Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vogels laten seksen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


rijdenderechter
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2016-09-14 - 19:17:46 send message to rijdenderechter

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

"wat draagt dit gezever bij aan onze liefhebberij"

Heelaas zien wij steeds meer en meer fraude met deze uitslagen optreden bij dergelijke manieren/methodes van geslachtsbepalingen middels DNA.

Leg mij eens uit hoe officieel/wettelijk kan aangetoond worden bij niet geringde vogels?

Het toegestuurde certivicaat kan zoveel keren als men wilt afgedrukt/gekopieerd worden.
Kan zoveel keren als men wil gebruiken voor verschillende soortgenoten.
Zelfs voor andere vogelsoorten. want wie controleerd de al of niet geringde vogels.
Wie controleerd de vogelringen op hun juistheid?

De vogels worden dan al of niet met een frauduleus verkregen certificaat verkocht.
een man wordt bijvoorbeeld een pop, of vise versa, een pop wordt dan bijvoorbeeld een man.

Denken jullie dat avicultuur, dierentuinen/vogelparken daarop zitten te wachten.

Nogmaals, met dergelijk DNA onderzoek zelf is er niets mee, wel met de manieren/methodes waarop het alle maal gebeuren .


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-09-14 - 21:58:13 send message to henkdelaat

Op sommige punten heeft u gelijk wat DNA(veren)seksen betreft.

Ik heb dit al diversen keren meegemaakt en als je dan om uitleg of e.v.t. terug brengen van de vogels vraagt dan hebben zij ze ook zo gekocht.

Als ik DNA gesekste vogels koop moeten ze altijd een gesloten ring om hebben en moet de naam en het adres op het seks bewijs staan anders gaat de koop niet meer door.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-09-15 - 01:12:30 send message to tropic

Het is de "liefhebber" die faalt, niet het systeem.....


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-09-15 - 12:41:48 send message to gerrit1950

Henk, en dan nog... Heb al voor gehad dat iemand sjoemelde met mijn papieren. Inscannen..; ringnummer veranderen en... je hebt het zitten!!!!

iemand belde me op om nog meer vogels te kunnen kopen, daar hij - zogezegd- vogels aan mij kocht op een beurs 100km van bij mij vandaan. Ik was er nog nooit en kende die streek helemaal niet. Dus iemand heeft daar vogels verkocht onder mijn naam. Toen ik vroeg om het ringnummer dat op de papieren vermeld zou moeten staan, verschilde dit totaal van mijn ring en stamnummer. Wel bleef mijn naam en adres erop staan, maar ringnummer was gewijzigd!!!!(heb een licht vermoeden wie het deed: komt vogels bij mij kopen aan mijn prijs en gaat ze elders verkopen aan meer dan het dubbele 100€ tegen 250€, heb ik laten checken door een inrichter, zou me dus niet verwonderen dat hij sjoemelt met papieren ook.)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-09-15 - 15:42:03 send message to P.Rooth

Je hebt tegenwoordig de keus om je naam enz wel of niet op het sexbewijs te plaatsen .
Ik doe dat bewust wel kun je altijd bij mij terugkomen indien er iets niet in orde zou zijn en heb nog niet meegemaakt dat iemand bij mij aanklopte dat er wat fout zou zijn .

Ik denk dat eerlijkheid op eerste plaats moet staan en vertrouwen moet je verdienen .

Sexen laat ik met veertjes doen een endoscopisch onderzoek vind ik niet altijd de juiste manier zeker niet met kleinere vogels maar ook met endoscopie worden fouten gemaakt jaren tegen een gesexte man aangekeken tot die eieren begon te leggen


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2016-09-15 - 16:52:14 send message to tigra

Ik heb de vogels laten seksen...mijn naam staat er niet op.
De kopers zijn hier geweest...en hebben betaal bewijs ook gezien...staan de nummers en code's ook op.
Dit gaat om hooded parkieten...blijf ook een kwestie van vertrouwen


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-09-15 - 17:00:14 send message to henkdelaat

tropic,

dat is het nu juist,als zulk dna bureau nu eens verplicht om de naam en adres op de seksbewijzen te laten zetten zijn we al een stuk beter af.

als er geen naam op staat kan je niemand ter verantwoording roepen.

de veren monsters en uitslag blijven 5 jaar bewaard bij Gendika hebben ze mij verteld,hoe het bij andere dna bureaus is weet ik niet.


rijdenderechter
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2016-09-16 - 14:29:46 send message to rijdenderechter

De verjaringstermijn is 10 jaar. Vandaar de algemene regel, dat algemeen wordt aangeraden, de nodige formaliteiten/papieren misten 10 jaar te bewaren, in het bezit te houden.


rijdenderechter
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2016-09-16 - 15:01:16 send message to rijdenderechter

tigra,

Inderdaad jammer dat de informatie van eigenaar/aanvrager niet is vermeld.

Onder andere bij de hooded parkiet is er sinds Verordening (EU) Nr. 1320/2014 van de Commissie van 1 december 2014 (huidige wet binnen de EU, en onder ander terug te vinden bij Links: Parkieten Societeit) een registratie plicht.
Registratie plicht betekent ringplicht, betekent geregistreerde vogelringen, betekent geregistreerde oudervogels/kweekkoppels (databank).
Via die databank kan officieel worden nagegaan of de informatie certificaten al of niet kloppen.
Vandaar dat het zo belangrijk is om bij beschermde vogels, en zeker de cites vogels, de gegevens, zoals naam, adres, eigenaar-aanvrager, te vermelden.
Bij een chip kan bij controle de gegevens onmiddellijk bekijken via daarvoor geschikte apparatuur. en dit zonder de vogel uit te vangen.
Een chip kan om het even wanneer worden aangebracht, daar staat eigenlijk geen leeftijd op.
Daarom dat het belangrijk is bij aanvraag certificaten, overdrachtsbewijzen er bij te vermelden of de vogels al of niet in het bezit zijn van een chip.
Een vogelring kan worden verwijderd als je begrijpt wat ik daarmee bedoel.
Bij het verzekeren van dieren/vogels zal steeds meer en meer een chip worden geeist.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-09-16 - 16:45:13 send message to Daniel

Je bent weer onzin aan het uitkramen rijdende rechten. Voor soorten op lijst x geldt geen ringplicht (let op dit geldt alleen zolang de vogels binnen de EU blijven).



Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

rijdenderechter
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2016-09-16 - 16:55:56 send message to rijdenderechter

Beste Daniel.
Sinds die EU verordening is er een ringplicht voor sommige Bijlage X vogels zoals kapoetsensijzen, hooded parkieten.
Maar zijn geen citespapieren, EG certificaten, vandoen zolang die vogels niet verhandeld worden.
Dat is de huidige Wet binnen de EU.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-09-16 - 17:17:17 send message to gerrit1950

Iklees daar CHIP! Een bevriend kweker van roofvogels had gechipte vale gieren (uit Duitsland) zitten op nest. Bij een inval van 'waters en bossen" werden zijn vogels aangeslagen en het nest vertrappeld omdat de vogels niet GERINGD waren. In de Belgische wet staat iets over RINGplicht, niet chipplicht. En dat wordt letterlijk genomen! hoe absurd het ook moge klinken!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-09-16 - 17:36:33 send message to Daniel

Helaas zien we inderdaad wel eens dat handhavingsambtenaren de wet te strikt interpreteren.

En de Rijdende rechter heeft toch weer ongelijk de EU verordering heeft niks verandert voor lijst x vogels.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-09-16 - 21:23:47 send message to henkdelaat

Appendix I, II of III

De appendix waarin de soort is opgenomen, bepaalt internationaal het beschermingsniveau van een soort.

De strengst beschermde soorten zijn opgenomen in appendix I.

CITES-soorten zijn in de Europese Unie ingedeeld in 4 bijlagen:

bijlage A: met uitsterven bedreigde soorten.

bijlage B: soorten die zouden uitsterven als de handel niet beperkt zou worden.

bijlage C: soorten die in bepaalde landen worden beschermd.

bijlage D: deze soorten zijn niet door CITES beschermd, maar de handel wordt wel geregistreerd.





tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2016-09-16 - 23:16:34 send message to tigra

Ringnummer staat erop..en bekend bij de bond



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede