Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > handelaren zijn een onmisbare schakel voor de export, waar gaan ze naar toe? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-03-28 - 01:21:18 send message to Johan Gaas

Marc een vogel met chlamydia is geen kneusje die je de nek moet omdraaien maar een zieke vogel die goed te behandelen is. Dus spreek voor jezelf aub als je het hebt over de vogelliefhebber.
En parrotmaniak: nee, je denkt toch niet dat als ik al jaren op zoek ben naar een vogel dat ik dat dan op €100,- laat afketsen. Meer bieden had geen enkele zin.


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2017-03-28 - 08:33:24 send message to marc1

Helemaal mee eens Johan, maar je zultnze de kost moeten geven...


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2017-03-28 - 12:22:35 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Marc, ik doe niet aan zwart makerij van de handelaren.

Jij trekt de verkeerde conclusie, hoe de vogels worden verkocht op de markten is niet aan de handelaren hier in Nederland te verwijten.

Jij geeft hier een reactie die totaal nergens op slaat en juist naar mij toe een verkeerd signaal geeft.

Ik vroeg ne alleen af waar de kooien vol met vogels die ik zag bij grote exporteurs naar toe gaan.

Het vervolg van dit traject en hoe dit gaat is een andere discussie, het zwartmaken van handelaren is jouw eigen conclusie en verantwoordelijkheid.

Volgens jou is er een dom verhaal over ziektes!
als er op een vogelshow een uitbraak heeft plaats gevonden dan is het toch ook zeker mogelijk op een verzamelplaats van vogels, dus bij een exporteur.
Als er een zending met besmetting wordt verstuurd en er mensen die de zending versturen er ziek of zelfs ernstig ziek worden dan is het toch zeker aannemelijk dat er maatregelen worden genomen hier in Nederland.
Als er mensen in het land van ontvangst ziek worden van de vogels die hier vandaan komen is het zeker te verwachten dat er daar ook maatregelen komen.

Dus hopelijk blijft de export gewoon doorgaan, maar het kan zo maar veranderen met grote gevolgen voor onze hobby.


Dus wellicht niet dom van je maar een verkeerde interpretatie
Van deze topic.

Kan gebeuren en toch bedankt voor je reacties.

Groeten Ruud


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2017-03-28 - 14:02:49 send message to marc1

Mooi is dat ook weer uit de wereld, kwam op mij over als kijk...dit is het gevolg van de handel in vogels..👍


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-03-28 - 14:19:44 send message to P.Rooth

Had met de link die bij deze topic geplaatst wordt ook me bedenkingen net als Marc dit had .
Zag op Fb laatst dat er bakken vol met niet zelfstandige vogeltjes " succesvol " vervoerd waren . Die stakkertjes hadden nog geeneens veren . In de Aziatische landen gaat het er heel anders aan toe dan in het Westen . Ook ik verkoop wel vogels aan een handelaar wanneer die een fatsoenlijk prijs geeft die de vele krentewegers hier niet willen betalen maar ik vraag er wel bij waar ze naar tie gaan . Het Midden Oosten schijnt een enorme vraag te zijn naar de gewone en Engelse grasparkieten . Mijn mutatie pruimekopjes gaan toch voor 99.9% naar liefhebbers de enkeling die wel naar een meest buitenlandse handelaar gaan betalen ook een redelijke prijs en redelijk bepaald ieder zelf . Zieke vogels die ga je toch niet aan iemand verkopen dat doe je niet de stress van vangen , vervoeren enz zal ze de das omdoen . Maar om on topic te blijven wat ik ervaren heb is dat de meeste vogels naar het Midden Oosten gaan . De speciale vogels om het maar even zo te noemen halen ze zelf op al moeten ze uit Zuid Amerika komen geen zee gaat de liefhebber dan te hoog om dat te krijgen wat ze willen .


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-05-01 - 12:19:38 send message to Sam&dave

Joh ik vind deze discussie dubbelzinnig.
als het gaat om de verkoop/export van nakweekvogels waarvan er genoeg zijn dan vind ik het prima dat er handelaren zijn.

Gaat om de export van soorten waarvan we weten dat ze er weinig zijn dan baal ik van het handelarenmoraal. Ik zie op deze site ook wel eens te koop gevraagd advertenties staan waarin soorten gevraagd worden die er niet meer heel veel zijn. Je hebt toch wel een hele korte termijn visie als je soorten exporteert uit de Benelux die hier niet meer veel zijn. Heb je in ieder geval over 5 a 10 jaar niets meer te doen.



Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-05-01 - 13:53:31 send message to Johan Gaas

Helemaal mee eens maar vermoedelijk geldt hier als ik ze niet verkoop doet iemand anders het wel.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede