Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > grijze roodstaart ringnummer uit zuid afrika en cites Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart ringnummer uit zuid afrika en cites
riab
Website Member
Posts :4

Website Member
2018-04-07 - 21:26:49 send message to riab

Hallo vogelvrienden, daar ik bezig ben met de cites voor mijn 2 grijsjes, kom ik erachter dat de pop een ring heeft die niet uit Nederland komt. Ze is dus ook niet geregistreerd. Beide vogels komen bij Dennis vandaan.
Ze wonen hier al sinds 2011 en kan dit ook aangeven met dierenartsen e.d. Nu maak ik me zorgen om de pop die een vaste pootring heeft en niet gechipt is, of ik dit moet melden bij het RVO. Wie kent het nr 611RVO12J.
Volgens een bloedonderzoek voor import influenza virus, staat alleen maar zuid afrika
Wat is wijsheid en hoe oud is deze pop.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2018-04-08 - 16:12:03 send message to rajar

Met cites bureau bellen is de snelste oplossing.
Er staat een datum op het attest van de influenza met ringnummer is bewijs genoeg dat deze vogel voor 1-1-17 in Nederland was.


riab
Website Member
Posts :4

Website Member
2018-04-08 - 21:40:01 send message to riab

helaas, geen ringnummer op het attest
Op het uitslagen formulier wordt alleen een DSUnr vermeld,
Wat dat is, geen idee.
UBNnr: niet vermeld kenmerk: onbekend. Ofwel, een niets zeggend onderzoek door Piet van Doornmalen. Zelfs geen geboorte datum. Vind dit toch echt niet correct hoor.
Gelukkig wel een overdracht van Bastiaansen in 2011 dat Kiki en Kaatje naar mij verhuisde met mijn adres erbij
Dus morgen maar eens bellen naar RVO.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik hoopte op een reactie van een van de leden die wist te vertellen dat Dennis zijn vogels uit zuid afrika haalde bij David en Vera Dennison.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2018-04-09 - 10:43:40 send message to wiechmann

en wat is er mis mee dat hij vogels uit zuid afrika heb gehaald . dit kan alleen officeel gebeurt zijn . en die kwekers zullen een herkende kwekerij zijn . dan is dit mogelijk . en ja meneer dennis weet gewoon de weg .


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2018-04-10 - 22:03:33 send message to rajar

quote
UBNnr: niet vermeld kenmerk: onbekend. Ofwel, een niets zeggend onderzoek door Piet van Doornmalen. Zelfs geen geboorte datum. Vind dit toch echt niet correct hoor.


UBN is uniek bedrijfsnummer zegt verder niets.
Kijk voor info over UBN nummer op RVO site.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-04-11 - 17:08:06 send message to Sam&dave

Overigens importeert Dennis al jaren vanuit Zuid Afrika. Hier zitten kwekerijen die zo'n 40.000 jonge grijze roodstaarten per jaar kweken. Gaan vrijwel allemaal naar india en pakistan. Zuid Afrika werkt hierin mee omdat hiermee de wildvang aan banden wordt gelegd. Een geregistreerd en gecertificeerd quarantainebureau kan nog steeds vogels uit het buitenland halen en dat geldt ook voor grijze roodstaarten, cites 1 of niet zolang het nakweek blijft is dat geen probleem.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede