Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijn kanarieman fluit zonder geluid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn kanarieman fluit zonder geluid
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2004-12-18 - 07:41:21 send message to belg

ik heb een kanarieman hij fluitte luid en goed en ineens een paar dagen geleden fluit hij zonder geluid, wat is de oorzaak en wat moet ik doen ,heb dringend hulp nodig!!!sad :(sad :(


swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-12-19 - 00:19:10 send message to swaas

Is jou kanarie niet aan het ruien, want dan fluiten ze ook niet meer of soms nog wel maar dan schor, je hoort dat het niet klinkt zoals het moet.
Zijn er bepaalde tekens die wijzen op een verandering, platte uitwerpselen, andere kleur van uitwerpselen, vleugels half laten hangen, stil zitten met bolle pluimen, zit hij binnen of buiten, is het een kweekvoegel, jong of oud,op jou vraag kan ik moeilijk antwoorden als ik niet meer bijzonderheden weet.


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2004-12-19 - 10:31:41 send message to belg

mijn kanarie man zong goed en luid en is al uit de rui wipt en springt gelijk een normale vogel, nu maakt hij weer geluid maar is geen gefluit is zoals je zegt schor,voordien fluitte hij luid en goed is een jong van begin maart 2004


swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-12-21 - 00:17:45 send message to swaas

Hoelang is hij al uit de rui ??
Zit hij binnen of in een buitenvoliere ????
Heb je zijn uitwerpselen al kunnen bekijken? Zijn die normaal???
Eet hij goed????
Heeft hij NA de rui nog goed gezongen of is dit pas terug NU begonnen en nog schor?
Als dit zo is komt dit vanzelf weer in orde, jonge vogels kunnen er na de 1e rui soms wat langer over doen voor ze hun zuivere volle klanken terug krijgen.
Kijk ook eens na of hij niet kucht of hoest, als het een buitenvogel is zou hij wel eens een kou kunnen gevat hebben.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-21 - 01:05:30 send message to tonnl

"Fluiten zonder geluid" kan ook veroorzaakt worden door luchtpijpmijt.
Als je de vogel in je hand neemt en tegen je oor houdt, hoor je dan een droge, ruwe ademhaling?

Groeten, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede