Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > turquosine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : turquosine
johan t w
Oud Lid
Posts :36

Oud Lid
2004-12-26 - 10:22:15

Had een koppel turquosine parkieten op 5 eieren zitten en er zijn er 2 uitgekomen na 5 dagen de oudste en de jongste 3 dagen oud zijn ze heen gegaan de kropjes waren vol.
De temp is 13 graden de lucht vochtigheid is 79%.
Dat lijkt allemaal goed de eieren zijn ook precies op de datum uitgekomen wat kan nu de oorzaak zijn ze zitten binnen krijgen eivoer universeel voer en fruit.
Kan ze wel voor sektie wegbrengen maar daar komt toch niks uit

groetjes Johan


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-12-26 - 11:18:44

Je geeft het zelf al aan temp en luchtvochtigheid, na enkele dagen gaan de ouders langer van het nest en raken de jongen onderkoeld.


johan t w
Oud Lid
Posts :36

Oud Lid
2004-12-26 - 11:46:09

heb vroeger een jaar of 10 geleden een buurman gehad (ben intussen verhuist) die had ze hartje winter onverwarmt op eieren zitten en die jongen zijn ook groot geworden en dat terwijl het vroor


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-12-26 - 11:50:21

Ik denk dat dit inderdaad het geval is, op zulk jonge leeftijd met een volle krop doodgaan duid op iets acuuts als onderkoeling. Beste is met deze soort vogels niet het jaar rond te kweken omdat anders vaak in de winterperiode vele nestjes sneuvelen. Ouders rust geven en in het voorjaar gewoon opnieuw starten.
Groet gert


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2004-12-26 - 17:02:00

ik had 2 weken terug ook een doode jonge edelpapegaai,van 2 weken oud.
ook bij deze de krop vol.
wij denken dat het door onderkoeling komt.
de pop ging wat langer van het nest.
dus einde van het jong.


toine
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-12-26 - 22:42:03

het hoeft niet persé onderkoeling te zijn maar een of andere bacterie. Heb hierzelf ook last van bij mijn cathrina's dit in hartje zomer. Het is een bacterie die door de ouders overgedragen wordt tijdens het voeren het kan zijn doordat het eivoer telang staat waardoor het bedorven is.


johan t w
Oud Lid
Posts :36

Oud Lid
2004-12-28 - 17:20:04

bij het 2e koppel 4 bevruchte eieren bij 2 eieren waar ik 'smorgens bij heb gekeken waren ze aangepikt en s'middags heb ik weer gekeken en lagen de pasgeborene dood verder niks aan te zien.
Heb wel de warmte van 13 naar 15 a 16 graden gebracht en de vochtigheid is 28-12-04 om 17.15 uur 64 %


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-12-28 - 21:25:12

Turquoisines zijn vogels die voor het kweken warmte nodig hebben, net als alle neophema's hebben ze snel last van legnood, dus kijk daar mee uit.
Te vaak nest controle uitvoeren kan ook het gevolg zijn, vooral als je de ouders van het nest moet halen.
Als je ouders van het nest jaagt kan het zijn dat ze de eerste tijd niet terug komen op het nest, samen met de temperatuur, kan het fataal zijn.
Had zelf altijd een camera hangen, 80 euro, voor controle.
Voerde vroeger bij mijn lori's een keer per week nest controle uit, ook als ze geen eieren of jongen hadden, krabbelde eerst aan het nestblok, ook als de ouders niet in het blok zaten, als ze in het blok zaten kwamen ze rustig uit het blok kijken of bleven er boven op zitten tot ik het van de kant haalde.
In het kort, train ze in nest controle, voorkom stress bij nest controle, let op de temperatuur.
Er zullen vast wel forum bezoekers zijn die s'winters kweken met neophema's, laat uw ervaringen eens horen.



Neotrop
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-02-01 - 14:45:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben deze winter voor het eerst aan het kweken met turquosineparkieten en het bevalt tot nog toe prima duzz maar misschien is het bij anderen anders.!?
MLwink ;)


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-02-01 - 23:18:26

Johan T W, komt me bekend voor, bij mij hetzelfde overkomen en hier zitten ze bij kamertemperatuur. Ik denk ook aan een soort bacterie, onderkoeling kan bij mij niet. Ze zijn hier ook heengegaan met volle kropjes na ca. drie dagen. En dat bij zes jongen, dus verschillende rondes. Maar gelukkig blijft er soms toch nog wat in leven.


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-02-02 - 21:58:16

ik heb hier een koppeltje met jongen
zijn nu een dag of 14 oud
gaat goed maar ik jaag nooit de pop van het nest voor kontrole of ringen.
ik wacht tot de pop het nest verlaat om te eten of te poepen (soms veel geduld nodig ) en doe dan mijn controle of het ringen
ik kweek onverwarmt in mijn garage
Piethappy :)happy :)


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-06-12 - 21:36:01

Wie kan mij helpen ik ben dit jaar begonnen met het kweeken van neophemas en niet zonder problemen.nou ja problemen is een groot woord.
Ik heb een aantal koppels wat totaal gen interresse voor elkaar getoond hebben.
Eeerst dacht het dat het de leeftijd was maar nu ze inde vlucht zitten zijn met andere aan het sjansen.maar helaas niet met hun soort genoot.
Het gaat hier om een koppel turken van 2006 een een koppel eleganten.
Kan iemand mij vertellen ofdat wanneer ik het volgende kweek seisoen deze koppels weer bij elkaar zet of er dan een kans is dat het dan wel goed ga. alvast bedankt voor de reachties


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-12 - 22:04:38

Misschien te jong gekoppeld?

Als vogels van jongs af aan bij elkaar zitten (meestal gaat het dan om verwante vogels), dan komt het voor dat ze elkaar niet meer als sex-partner accepteren, omdat ze daarvoor voedsel-concurenten waren.

Dit mechanisme gebruikt de natuur om inteelt te voorkomen en dus om broers en zussen uit elkaar te drijven zodra ze zelfstandig zijn.



Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-06-12 - 22:19:08

Hoi Karel bedankt voor je reactie.
Dat van dat de vogels verwant zijn is voor de eleganten zeker niet het geval.
deze heb ik namelijk bij verschillende kweekers gekocht.
Dat van de turken weet ik niet die zaten namelijk al gekoppelt en heb deze omdat ze over waren kunnen kopen.
ik twijfel erg of ik het volgend seizoen het nog een keer moet proberen of niet


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-12 - 23:27:29

Meestal komt het wel goed als ze elkaar een tijdje niet hebben kunnen zien. Anders moet je proberen te ruilen met een andere liefhebber.
Succes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede