Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > fototoestel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : fototoestel
Gie
Website Member
Posts :16

Website Member
2018-01-19 - 15:59:32 send message to Gie

hallo, ik zou graag vogels (lees papegaaien en parkieten) gaan fotograferen in een park, zoo, shows, verkoopbeurzen, enz enz
Ik heb nu een automatisch toestel waardoor er veelal wordt scherpgesteld op gaas of gaas en de vogel in kwestie r niet op geraakt in een treffelijke staat.
Ik zou dus willen investeren in een degelijk systeemcamera maar zou graag jullie raad willen van waarop moet ik letten bij aankoop, wat zijn goede toestellen, welke lenzen koop ik bij enz enz en
Ook fototips hoe dit te doen zijn welkom!

Ik ga zeker enkele fotozaken bezoeken maar wil niet als een volledig leek de winkel binnenstappen en mij wat laten opspelden, ik wil "gewapend met kennis" een verkoper te woord staan.


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2018-01-21 - 16:39:13 send message to Stefan Verhoeven

Ook een simpele camera kan vaak door het gaas fotograferen. Er zijn in het algemeen 2 manieren om handig door het gaas te fotograferen:
- De camera instellen dat je op 1 punt scherpstelt, zodat je op een punt scherpstelt waar geen gaas is.
- Verder van het gaas af gaan staan, dan pakt hij vaak wel het dier wat achter het gaas zit.

Voor wat betreft de camera ligt het er totaal aan wat je wilt gaan doen.
Vragen die je jezelf vooraf zou moeten stellen:
- Hoe groot wil ik de foto's afdrukken? Dat bepaalt je megapixels, voor fotoformaat tot A4 (20x30cm) is alles boven de 8MP al voldoende.
- Hoe wil je de dieren fotograferen? Hou je van close ups, dan heb je meer zoom nodig, wil je meer van het verblijf erop zetten, dan heb je meer aan een lens die meer richting groothoek gaat. Wil je ook vogels in het wild fotograferen, dan heb je veeeeel zoom nodig.
- Wat is het budget? Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar de apparatuur bepaalt een deel van de kwaliteit, maar de fotograaf het grootste deel. Een top toestel in de handen van een slechte fotograaf geeft nog steeds slechte foto's.
- Wil je ook filmpjes maken met je camera? De kwaliteit van de filmpjes varieert per merk.
- Nog veel meer andere vragen, maar dit zijn voor mij wel de belangrijkste.


Gie
Website Member
Posts :16

Website Member
2018-01-23 - 01:04:54 send message to Gie

bedankt Stefan, ik ga hiermee zeker rekening houden!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede