed komen.
wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-08-01 - 14:26:25 send message to tropic

Is jou mening rupicola, maar niet de mijne. Jammer dat je niet met tegenargumenten komt.....
Zegt volgens mij veel over de juistheid van je antwoorden.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-08-01 - 15:05:59 send message to P.Rooth

De gehele tuin afgeschermd met gaas zou tevens een rover buiten de deur houden
Katten kunnen trouwens wel erg vervelend zijn ook op gaas .
Misschien een goed idee voor kattenliefhebbers kunnen ze niet meer verdwalen


wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2016-08-04 - 10:53:27 send message to wally2

zodra ik dit heb gerealiseerd zet ik foto,s op de site echter moet ik nog eerst een ander project voltooien mijn zolder.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-08-06 - 22:03:13 send message to P.Rooth

In tegenstelling wat rupicola aangeeft zijn er zeker soorten die tezamen gehouden kunnen worden als je de nodige maatregelen treft vooral met de voederplaatsen
Koloniebroeders zijn b.v wevers die zitten soms met honderd nesten in 1 boom
https://www.youtube.com/watch?v=HPdLqL_Tzso


wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2016-08-06 - 23:53:22 send message to wally2

mijn buurman twee huizen verder heeft de hele tuin overdekt met gaas? juist om de katten van hem binnen te houden, dus heb ik weer wat minder zorg om ze buiten houden,trouwens heb ik een verhaal gelezen van iemand die dit ook heeft gedaan, de hel tuin overdekt, en er vloog van alles rond, hoe meer ruimte en plaatsjes om zich te ontrekken aan andere vogels, hoe meer ze elkaar toleren denk ik.
er zaten europese en grote insecteneters in.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-08-07 - 13:30:18 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

PARDON! in tegenstelling tot wat Rupicola aangeeft???


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-08-07 - 19:19:11 send message to kamervoliere

ik denk dat die Tropic bedoelt


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-08-08 - 14:54:40 send message to P.Rooth

Excuus rupicola had het niet goed gelezen zoals kamervoliere aangegeven heeft was even in de war


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-08-08 - 15:53:53 send message to rupicola

Bedankt Paul,

Dat lag ook wel enigszins voor de hand en normaalgesproken zou ik me er ook niet druk om maken, maar in dit specifieke geval word ik echt graag uitsluitend verantwoordelijk gehouden voor mijn eigen woorden.

wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-08-13 - 12:38:22 send message to P.Rooth

even melden dat bij een gewone tuin die wel lekker ruim is ook soorten lijsterachtigen goed bij elkaar kunnen .
Had de gewone merel en de zanglijster vlak bij mekander met een nest gezien , de merel wist niet hoe hiermee om te gaan maar viel de nieuwkomer niet aan wat wel met andere merels gebeurd . op 2 meter van elkaar jongen grootgebracht dit zal ongetwijfeld met verschil in voedsel van doen hebben . Soort die ik persoonlijk erg mooi vind is de Rode Kardinaal vogel uit noorden Amerika/Canada kan tegen wat kou


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-08-13 - 16:51:29 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

al eens nagedacht over hoe je vogels zal uitvangen? Ik vermoed, dat na enkele geslaagde broedgevallen er toch vogels zullen moeten uitgevangen worden.
Ik zag bij iemand een vaste vlakke voederplek, alwaar een inloopkooi op paste en hij alzo kon vogels uitvangen. Ook had hij tussen zijn bomen en struiken een gang voorzien waarin hij een mistnet ophing...
Zijn voli was een stuk bouwgrond afgezet met houten elektriciteitspalen en stalen kabels bovenaan. Alles bezet met gaas zoals rond tennisvelden, voor de stevigheid en daarboven volièregaas. In zijn voli stond een caravan, vlakbij de voederplaats. Ook een grasmaaieer om het te hoge gras op bepaalde plaatsen te maaien.

Ik moet eerlijk zeggen, toen ik erin liep, zag ik bijna geen vogels... ze verscholen zich overal (bevolkt met Europese zangvogels en grondvogels)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-08-14 - 00:34:49 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gebruik van vangkooien of voeren in een kleine (uitvang-volière) zijn beproefde methoden om vogels relatief rustig uit grote volières te vangen.

Voor wat betreft voornoemd mistnet even een opmerking, want dit kan namelijk op verschillende manieren heel verkeerd uitpakken.

Los van het gegeven dat het probleemloos uit een mistnet halen van vogels best enige ervaring en handigheid vereist (uit jarenlange ervaring weet ik dat lang niet iedereen daar even geschikt voor is) is een mistnet een volledig verboden vangmiddel!

Met volledig bedoel ik dat het zonder vergunning verboden is om mistnetten onder zich te hebben, te kopen, te koop aan te bieden, te verkopen, te vervoeren en uiteraard te gebruiken/op te stellen.
Dit laatste geldt ook voor gebruik op eigen terrein c.q. in eigen volière.

Op deze manier even wat vogels uit je diervriendelijke volière halen kan dus tamelijk vergaande gevolgen krijgen en dat lijkt me het risico niet waard.




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede