Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhuras en verwarming. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhuras en verwarming.
compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2016-12-12 - 15:14:21 send message to compadre

Ik heb Pyrrhuras in ruime kweekkooien. De ruimte waarin ze zitten is geisoleerd, dmv binnenwand met steenwol erachter. Ik heb er verwarming met een electrische radiator. De warmte kan oplopen tot 19 graden in de winter. Luchtvochtigheid is goed. De Pyrrhuras brengen ook nesten groot in de winter. Toch las ik dat verwarming ongezond zou zijn voor de vogels. Kan ik zonder deze extra verwarming?

Bedankt..


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-12-12 - 15:27:31 send message to P.Rooth

vorstvrij moet al voldoende zijn alles staat en valt daarbij met de voeding , vetter bij koude maar overdrijven schaad weer zeker wanneer ze zo warm zitten .
Zou indien ze kweken in de winter de temp op 10 graden houden is wat frisser ,minder schimmel en/of bacterievorming


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2016-12-12 - 15:39:29 send message to compadre

Dank je wel. Ik ga in de gaten houden wat de minimum temperatuur zonder verwarming is. Ik voer een zelf samengesteld zaadmengsel met 60% platzaad en ook een mengsel van universeel, vruchtenpatee en eivoer. Bijna geen zonnepitten meer, tenzij ze jongen hebben. Dan verwen ik ze wat meer.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2016-12-12 - 17:09:22 send message to Daniel

Ik heb een deel van mijn Pyrrhura buiten zitten zonder verwarming en dat gaat. Bij deze vogels zijn vorige week de laatste 2 nesten uitgevlogen. Ik heb ook een aantal koppels binnen zitten en daar verwarm ik bij tot 15 graden en die vogels zijn goed in conditie, dus ik zie geen negatieve impact van het verwarmen op mijn vogels.


Waar ik wel mee zou oppassen is dat als je je vogels tot nu warm heb gezet, de verwarming af te zetten. Vogels passen hun verenpak aan hun omgeving aan en ze nu koud zetten vlak voor de winter is niet handig. Ik zou ze dus pas volgend jaar vorstvrij laten zitten.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2016-12-12 - 21:59:10 send message to robbunschoten

waarom verwarming bij grote parkieten heb zelf het idee dat dit niet hoeft als de vogel gezond is dan komt deze de winter door,en blokken na 1 maart ophangen is vroeg zat, dat is mijn mening en het gaat al jaren goed .


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2016-12-13 - 11:28:49 send message to compadre

Bedankt voor alle reacties. Ik heb er wel wat aan


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-12-13 - 14:49:00 send message to rupicola

even een opmerking omtrent adviesdatum ophangen broedblokken:

Pyrrhura behoren tot de soorten die jaar rond in de blokken slapen en dienen die gelegenheid dan ook altijd te hebben.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2016-12-14 - 14:35:06 send message to Daniel

Helaas is niet iedereen op de hoogte van de specifieke eisen van Pyrhura, Hans. En verder was de vraag of verwarming ongezond is voor vogels en daar lijken mensen toch geen ervaring mee te hebben.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2016-12-14 - 21:29:28 send message to robbunschoten

dus verwarming is ongezond neem ik aan ,want een grote parkiet die in de winter warm zit heeft minder weerstand in het jaar daarop en koop ij die vogel dan heb je kans op problemen ,heb een buurman gooide nooit zijn tropen naar buiten na 2 jaar zeuren van mijn kant en gedaan en de vogels zijn veel beter in conditie en geen kachel meer aan .,


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-12-15 - 15:32:15 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

idd de vogels die onverwarmt zitten het jaar door komen veel mooier in de veren en zien er beter uit ook de kleinere vogels zitten hier onverwarmt wel om denken of het vogels met vleespoten zijn ivb met bevriezing tenen.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-12-15 - 20:22:50 send message to gerrit1950

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik kweek met 5 koppels , allen buiten, onverwarmd. Daar ze geen vast broedseizoen hebben, heb ik regelmatig jongen in januari, februari. Nog nooit problemen mee gehad!
Het zijn sterke vogels. Hebben geen nood aan verwarming.
(dus geen "serreplantjes" van maken)

Pyrrhura's slapen zomer-winter in hun nestkast. Dus geen probleem voor teenbevriezing.


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-12-17 - 17:59:09 send message to Johan Gaas

Het is natuurlijk onzin dat vogels die verwarmd zitten ongezond zouden zijn.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-12-17 - 19:50:23 send message to P.Rooth

ongezond zullen ze zeker niet zijn indien voeding en hygiëne goed is .
Alleen vogels die verwarmd zitten na de rui vormen een minder dik verenpak en die moet je net in de herfst en winter in een buitenvoliere plaatsen want daar is het verenpak niet op aangepast .
Ben trouwens niet voor verwarmd en binnen huisvesten van vogels die ontzettend goed tegen ons klimaat kunnen , als de voeding maar aangepast is


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2016-12-17 - 20:38:42 send message to robbunschoten

het is geen onzin van vogels die verwarmd zitten,bourkes,splendids en meer van dat soort vogels hebben veel problemen als je de vogels buiten zet .dus ik ben van mening geeeeen verwarming bij grote parkieten ,als je gezonde vogels hebt gaan ze gewoon badderen ook al vriest het .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede