Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Samenstelling nieuwe volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Samenstelling nieuwe volière
Joke1983
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-09-08 - 17:43:17 send message to Joke1983

Hallo allemaal,

Wij zijn plannen aan het maken voor de bouw van een nieuwe volière. Deze volière wordt 11 meter lang en een breedte aan de ene kant van 2,50 meter en aan de andere kant 4 meter. Ze wordt 3 meter hoog. Hieraan komt een (verwarmbaar) nachthok van 2x2x3. De volière wordt langs 3 kanten dicht gemaakt en is gesitueerd in een afgesloten binnenplaats van een boerderij. Er komt vele beplanting in, alsook een klein (ondiep) vijvertje met een waterval/beekje.

Ik had gedacht om hier geleidelijk aan de volgende soorten in te plaatsen (verspreid over verschillende jaren):

- Gouldamadine: 3-3
- Spitstaartamadine: 3-3
- Diamantvink: 2-2
- Rode kardinaal: 1-1
- Blauwfazantje: 2-2
- Japanse nachtegaal: 1-1
- Roodoorbuulbuul: 1-1
- Grenadierwever: 1-1
- Cubavink: 1-1
- Paradijswida: 1-1
- Diamantduif: 1-1
- Olijfduif: 1-1
- Bronsvleugelduif: 1-1
- Groenvleugelduif: 1-1
- Roulroul: 1-1
- Temminck tragopaan: 1-1
- Californische kuifkwartel: 1-1

Wat denken jullie van deze samenstelling ? Ik weet dat er kans is op eierroof door de nachtegalen, maar de kweek op zich is geen hoofddoel en bovendien zou ik ze nog in het kweekseizoen kunnen apart zetten.
Zou ik hierbij gezien de grootte van de volière nog een koppel witwangtoerako's kunnen plaatsen (mits dichte beplanitng) ?

Alvats bedankt voor jullie reacties. Ik plan liever op voorhand de samenstelling, daarom dat ik alle gewenste soorten al opsom.

Groetjes


Joke1983
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-09-12 - 14:53:38 send message to Joke1983

Niemand een mening hieromtrent ?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-09-12 - 17:46:35 send message to tropic

Als je er dan toch blijft om vragen, mijn mening, OVERVOL, denk dat je dat zelf ook wel weet?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-09-12 - 18:30:06 send message to Daniel

Zoals hierboven gezegd die voliere is veel te vol. Ik zou de aantallen halveren. Verder de tragopanen eruit want die durven ook nog wel de kleine vogels of jongen te pakken die op de grond zitten.

En gezien de aantallen wevers en paradijswida's die we nog over hebben is het beter dat die bij mensen komen die serieus met die soorten proberen te kweken dus die zou ik ook weg laten. En kardinalen durven ook nog wel agressief te zijn.


kakarikie1956
Website Member
Posts :35

Website Member
2017-09-12 - 19:48:03 send message to kakarikie1956

Ik kan alleen de vorige kwekers gelijk geven,dat is vragen voor problemen.,en de kardinalen zullen zeker agressief overkomen in de broedperiode,ik spreek over ervaring.dan spreek ik nog niet over sommige soorten die jij zou samensteken.
Beter van een klein aantal mooie vogels die minder agressief zijn dan een overvolle voliére vol van problemen.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-09-12 - 23:10:02 send message to dundieje

Is overvol niet een beetje overdreven.
Ik lees 23 paar in een ren van ruim 100m3
De meeste vogels van dit formaat hebben gemiddeld zeker geen 4m3 per koppel


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-09-13 - 13:42:12 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je ziet voor welke soorten hij kiest, zijn onze opmerkingen terecht. Gezien de interesse in soorten zou ik kiezen voor maar 1 van de koppels grondvogels en dan of een vruchten- en insekteneters voliere, een met duiven of een met tropen. En hoe groter de andere soorten hoe groter je grondvogel kan zijn.

En zeker in gezelschapsvolieres is minder vaak beter. Het is een nette voliere maar ook niet van een extreemformaat waardoor vogels elkaar kunnen ontlopen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-09-13 - 13:54:42 send message to P.Rooth

een voliere stampvol zetten is geen kunst . Wat te denken van de nateelt wordt er bij dat " lijstje " een slagveld en is er dan nog vreugde van het vogelhouden ?

Dacht het niet .



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-09-14 - 20:58:01 send message to tropic

Als er tragopanen (die altijd boven gaan slapen, kuifkwartels en grote duiven inzitten zal er van exoten nakweek niet veel in huis komen P Rooth.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-09-14 - 20:58:53 send message to tropic

Als er tragopanen (die altijd boven gaan slapen, kuifkwartels en grote duiven inzitten zal er van exoten nakweek niet veel in huis komen P Rooth.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-09-15 - 22:53:29 send message to gerrit1950

de voli is wel groot. hoe moet je daar je nakweek in uitvangen???


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-09-15 - 23:03:29 send message to Daniel

Ik had in het verleden een voliere van een vergelijkbaar formaat. Je sloot het nachthok af en ving de vogels die je wilde hebben. En zelfs in de vlucht lukte het ons de vogels te vangen. Zeker met een goed formaat schepnet lukt het goed.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-09-16 - 16:04:44 send message to P.Rooth

Een voliere die beplant wordt zal altijd gelegenheid geven om te broeden . Struiken groeien en worden dichter Tropic heb wel meerdere grote volières gezien waar men dacht dat kweken niet zou kunnen en ook niet de doelstelling was om te kweken .
( ) je houd vogels toch niet alleen omdat je ze mooi vind . Eigenlijk ben je verplicht om te kweken omdat de soorten die je wil houden niet een onuitputtelijke bron is . Zie de liefhebbers in Nieuw Zeeland daar sterven de soorten die ze mogen houden ook kalmpjes aan uit. Import naar Europa vanuit de Afrikaanse en andere landen is stilgelegd dus moet je het doen met wat er is .


Joke1983
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-10-20 - 19:48:24 send message to Joke1983

Bedankt voor de reacties.
@ Daniel: weet jij nog welke soorten er toen in jouw vergelijkbare volière zaten ?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-10-20 - 22:54:12 send message to Daniel

Mijn volière had vooral Quelea en Euplectes soorten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede