Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > panacur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : panacur
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-02-09 - 15:14:30 send message to kamervoliere

kan je na een panacur kuur gelijk de blokken ophangen of heeft de panacur een slechte werking op de eien cq jongen heb een koppel een week geleden aan de panacur gehad maar het blok kan er inprincipe wel in zijn druk aan het voeren.


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-09 - 15:25:18 send message to rosella kweker

Geen probleem ja kan atijd ontwormenn ook met jongen


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-09 - 15:40:29 send message to P.Rooth

Er sterven soms jongen die besmet geraakt zijn met wormeieren en heb meegemaakt vooral bij de australische vogels die graag en veel op de bodem rondscharrelen dat de jongen wormen hadden die zelfs zichtbaar door de huid waren .
Dus geen enkel probleem om voor het broedseizoen een wormkuur te verstrekken indien ze wormen hebben . Hebben ze wormen is middels mestonderzoek vast te stellen en vind je in de verse mest een worm is de besmetting al heel erg dan moet je wel ontwormen wil je je vogels behouden en om de cyclus van de wormen te doorbreken zou je na 14 dagen zeker nogmaals je vogels moeten ontwormen . Panacur is 1 van de betere ontwormmiddelen . Ik doe dat door het eivoer in de drinkbak zakt het werkzame bestanddeel naar de bodem


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-09 - 15:58:04 send message to rosella kweker

Ik gebruik flubanol op dezelfde manier paul


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-02-09 - 16:27:53 send message to kamervoliere

ik gebruik panacurpoeder en doe dat ook over het eivoer,dan ga ik het blok ophangen.dank voor de info heren.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-02-09 - 20:11:35 send message to tropic

vloeibaar panacur ken ik ,maar waar vind je poeder?


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-09 - 20:40:41 send message to rosella kweker

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Flubenol werkt ook goed maar moet via vogelarts. Ik haal panacuur bij ps westbrabant


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-09 - 21:24:28 send message to P.Rooth

Wil ook graag weten waar het panacur poeder te verkrijgen is ben bijna door me voorraadje heen
flubanol wordt dat niet veel gebruikt voor koikarpers ?
Maar als je goede resultaten heb rosella kweker dan is dat prima . Zag wel dat dit goedje erg aan de prijs is op sommige websites


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-02-09 - 21:37:25 send message to robbunschoten

heb flubenol ook gebruikt en bevalt me prima makkelijk door het eivoer .,


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-02-09 - 21:37:25 send message to robbunschoten

heb flubenol ook gebruikt en bevalt me prima makkelijk door het eivoer .,


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-09 - 21:52:51 send message to rosella kweker

45 voor 600 gram ong krijg je niet meer op in jouw leven Paul. Staat ook ergens op Internet vor 80 zonder recept


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-02-10 - 01:16:05 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik bestel het panacur poeder bij de dierenarts 25 gram voor 7,50 euro je kan gewoon per gram bestellen kan het dan zo ophalen bij de bali zonder afspraak dit is ongeveer genoeg voor al mijn vogels voor 2 keer.maar niet elke dierenarts geeft het mee zonder afspraak en bijkomende kosten


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-10 - 15:28:34 send message to rosella kweker

Voor die prijs heb ik t oök voor je


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-10 - 15:43:24 send message to P.Rooth

Nou Rosella kweker moet je nooit te snel zeggen dat ik dat beetje wormmiddel niet op zou krijgen in mijn leven .
Heb een aantal volières en kocht voorheen of een liter panacur voor 2 jaar gebruik en daarvoor een emmertjes van 1 of 2 kg en die zijn ook opgegaan .
Die 600 gram voor een dergelijke prijs vind ik erg duur zag op het net dat 2kg poeder iets van 110 kostte weliswaar in België maar koop het als het ff kan wat meer van in . Poeder is wat langer houdbaar als je het maar droog houd . natuurlijke middelen verkies ik wel en met knoflook , gesnipperde uien rode paprika en boerenwormkruid kom je ook een heel eind maar die rondwormen richten de meeste schade aan en kunnen tot verstoppingen en verlammingen lijden en daar is dan het fenbendazol of een ander middel goed voor , tevens dood het de eieren van de wormen . Waarom dit niet meer vrijelijk verkrijgbaar is begrijp ik dan ook niet .

Paul


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-10 - 20:26:07 send message to rosella kweker

Ontwormingsmiddel mag niet meer buiten dierenarts verkocht worden paul.ik heb een 36 rosellas en dan doe ik erg lang met een pot. Ja ik hen ook liefst poeder maar ga zondag panakuure halen bij ps soc West brabant. Een flesje met pipetje 5 euro voor als ik vogels in of verkoop


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-02-11 - 00:12:46 send message to gerrit1950

ik gebruik codiverm 100...vloeibaar. mengen in ietwat drinkwater. na 10 dagen nog eens om eventuele uitgekomen larven ook te doden.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede