Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Waar moet ik aan denken bij een voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Waar moet ik aan denken bij een voliere
roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2017-05-04 - 01:03:14 send message to roul rouls

Ik wil op korte termijn een volière laten bouwen, voor mijn valkparkieten.
Ik zit nog te twijfelen over een aantal dingen. Wie heeft er ervaring met VD4 volierebouw uit Lienden? Er wordt gecoat gaas geadviseerd. Blijft de coating op het gaas zitten?
Ik wil een voliere van 4 lang, 1,60 breed en 2 hoog. De sluis met binnenhok is 1 bij 1,60. Ik wil een nachthok, zodat het water minder snel bevriest. Ik had in gedachte om het eerste deel van het binnenhok van gaas te maken. Zodat ze er geen broedkast van gaan maken en ik zie of er vogels inzitten. Wat zijn de minimum maten van een binnenhok?
Het dak van de volière wordt waarschijnlijk van polycarbonaat, wat is jullie ervaring hiermee. Ik zou het liefst op het dak van het binnenverblijf een isolatieplaat leggen, of is dat onzin.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2017-05-04 - 01:14:24 send message to roul rouls

Dit bericht is 10 keer gewijzigd






- De voliere staat met de achter en rechterkant tegen een muur
- Het is de bedoeling dat alleen het dakpaneel bestaat uit gaas, de andere delen uit Polycarbonaat.
- Onderaan wil ik een opstaande rand van plaxiglas, zodat ik de kwartels zie lopen.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2017-05-04 - 01:19:20 send message to roul rouls

Dit bericht is 4 keer gewijzigd



Uiteraard zit er een dicht dak op het binnenhok en voor het binnenhok komt de sluis. Zoals het er nu naar uit ziet.



De voliere komt er waarschijnlijk zo uit te zien alleen dan in spiegelbeeld en een meter langer


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-05-04 - 12:58:53 send message to Sam&dave

Ik zou zelf een voedersysteem binnen maken. Om ongedierte buiten te houden. Verder mis ik een opstaand rand rondom. Ik zou een rand van 50cm adviseren. Dat houd een hoop rotzooi buiten. Maar als je een gladde dichte onderkant maakt voorkom je ook dat muizen in en op je voliere klimmen. Ik zou buiten ook een stuk overdekken zodat ze na een lekkere douchepartij kunnen drogen. Wel mooie ruime afmetingen zeg! Succes


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2017-05-04 - 22:14:38 send message to roul rouls

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat is goed idee, alleen mijn valkparkiet man is wel erg agressief als die eieren heeft. Weet niet of die andere toelaat in een klein binnenverblijf.
O, vergeten te vermelden. Het is de bedoeling dat er een opstaande rand van plaxiglas komt. Had alleen niet aan zo''n hoge rand gedacht.
Het is de bedoeling dat 1 deel(het linkerdel) van gaas is aan de bovenkant en 3 delen van Polycarbonaat.

Wat voor een vloer zou je erin leggen? Zit zelf aan tegels te denken. En zou je er dan een goot in leggen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede