Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Palmolie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2018-05-30 - 10:31:24 send message to Antony

Als provitamine A bron meng ik bijna dagelijks een kleine hoeveelheid spirulina door mijn zachtvoer. Het bevat naast pro-A ook een behoorlijke hoeveelheid vit. E, volwaardig eiwit (dwz een goede aminozuursamenstelling) en nog veel meer. De edels (mooie rode snavels), Afrikaner en andere doen het uitstekend. Het wordt door lorikwekers nog wel eens door het voer gemend om de natuurlijke rode snavelkleur terug te winnen en te behouden. Dat geldt niet voor alle soorten; alleen voor de soorten waar beta-caroteen een rol speelt in de snavelkleur dus bv geen musschenbroeklori maar weer wel een blauwe berg.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-05-30 - 16:41:56 send message to henkdelaat

Antony het gaat hier over Palm-olie en niet wat iedereen toevoegt aan zijn voeding.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2018-05-30 - 18:16:19 send message to Antony

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

De reactie plaatste ik omdat palmolie normaal wordt geadviseerd als middel om het vitamine A gehalte op te krikken. Dierenarts Hedwig van der Horst wil dat nog wel eens adviseren is mijn ervaring. Ik geef dus aan dat je evt nog iets anders kunt gebruiken (niet als zomaar een toevoeging). De opmerking past, mijn inziens, wel in dit topic er van uit gaande dat het stukje in Papageien over vitamine A verrijking gaat. Ook ivm de twijfels die sommige hebben. Wanneer niet dan mag je mijn reactie als niet geschreven beschouwen. Palmolie heb ik in het verleden ook gebruikt.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-06-01 - 12:09:14 send message to henkdelaat

Ik vraag mij af of Palmolie wel zo goed is voor vogels,die hebben toch een andere levenstijl en voedings patroon als wij mensen(kijk naar onderstaande tabellen voor samenstelling etc.etc.

Of is het de commercie die dat ons probeert wijs te maken.

Ik heb het ook een tijd geprobeerd maar zag geen verschil of verbetering met de kweek.

Onbewerkte rode Palmolie.

100% pure en onbewerkte rode palmolie
Onze rode palmolie is op een zorgvuldige manier gewonnen uit het volrijpe vruchtvlees van biologisch verbouwde oliepalmen.

De olie wordt niet geraffineerd, gebleekt of ontgeurd, waardoor waardevolle voedingsstoffen en de typische smaak behouden blijven.

Deze rode palmolie is zeker niet te verwarren met witte palmolie.

Dat is een afvalproduct dat ontdaan is van alle goede stoffen.

Een beetje palmolie toevoegen aan je gerechten verhoogt de opname van vitamine A, D, E, K en vele andere levensnoodzakelijke voedingsstoffen.

Deze extra-vierge rode palmolie is 100 % puur en onbewerkt, rijk aan vitamine E en caroteen.

Eigenschappen van rode palmolie
•100 % puur en natuurlijk.
•Niet ontgeurd, ongeraffineerd, ongebleekt en onverhard.
• Slechts 11% meervoudig onverzadigd vet, waardoor deze olie zeer stabiel is om te verhitten.

•Bevat geen transvetten en geen cholesterol.

Samenstelling
100 % extra vierge rode palmolie.

0g koolhydraten, 0g suiker, 0g eiwitten, 0g cholesterol, 0g vezels, 0g natrium, 0g transvetten.

Vitamine E: 105 mg (954% ADH), caroteen 20100 mcg, sterolen, polyfenolen, Co-Q10, lecitine.

Voedingswaarde van Rode palmolie
Voedingswaarde per 100g
Energie 3700 kJ
Energie 900 kcal
Vetten 100g
Verzadigde vetten 49.6g
Enkelvoudig onverzadigde vetten 38.8g
Meervoudig onverzadigde vetten 11.6g
Vitamine E 105mg






Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede