Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kakariki kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kakariki kweken
Twiedel
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-12-30 - 14:53:28 send message to Twiedel

Ik zit eraan te denken om Kakariki's te gaan kweken. Ik heb een volière van 1,6m diep x 1,8m hoog x 5m lang. Hier zitten momenteel geen vogels in.

Kan je meerdere koppels kakariki's bij elkaar houden, of krijgen ze dan ruzie?


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-30 - 22:57:30 send message to Timon.feys

2 koppels zou wel nog lukken, maar ik heb al meerdere keren gemerkt als je niet overvloedig eten geeft dat de mannen vechten tot er echt een dood valt. heb al 2 keer een vogel zonder hoofd of bek gevonden en dit was meestal altijd de zwakste man. dan maar apart gezet. dit was in een vlucht van 3*4m


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-01-01 - 16:18:45 send message to henkdelaat

Je zou op verschillende plaatsen voer en drink en bad plaatsen kunnen maken en de nestkasten ver genoeg uit elkaar ophangen en er voldoende takken en vluchtplaatsen in aanbrengen en de kakarikies allemaal tegelijk in de vlucht plaatsen het liefst nog vrij jonge vogels zodat ze voordat de broedtijd begint ze aan elkaar gewend zijn en er verder geen wijzigingen meer in aanbrengen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2018-01-01 - 16:40:39 send message to P.Rooth

never nooit geen 2 paren kakarikis in 1 voliere om te kweken zonder broedblokken gaat dat wel
Mijn volières zijn ook 5 meter lang en 2 meter hoog en heb het geprobeerd was 1 dikke bak ellende met dooie vogels die echt verschrikkelijk toegetakeld waren .
DUS DOE HET NIET


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-01-02 - 01:03:45 send message to henkdelaat

Paul,

Ik heb in het verleden verschillende jaren met 3 koppels Kakarikies in één overdekte voliere van 4X2X2 gekweekt en dat ging goed.

Gedaan zoals ik hierboven omschreven heb.


jeffke kweker
Website Member
Posts :250

Website Member
2018-01-02 - 02:51:45 send message to jeffke kweker

denk er wel aan roodvoorhoofd-kakariki
staat op bijlage X verplicht ringen vogels mogen niet zonder ring gehouden en verkocht worden


jeffke kweker
Website Member
Posts :250

Website Member
2018-01-02 - 02:57:36 send message to jeffke kweker

is al van
staat op cités lijst 1 bijlage X sinds 4 februari 1977
ring maat 5,0
geringde vogels mogen vrij gehouden worden


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2018-01-02 - 15:17:28 send message to gerrit1950

steeds best een onpaar aantal koppels te houden, van welk soort ook. Tevens schuilplaatsen voorzien (waar ze even aan het zicht onttrokken worden) waar ze kunnen rusten als ze eens opgejaagd worden.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2018-01-02 - 19:21:21 send message to P.Rooth

Henkdelaat ik heb dan veel slechtere ervaringen met meerdere paren in 1 voliere ook 3 stel en dat leek eerst goed te gaan ieder een broedblok en bij volgende broedsel was het oorlog . Zochten allemaal een ander blok voor 2de ronde en heb van de 20 jongen die al geringd waren niets overgehouden en waren er enkele oudervogels vermoord de veren vlogen in de rondte waar ik bij stond dus geen ongedierte nee alleen de vogels onderling aan het vechten tot de dood erop volgde Ik wil zoiets nooit meer meemaken en zou het tezamen in een voliere om te broeden niet aanraden


jeffke kweker
Website Member
Posts :250

Website Member
2018-01-02 - 19:51:59 send message to jeffke kweker

kan best met meer koppels samen kweken


j.thijssen
Website Member
Posts :2

Website Member
2018-01-05 - 13:42:10 send message to j.thijssen

kan als je begint met jonge kanariekis bij elkaar te zetten dus ik zou geen ouder paren bij elkaar zetten


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2018-01-05 - 15:29:52 send message to Fredje15

Je kan geen koppels kakariki,s samen in één voliére plaatsen,en vervolgens ook nog kweken.
Dan maken zeker de dominante mannen de poppen en jongen dood.
Als je één koppel in een kweekkooi hebt,en de jongen vliegen uit wil de man ook vaak de jonge mannen dood bijten.
Ik heb al meer dan 40 jaar ervaring,en had vroeger ook kakariki,s. Ben ik nog kampioen mee geweest op de wereld tentoonstelling.
Daar heeft p rooth ook gelijk in.
Er zouden toch ook meer oudere kwekers die wel 37 jaar ervaring ? hebben direkt een juist antwoordt kunnen geven Of is die ervaring er niet,en zuigen ze teveel op hun duim.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-01-05 - 17:56:42 send message to henkdelaat

Ja bij de ene lukt alles en bij de andere lukt niets en die beweren dan dat het niet gaat,alleen maar negatieve berichten plaatsen hier en zeggen hoe goed ze zelf wel kweken.

Paul je weet toch ook wel dat je 2 nestkasten per koppel kakarikies moet ophangen omdat ze vaak al aan een nieuwe ronden beginnen voordat het vorige nest is uitgevlogen.


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2018-01-05 - 21:26:56 send message to Fredje15

Heb ook weer jonge grijze roodstaarten Henk van het tamme koppel. Nu vijf weken oud natuurbroed ?
En dat van twee nestkasten had ik je ook kunnen vertellen bij kakeriki,s. Maar kijk eens naar je eigen advertenties met natuurbroed edels,en gele bonte ? veren. Je weet toch zelf wel dat dat komt na het plukken van de vogel. Wie maakt wie wat wijs ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2018-01-05 - 22:13:06 send message to P.Rooth

natuurlijk moeten er 2 nestkasten per stel opgehangen worden dat is mij duidelijk geworden een kleine 45 jaar geleden nadat de pop het blok weer ging klaarmaken voor het volgende nest .
Bijna al de jongen waren onder het nestmateriaal gestikt .
Ik vind het dan ook vreemd als er zo gewag gemaakt wordt dat je met 1 broedblok toe ken . Bij de 3 stellen die ik tezamen had in 1 voliere hingen er zelfs 9 blokken en nog 1 groot slagveld . Maar och heb slechts 45 jaar ervaring met kakarikis en leer nog iedere dag dat het vogels zijn die o zo lief zijn en mekander gerust opvreten als het ff tegenzit want ook dat heb ik wel meegemaakt om enkel de karkassen terug te vinden waar ze met ze allen van zaten te vreten .


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-01-08 - 18:43:21 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Fredje15,

Dus de eigen kweek Blauw Voorhoofd Amazones met enkele gele veertjes waarmee jij een tijd geleden adverteerde dat kwam dan ook door het plukken.

Wie maakt wie wat wijs.

Het gaat er hier niet over dat je met tamme grijzeroodstaarten kweekt,maar of je met Kakarikies in kolonie kan kweken.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 92 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede