Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe gaat het met de kweek?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoe gaat het met de kweek??
parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-04-12 - 22:47:23 send message to parrotmaniak

het is nu half april,de eerste resultaten zullen er al wel zijn
hoe gaat het
heb zelf de eerste jonge halsbanden en blauwe barnards,maar toch ook wel weer veel onbevruchte eieren


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-04-13 - 02:09:01 send message to kamervoliere

hier gaat het nog niet zo goed misschien mijn slechtste jaar maar zijn nog vroeg,hier ook veel onbevruchte eien koppels waar ik altijd jongen bij heb maken ruzie en treden niet maar wel eien leggen 2 koppels vogels afmoeten schijden door ruzie terwijl ze al 3 jaar samen in de vlucht broeden


Janie
Website Member
Posts :34

Website Member
2017-04-13 - 13:22:29 send message to Janie

3 poppen met onbevruchte eieren en dat komt volgens mij omdat ze de man van elkaar afvliegen.
En bij mij zitten ze in een grote voliere met maar 2 poppen en 1 man. Ze gaan nu toch voor de volgende ronde een broedkooi in en hopelijk gaat het nu wel goed. Zijn kanaries.Een is bevrucht door een man die allang weg was daar begrijp ik echt helemaal niks van.Zou onmogelijk moeten zijn.
Maar mijn 4 jonge bewijzen het tegendeel


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-04-13 - 16:01:01 send message to kamervoliere

volgens mij kunnen ze nog bevrucht zijn na 3 maanden zonder man.of 3 weken weet niet meer precies


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2017-04-14 - 21:19:13 send message to Jan van Dessel

hier al weer een paar ng edeltjes van 3 dagen oud.
gr jan.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2017-04-16 - 14:17:30 send message to KeesdeJongh

Ik heb van 2 koppels Barnards 7 jongen, 1 koppel Alexanders hebben 4 jongen, Cloncurry hebben jongen maar ik heb nog niet gezien hoeveel het er zijn,Penanten, 1 koppel Groenvleugel koningen zitten te broeden. Beide koppels Blauwwangrosella's hadden onbevruchte eieren. Twenty Eight pop is aan het leggen.Van 1 koppel Groenvleugels daar is de pop nu 3 jaar en komt al wel in de blok maar heeft nog niet gelegd.


Willemdost15
Website Member
Posts :2

Website Member
2017-05-12 - 08:34:27 send message to Willemdost15

Hallo ik heb een vraag,

Ik heb een spannetje collies zitten en ze hebben eieren al een week of 3 maar zodra ik mijn vinger in het blok doe blijven ze niet zitten maar kruipen weg,
Verder zijn de eieren zwaar maar heb er niks uit vorig jaar met een andere pop van 2 jaar werd het niks is het normaal dat de eieren na 3 a 4 week niet uit zijn gekomen

(Ik ben 15 jaar dus heb er niet veel verstand van dit is mijn 22 kweekkoppel en deze hebben allen het zwlfde probleem)


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-05-13 - 13:56:14 send message to kamervoliere

misschien is de luchtvochtigheid te laag,even een badje ophangen of zonu en dan als ze van het nest is een beetje natspuiten met de plantenspuit een schouwlampje is ook wel handig.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-05-13 - 15:34:17 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit jaar allemaal nieuwe koppels, dus is alles wat er komt het eerste jaar is meegenomen.
Mijn koppel grijzen zit momenteel op 2 eieren, het koppel meijers ook op 2 eieren en 1 van de koppels Pionus bronsvleugels zijn erg druk in het blok. Dus ik wacht het allemaal af. Koppel pionus menstruus is ook wel in het blok geweest , maar daar verder nog geen serieuze bedoelingen.

gr gerben.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-05-13 - 16:53:17 send message to kamervoliere

dat is een mooi rijtje nieuwe koppels succes


gait
Website Member
Posts :25

Website Member
2017-05-14 - 19:30:13 send message to gait

De kweek is bij mij wel goed ik kweek met 20 koppels halsbanden en heb 75 jongen in het blok liggen ben zeer tevreden met de kleuren heb er veel opaline violetten bij .


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2017-05-15 - 01:18:45 send message to bakeliet

Ik heb 4 jongen perlata perlata`s happy :)


Burnsteyn
Website Member
Posts :2

Website Member
2017-05-22 - 13:50:17 send message to Burnsteyn

Geachte leden......
Ben nieuw op deze site, probeer Karakiri parkieten te kweken, heb een koppeltje op eieren zitten, het vrouwtje doet het allen heb ik gelezen, het gaat prima tot nu toe. Mijn vraag is, als de jongen er zijn, kan ik ze dan bekijken, het nestkastje heeft een deksel zo te zeggen, en moet er nog speciaal voer verstrekt worden als de jongen opgroeien? Mijn Dank alvast voor Uw adviezen!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-05-22 - 15:58:05 send message to P.Rooth

kakarikis zijn erg verzot op eivoer met wat geraspte wortel tevens eten ze volop groenvoer zoals paardebloemen en dan de gehele plant .
Voor er jongen zijn de vogel laten wennen aan nestcontrole dagelijks bij voeren even kijken zodat ze eraan gewend raakt het ringen is dan wat makkelijker te doen .
Wanneer de jongen een 3 weken oud zijn is het verstandig om een 2de blok op te hangen aangezien kakarikis erg vruchtbare vogels zijn en voor de jongen groot genoeg zijn om uit te vliegen de pop veelal weer met nestronde 2 begonnen is en dan is het beter dat dit in een ander blok gebeurd . Veel plezier van uw vogels

Paul


Burnsteyn
Website Member
Posts :2

Website Member
2017-05-22 - 16:59:06 send message to Burnsteyn

Dank je wel Paul voor je reaktie op mijn Vraag, hier kan ik wat mee!!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-05-22 - 23:02:19 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb hier een prachtig koppel Maximilianen zitten maar ben tot op heden te lui geweest om de broedblokken op te hangen.

Jonge vogels lijk je steeds moeilijker kwijt te raken. sad :(



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede